به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۹۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۱۹۴۴۷
وزير دادگستري: دولت در رفع حصرها دخالت نمی‌کند

تلاش دولت روحاني براي رفع حصر بي‌نتيجه به اتمام رسيد

گروه سياسي: امروز از وزیر دادگستری نقل قولي منتشر شده كه نشان دهنده يك عقب نشيني ديگر توسط دولت تدبير و اميد است.
تلاش دولت روحاني براي رفع حصر بي‌نتيجه به اتمام رسيد
وزير دادگستري در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا کمیته‌ای برای رفع حصر موسوی و کروبی تشکیل شده است گفت: دولت در این امور دخالت نمی‌کند. اين در حاليست كه آقاي روحاني در ايام تبليغات انتخاباتي، صراحتا قول داده بود در صورتيكه به رياست‌جمهوري برسد، يكي از اولويت‌هايش پايان دادن به حصر آقايان موسوي، كروبي و خانم زهرا رهنورد و همچنين تلاش براي آزادي زندانيان سياسي خواهد بود، روحاني البته پس از انتخاب هيچ سخني در باره اين قول خود بيان نكرده و بيشتر ترجيح داده بود با رايزني‌هاي پشت پرده گشايشي در اين زمينه حاصل نمايد اما اظهارات امروز پورمحمدي حاوي پيام خاصي است زيرا وزير دولت روحاني كه در عدم دخالت اين دولت در موضوع حصر صراحت مي‌كند، نشان مي‌دهد كه تلاش ‌هاي اخير روحاني، شمخاني و همچنين پورمحمدي براي پايان يافتن حصر خانگي موسوي،‌رهنورد، كروبي به نتيجه‌اي نرسيده است.

بنا به برخي اخبار مقامات امنيتي و قضايي دولت شامل شمخاني (دبير شوراي امنيت ملي كشور)، علوي (وزير اطلاعات) و پورمحمدي (وزير دادگستري) به اضافه شخص رييس‌جمهور تاكنون چند ملاقات‌ در زمينه موضوع حصر با مقامات عالي‌رتبه كشور داشته‌ اما به نتيجه‌اي نرسيده‌اند و اظهارات امروز وزير دادگستري حاوي اين پيام است كه دولت تدبير و اميد در اين موضوع نيز «تدبيرش» به شكست و «اميدش» به نااميدي تبديل شده است!

در همين رابطه يك منبع آگاه به خبرنگار ما گفت: احتمال اتخاذ تصميم رفع حصر در آينده نامشخص (آن هم با شروط و شرايطي خاص) وجود دارد اما اين امر اگر به وقوع بپيوندد؛ ديگر ربطي به دولت روحاني نداشته و توسط مقامات ديگري اتخاذ خواهد شد لذا ظاهرا تيم دولت به اين نتيجه رسيده كه فعلا به طور كامل پاي خود را از اين ماجرا عقب كشيده و علي شمخاني نيز تلويحا در اين مورد به نزديكان خود گفته است ديگر در اين زمينه تلاش و دخالتي نخواهد نمود. اين در حاليست كه خبرهايي مبني بر پايان حصر در اعياد قربان يا غدير منتشر شده بود كه هر دو عيد نيز آمدند اما هيچ اتفاق خاصي رخ نداد.

گفتني اينكه مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری صبح امروز (چهارشنبه) در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه آیا کمیته‌ای برای رفع حصر موسوی و کروبی تشکیل شده است گفت: دولت در این امور دخالت نمی‌کند! وزیر دادگستری در همین خصوص در پاسخ به سؤالی درباره اتفاقاتی که در روز غدیر و در مورد دختران میرحسین موسوی رخ داده بود گفت: این موارد بیشتر ماجراجویی و جوسازی رسانه‌ای بوده است! پور محمدی در رابطه با تفتیش بدنی نیز اظهار داشت: تفتیش امری عادی است و در جمهوری اسلامی ایران نیز مانند سایر کشورهاست این امر انجام می‌شود.