به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۱۹۵۴۰۹

بزرگداشت سردار سلیمانی از سوی رهبر انقلاب

بزرگداشت سردار سلیمانی از سوی رهبر انقلاب
گروه سیاسی: مراسم بزرگداشت سردار بزرگ و پر افتخار اسلام سپهبد شهید قاسم سلیمانی و دیگر شهیدان جنایت تروریستی آمریکا با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله برگزار شد.
در این مراسم که رؤسای قوای سه‌گانه، مسئولان لشکری و کشوری، تعدادی از وزیران و مسئولان عراقی، جمعی از نمایندگان گروههای مقاومت و سفرای کشورهای خارجی حضور داشتند، فالح الفیاض رئیس حشدالشعبی عراق به نمایندگی از همه مسئولان و مردم این کشور، شهادت سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی را به رهبر انقلاب اسلامی و ملت ایران تسلیت گفت.
رئیس حشدالشعبی عراق افزود: برای ما بسیار سنگین است که خون پاک این عزیزان در عراق یعنی در سرزمین حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام به زمین ریخته شد. مردم عراق در غم از دست دادن این شهید دلاور یکپارچه ایستادند و اعلام کردند فرمانده از تو متشکریم. فیاض همچنین با گرامیداشت یاد شهید ابومهدی المهندس گفت: شهید ابومهدی همراه و همگام شهید سلیمانی در جنگ مقابل با تکفیر و تأمین امنیت برای مردم عراق بود و سرانجام نیز گوشت و خون آن دو شهید با یکدیگر آمیخته شد.
در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام صدیقی در سخنانی با برشمردن امتیازات برجسته سردار شهید سپهبد سلیمانی، گفت: حاج قاسم عزیز در عین آنکه مجاهد، طراح، هوشمند، فرمانده و فاتح بود، با الگوگیری از حضرت صدیقه کبری سلام‌الله‌علیها، نسبت به ولایت کاملاً مطیع و فرمانبردار بود و شهادت او نیز مانند حیاتش، موجب عزت اسلام و انقلاب شد. در این مراسم، قاریان قرآن کریم به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند و ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام در مصائب حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها نوحه‌سرایی کردند و اشعاری در فضلیت جهاد و مجاهدان راه خدا از جمله شهید سلیمانی قرائت کردند.

پیام فرمانده نیروی قدس سپاه به محضر فرماندهی معظم کل قوا
 آیین‌های تشییع و گرامیداشت سردارسلیمانی رای گسترده به مقاومت بود
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی به محضر فرماندهی معظم کل قوا، برگزاری باشکوه آیین‌های تشییع و گرامیداشت حاج قاسم سلیمانی را رای گسترده به مقاومت برابر استکبار جهانی توصیف و تصریح کرد: حرکت در این مسیر نورانی با اقتدار ادامه خواهد داشت. به گزارش روز پنج شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی به محضر فرماندهی معظم کل قوا ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام سپهبد شهید قاسم سلیمانی، برگزاری آیین‌های باشکوه تشییع و گرامیداشت حاج قاسم و همرزمانش را رای گسترده به قبول مقاومت برابر استکبار جهانی توصیف کرد.
در پیام فرمانده سپاه قدس به رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است: شهادت فرمانده بی بدیل میدان‌های مختلف مقاومت، سرباز با اخلاص ولایت، علمدار مبارزه چند جانبه با آمریکای جنایتکار و رژیم اشغالگر صهیونیستی و مدافع مظلومان منطقه، سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ شهید ابومهدی المهندس و یاران شهید ایشان را در حالی به محضر مبارکتان تسلیت عرض می‌نمایم که به توفیق الهی، اولین سیلی به صورت بزرگترین قدرت مادی عالم با اقتدار زده شد و ان‌شاءالله این ضربه مکمل تصمیم بسیار مهم پارلمان کشور عراق و اراده ملت‌های منطقه در اخراج و ازاله وجود نحس و نجس آمریکا و استکبار جهانی از منطقه خواهد بود.
در ادامه این پیام آمده است: مردان بزرگی چون شهید حاج قاسم که شجاعت و درایت را از مکتب امام خمینی (ره) آموخته و مراتب ارتقا و بالندگی و قرار دادن این ویژگی‌های ارزشمند در مسیر تولید قدرت برای نظام اسلامی و فرزندان انقلاب اسلامی در سرتاسر عالم با هدایت حضرتعالی به تکامل رسانده، خداوند متعال چنان برکتی در وجود آنان قرار داده که خون این سردار شهید نهال‌های نوپای گلستان انقلاب اسلامی در منطقه و درختان کهنسال در عرصه مقاومت را آبیاری نمود و ان‌شاءالله استمرار حرکت در این راه نورانی با اقتدار ادامه خواهد داشت.سردار قاآنی افزود: با کمال ادب و نهایت احترام، به عنوان سربازی کوچک از حسن ظن حضرتعالی و اعتمادی که در واگذاری فرماندهی نیروی قدس به اینجانب نمودید سپاسگزارم و همواره و در همه حال خود را محتاج دعای خیر و هدایت‌های حکیمانه‌تان می دانم.
وی خاطرنشان کرد: ضمن تشکر از برگزاری مراسم تشییع این مهمان خدمتگذار اهل بیت (علیهم السلام) و همراهانش توسط مردم قدرشناس شهرهای مختلف عراق و سپاس بیکران از ملت انقلابی ایران که با حضور بی حد و باورنکردنی خود در مراسم تشییع و دیگر راهپیمایی های بزرگی که در تمام نقاط کشور برگزار شد عظمت وجود یک کشور انقلابی تمام‌عیار را به رخ دشمن کشیدند. سردار قاآنی یادآور شد: برگزاری راهپیمایی‌های گسترده و مراسمات با عظمت توسط ملت‌های مختلف جهان در شهادت این شهید بین الملل، رای گسترده‌ای به قبول مقاومت در مقابل استکبار جهانی بود.
 
  •