به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۳:۵۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۸ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۱۹۷۲۷۹

منفی بودن تست بیماران خاری مشکوک به کرونا دریزد

گروه جامعه: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تست بیماران خارجی مشکوک به بیماری کرونا در این استان منفی بوده است.
منفی بودن تست بیماران خاری مشکوک به کرونا دریزد
به گزارش ایرنا، محمود نوری شادکام افزود: در واکنش به خبر برخی کانال‌های خبری این استان مبنی بر ابتلای ۲ فرد چینی و آلمانی به ویروس کرونا، روز دوشنبه ۷ بهمن، یک بیمار چینی با علائم مشکوک تنفسی به متخصصی در یزد مراجعه می‌کند که این متخصص هم برای بررسی بیشتر، بیمار را به بیمارستان شهید صدوقی یزد معرفی می‌کند.
به گفته وی در این بیمارستان همه اقدامات لازم رابه سرعت انجام و در بررسی‌های انجام شده مشخص می‌شود که این گردشگر چینی در تماس با یک گردشگری آلمانی بوده که این تبع آلمانی هم علائم تنفسی مشکوک داشته است.وی اظهار کرد : اقدامات لازم در این بیمارستان انجام و نمونه‌های گرفته شده بلافاصله به تهران ارسال شد تا در گزارش شفاهی به ما اعلام شود وجود ویروس کرونا در این ۲بیمار، منفی است.  دکتر نوری شادکام بیان کرد: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که بخش بهداشت و درمان استان یزد به دقت مراقبت می‌کند و مردم نگران نباشند. به همه بیمارستان‌ها تذکر داده شده و به متخصصان هم گفته شده اگر با یک بیمار مشکوک بخصوص خارجی روبرو شدند بلافاصله اقدامات لازم را انجام دهند.معاون درمان دانشگاه پزشکی یزد افزود: شهروندان هم بدانند بهداشت و درمان استان یزد مراقب و هوشیار است و با دقت رصد می‌کند، اگر مشکلی باشد به سرعت وارد عمل می‌شود.
امروز برخی از کانال‌های خبری استان یزد به نقل از وزیر بهداشت نوشتند که یک فرد چینی و آلمانی در شهر یزد مشکوک به ویروس کرونا تحت نظر پزشک این استان هستند.
برچسب ها: کرونا ویروس یزد