به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۷ - ۱۲:۲۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۱۹۸۰۰

وزير صنعت در خصوص قيمت خودرو عجله كرد

گروه اقتصادي: عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس در خصوص محاسبه "ارز آزاد" براي قيمت‌گذاري خودرو، اظهار داشت: اين مسئله از دو بُعد ابهام دارد، ابتدا اينكه به گفته مسئولين زيربط خودروسازان تمام قطعات مورد نياز را از خارج تامين نمي‌كنند،بنابراين اگر اين موضوع صحت داشته باشد نبايد نرخ ارز چندان تاثيري در تغيير قيمت‌ها داشته باشد.
وزير صنعت  در خصوص قيمت خودرو عجله كرد
بهروز نعمتي افزود: اما اگر اين حرف اشتباه است و ما از لحاظ تامين قطعات كاملا وابسته به خارج هستيم،پس مسئولين حداقل 5 سال در رابطه با "خودكفايي در توليد خودرو" و توليد "خودروي ملي" اغراق كرده‌اند. وي به بُعد ديگر اين موضوع اشاره كرد و گفت: اما حالا اگر محاسبه قيمت گذاري را بر اساس ارز آزاد درست بدانيم باز هم يك طرف قضيه اشكال دارد و آن ناهماهنگي بها و كيفيت خودروهاي داخلي است. عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس تصريح كرد: هم‌اكنون به رغم اعمال تعرفه‌هاي نجومي و سياه بازارهايي كه در حوزه خودروهاي وارداتي وجود دارد اما باز هم شاهد تمايل بيشتر مردم به سمت خريد اين خودروها هستيم.

وي ادامه داد: چرا كه خودروهاي ما، در قياس با نوع خارجي خود توام با "بي كيفيتي" قيمت بسيار بالاتري نيز دارند، از اين رو به هيچ عنوان رقابت كنوني بين خودروهاي داخلي و خارجي درست نيست. نعمتي به وضعيت خودروهاي صادراتي كشور نيز اشاره كرد و افزود: خودروهاي صادراتي هم‌چون سمند و پرايد در بازار خارجي با قيمت بسيار پايين‌تري نسبت به بازار داخل به فروش مي رسند،كه اين موضوع يك ظلم علني است.

وزير صنعت در موضوع خودرو عجله كرد
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس تصريح كرد: آقاي نعمت‌زاده تجربه زيادي در حوزه صنعت دارد ولي اظهارات وي در خصوص خودرو عجولانه بود. وي اضافه كرد: در حقيقت وزير صنعت پيام واقعي را دريافت نكرده و تنها بخشي از توليد را كه مربوط به آزادسازي قيمت‌هاست را مدنظر قرار داده است. نعمتي اظهار داشت: متاسفانه آقاي نعمت‌زاده به آسيب و لطمه‌اي كه بازار از "آزادسازي قيمت‌ها بدون كار كارشناسي" خواهد ديد توجه نكرده و به نظرم اين مسئله به دليل دوري چندين ساله وي از توليد و صنعت كشور باشد.

امروز خودرو را حداقل 40 درصد گران به مردم مي‌فروشيم
نماينده همدان و ملاير در خانه ملت با تاكيد بر اينكه خودروساز بايد "هزينه سربارش" را كاهش دهد،اذعان داشت: قرار نيست "هزينه‌هاي سربار" خودروساز توسط مردم پرداخت شود. وي به لزوم "عدم انتقال" مشكلات خودروسازان به مردم اشاره كرد و افزود: امروز خودرو را حداقل 40 درصد گران به مردم مي‌فروشيم و اين مسئله ناشي از عدم استفاده از علم "مهندسي معكوس" در خط توليد محصولات كشور است.در واقع اگر ما از اين علم بهره مي برديم قطعا توان كاهش قيمت تمام شده محصولات خود را داشتيم. نعمتي تصريح كرد: بعنوان مثال قرار نيست دولت بازار را مشوش كند و خودروساز نتواند محصولش را بفروشد و يا پول قطعه ساز پرداخت نشود و قطعه ساز يا قطعات را نفروشد و يا با قيمت گزافي اقدام به عرضه نمايد و در نهايت هزينه يك سال زيان خودروساز توسط مردم پرداخت شود. وي خاطرنشان كرد: در واقع براي اينكه بتوان محصولات را با قيمت واقعي به بازار عرضه كرد بايد كاستي‌هاي سر راه برداشته شود و قيمت تمام شده كاهش يابد.

