به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : ۱۸۹۸۲

اعتراضات زنان در عربستان ممنوع شد

گروه بين الملل: اعتراضات فعالان حقوق زنان در عربستان بار دیگر لغو شد. قرار بود گروهی از فعالان زن عربستانی در اعتراض به ممنوعیت رانندگی برای زنان در این کشور با نشستن پشت فرمان خودروها دست به اقدامی اعتراض آمیز بزنند. بر این اساس دادخواست اعتراضی در این خصوص به امضای 17 هزار فعال زن رسیده است.
اعتراضات زنان در عربستان ممنوع شد
وزارت کشور عربستان در راستای نقض آزادی بیان در این کشور، اعتراضات زنان را که قرار بود امروز انجام شود، ممنوع کرد. اعتراضات فعالان حقوق زنان در عربستان بار دیگر لغو شد. قرار بود گروهی از فعالان زن عربستانی در اعتراض به ممنوعیت رانندگی برای زنان در این کشور با نشستن پشت فرمان خودروها دست به اقدامی اعتراض آمیز بزنند. بر این اساس دادخواست اعتراضی در این خصوص به امضای 17 هزار فعال زن رسیده است.

با این حال وزارت کشور عربستان ضمن ممنوع کردن هر گونه تظاهرات اعلام کرد کسانی که در این اقدام شرکت کنند مجازات خواهند شد. این سومین اعتراض از این نوع از سال 1990 تا کنون است.اعتراضات زنان در حالی مسکوت ماند که هفته گذشته حدود 100 مفتی سعودی با تجمع در مقابل کاخ پادشاهی عربستان خواستار تداوم ممنوعیت رانندگی برای زنان در انظار عمومی شدند. گفتنی است عربستان تنها کشوری در جهان است که زنان در آن حق رانندگی نداشته و مجاز به سفر بدون حضور محارم نیستند.
مرجع : مهر

حامی بانوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۰:۲۶
قدر ایرانو بدونید خانمای ایرانی از اینجا بدترم هست (155301)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۰:۵۲
فتنه تعطیل! مجوز بی مجوز! اغتشاش ممنوع! (155313)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۲:۱۰
اگه دقت کنید الان تو ایران بیشتر راننده ها خانم ها هستن فکر کنید اگه این قانون تو ایران اجرا میشد حتما ایران خودرو ورشکست میشد...!!!؟
تازه هوای تهرتنو بگو...!؟ (155372)