به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۱۹۶۹۷

مواجهه​جالب​خبرنگار ABCآمریکاباپلیس​ایران

گروه سياسي- رسانه ها: زمانیکه به میدانی مرکزی در پایتخت ایران رسیدم که البته درست به مانند مکانی در نیویورک یا بوستون بود این صحنه را مشاهده کردم: هزاران نفر از تهرانی ها با عجله به این طرف و آن طرف می روند، با تلفن صحبت می کنند،:
مواجهه​جالب​خبرنگار ABCآمریکاباپلیس​ایران
انتخاب نوشت:​ خبرنگار شبکه ای بی سی نیوز آمریکا نوشت: زمانیکه به میدانی مرکزی در پایتخت ایران رسیدم که البته درست به مانند مکانی در نیویورک یا بوستون بود این صحنه را مشاهده کردم: هزاران نفر از تهرانی ها با عجله به این طرف و آن طرف می روند، با تلفن صحبت می کنند، و سعی در رسیدن به مترو دارند. آنها آنچنان مشغولند که نمی توانند زمانی را به یک خبرنگار اختصاص دهند. اما در این میان نخستین نفری که به ما نزدیک شد، یک افسر پلیس بود. او دوربین ما را مشاهده کرده بود و انگلیسی سخن گفتن مرا شنیده بود و مرا در حالیکه به مردم نزدیک می شدم، دیده بود.

من داستان های ترسناکی در این خصوص شنیده بودم و برای بدترینش آماده شده بودم.ضبط لوازم، اخراج و هر چیزی دیگری. اما چیزی کاملا غیرمنتظره اتفاق افتاد، در حقیقت باید بگویم که اصلا اتفاقی نیفتاد. افسر پلیس هیچ کاری نکرد و فقط از ما پرسید که مجوز فیلمبرداری داریم یا خیر. تهیه کننده ما مجوز را نشان داد و ماجرا همانجا تمام شد. کاملا محترمانه و پسندیده بود. رئیس جمهور جدید ایران می گوید که می خواهد ایران در برابر جهانیان، باز باشد. بخش بزرگی از آن به معنای اجازه دسترسی بیشتر روزنامه نگاران به ایران و فرهنگ فوق العاده اش است.

ما تاکنون با هیچگونه سانسوری در ایران مواجه نشده ایم. کاملا بدون محدودیت بوده ایم و ایرانی ها علاقه مند به بیان داستان ها و فرهنگشان به ما بوده اند. امروز بعداز ظهر، زوجی در یک پارک تفریحی به ما گفتند: دنیا نمی داند که ایران به چه شکل است. بسیار زیباست. ما خوشحالیم اینجا هستیم و از دنیا می خواهیم آن را ببیند.

sh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۰:۵۳
عجب!
فکر کنم بعدش ایشونو یه سری یه جاهایی بردن که الان داره مثل بلبل تعریف و تمجید میکنه. (160411)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۱:۱۷
بگذاريدايران هراسي پايان يابد لطفا (160423)
یاشار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۱:۲۶
نه تنها دنیا نمیدونه حتی کشور همسایمون ترکیه هم نمیدونه. تو یکی از وبلاگای ترک میخوندم که یه زوج قرار بود بیان ایران ولی میترسیدن ولی بعد از اومدنشون و دیدن ایران میگفتن که از اون فکرشون خجالت میکشیدن... وقتی این چیزارو میبینم افسوس میخورم (160426)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۲:۰۴
یا این خبرنگار خالی بسته یا این افسر پلیس از مریخ اومده ایران (160449)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۲:۱۸
رسانه بیش از هر چیز دیگه تو دنیا قدرت داره. متاسفانه اون چیزی که از کشور ما به مردم کشورهای دیگه انعکاس دادند چیز درستی نیست. (160458)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۳:۱۰
اینها یه دو روز میان و میرن و همه چیز براشون گل و بلبله ولی ما که تمام عمر تو ایرانیم این نظر را نداریم (160480)
حسين تبريزي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۲:۴۷
اون از يك نظر گفته ، كه مزاحم تصوير برداريش نشدن و اين كل زندگي نيست . (160950)