نعمت‌زاده سه شنبه به كميسيون صنايع و معادن مي‌رود
اين نماينده با بيان مطلب فوق،اظهار داشت: هم‌اكنون عده‌اي به دنبال تعطيل كردن خودروي داخلي هستند از اين رو لازم است تدبيري در اين خصوص انديشيده شود زيرا براي "توليد ملي" سالها زحمت كشيده شده پس نمي توان يك طرفه به قاضي رفت و توليد را نابود كرد. عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس يادآور شد: در جلسه سه شنبه كميسيون با وزير صنعت قطعا مسائل را به صورت شفاف ارائه و خواستار پاسخگويي صريح وزير خواهيم بود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران

افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۰:۱۷
ای کاش ما صنعت خودرو نداشتیم تا به مانند ابزاری در جهت ضلم به مردم استفاده نشه کیفیت و امنیت پایین و قیمت بالا، متاسفانه در هر زمینه ای باید چوب ندانم کاری و بی تدبیری آقایان رو مرم پس بدن،یکی به داد مردم برسه (161165)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۰:۱۷
وزیر صنعت عجله نکرد بلکه منافع خود و قشر زحمت نکش مرفه را با توجیه دفاع از تولید ملی تضمین نمود . (161166)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۰:۲۴
در اقتصاد با توجه به دیدگاه سیستمی همه ارکان آن به هم پیوسته ومتصل می باشند لذا فشار به یک جزء دیگراجزا نیز متاثر خواهند شد لذا گرانی در خودرو به همه اقتصاد سرایت خواهد کرد که در نهایت این مردم هستند که باید فشارها را تحمل کنند که مسئولین با اضافه کردن ماده و تبصره کسریها را به نحو احسن برای خود جبران خواهند نمود واگر غیر از این بود ومنافعشان به خطر می افتاد قطعا اجازه افزایش قیمت در هیچ یک از اجزای اقتصاد را نمی دادند . (161177)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۰:۳۳
من نمیفهمم چرا وزرای ایرانی بدون اینکه بدانند تبعات حرفهایی که میزنند چیست صحبت میکنند و بعد منتظر نتایج می مانند یا اینکه واقعا می دانند که چه می گویند که در اینصورت وا مصیبتا ......... (161190)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۱:۲۱
خداوکیلی این بود این همه قولتون به ما
ما چقدر براتون تبلیغ کردیم
اون از سیف که بازار ارز رو اینجوری کرد این از نعمت زاده
70 روز از 100 روز گذشت اقای روحانی عزیز (161243)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۲:۳۳
همتون سرا پا یک کرباسین !!! این نماینده ها هم با این حرفها ، فقط میخوان رفع تکلیف کنن ،اگه راست میگین و مردین جلوی گردن کلفتی و زورگویی خودروسازها رو بگیرین !! (161334)
کنترل پروژه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۳:۵۸
بیایید خودمون رو گول نزنیم.
گروهی از وزرای دولت یازدهم از جمله آقایان نعمت زاده و زنگنه عقبه سنگینی در زمینه حمایت از سرمایه داری دارند!!!
از نظر این دوستان چرخ صنعت به هر قیمتی باید بچرخه ولو به قیمت شکستن کمر آحاد متوسط و پایین تر از متوسط جامعه.
نمونه اش همین ایراد سخنان آقای نعمت زاده که حاصلی جز حسرت به دل گذاشتن امثالهم من جوون برای ماشین دار شدن نداشت.
یا آقای زنگنه که با وجود گذشت حدود سه ماه از تصدی پست وزارت تاکنون هیچ موضعی در خصوص تأمین نیروی انسانی و تعیین تکلیف نیروهای بدبخت قراردادی میراث دولت قبل نداشته.
امیدوارم بهار کامنتم رو حذف نکنه. (161421)