به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۱۰ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۱۸۴۲۰۰

طرح رتبه‌بندی معلمان از اول مهرماه اجرا می‌شود

گروه جامعه: مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان در احکام حقوقی از اول مهرماه اجرایی می‌شود.
سالهاست و توسط وزیران مختلف وعده اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان داده شده است. تصویر فوق، فانی وزیر آموزش و پرورش در اوایل دهه 90
سالهاست و توسط وزیران مختلف وعده اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان داده شده است. تصویر فوق، فانی وزیر آموزش و پرورش در اوایل دهه 90
رضا مددی امروز پنجشنبه در نشست تخصصی با جمعی از مدیران مدارس استان چهارمحال و بختیاری افزود : احکام معلمان تا اواخر شهریورماه تغییر و روی میز مدیران قرار خواهد گرفت. به گفته وی، اعتبارات ۲ هزار میلیارد تومانی اجرای این طرح برای ۶ ماهه دوم سالجاری تامین شده است و طرح رتبه بندی شامل همه معلمان می شود. وی ، با بیان اینکه ۸۶۰ هزار نفر پرسنل آموزش و پرورش هستند، افزایش حقوق  بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان برای فرهنگیان است. در کشور ۱۴ میلیون دانش آموز در ۱۰۶ هزار مدرسه مشغول تحصیلند،  که که هیچ نهاد و سازمانی به وسعت دستگاه تعلیم و تربیت این دربرگیری جمعیتی را ندارد که باید برای رسیدن به اهداف متعالی در نظام آموزش و پرورش یک برنامه وسیع و نقشه راه داشته باشیم.

به گفته وی، سند تحول بنیادی نقشه راه نظام جمهوری اسلامی در رابطه با تعلیم و تربیت و نسخه تربیت اسلامی در وزارت آموزش و پرورش است که باید براساس این سند تمام اقدامات و برنامه های با این سندبالادستی تطبیق داده شود. مددی، با تاکید بر اینکه تمام برنامه های مدارس، مبتنی بر سند تحول بنیادین انجام می شود، گفت: براساس این سند و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری اجرای ، سند ۲۰۳۰ در مدارس ایران هیچ جایگاهی ندارد و تعلیم و تربیت در نظام اسلامی با نسخه بیگانه اداره نمی شود و تعلیم و تربیت کشور استقلال فکری، فرهنگی دارد. وی به تغییر نگاه مردم به مدرسه و نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: غفلت از مدرسه و نظام آموزش و پرورش به ضرر جامعه و آینده کشور و زمینه ساز ایجاد آسیب های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: مدرسه نماد فرهنگ، تعلیم و تربیت و علم است و باید بهترین امکانات برای مدارس فراهم شود. در سند تحول بنیاد تربیت و آموزش مقطع ابتدایی و پیش دبستانی در اولویت قرار دارد که باید در حوزه تربیت در این دوره بیش از پیش سرمایه گذاری شود. در سالجاری در راستای  اجرای سند تحول بنیادی در مدارس تلاش شده است ، برنامه ها با رویکرد انطباق با سند تحول تنظیم شود. وی، به تغییرات و تحول در کتابهای درسی در ۶ سال گذشته اشاره کرد و گفت: کتاب‌های درسی متناسب با نیاز دانش آموزان تغییر کرده است و بهبود فضای آموزشی و مدرسه و توسعه زیرساخت‌ها و امکانات کمک آموزشی در اولویت این سند در مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری نیز در این نشست به پیشرو بودن استان در اجرای سند تحول بنیادی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: برش استانی سند تحول بنیادی در استان تهیه شده است. فرحناز قائدامینی افزود: سند تحول بنیادی یک برنامه عملیاتی و سند واحد برای تمام مدارس است که باید در کل کشور اجرایی شود. به گزارش ایرنا،در تهیه این سند ملی تلاش شده است تا با بهره مندی از اسناد بالادستی و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم‌انداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی تبیین شود.