به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۵:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۱۹۹۴۸۳

آشنایی با کاربرد و مزیت های استفاده از اسپیس

گروه علم و تکنولوژی: اسپیس یکی از سازه‌های موقت با کارکرد فوق العاده در فضای نمایشگاه‌هاست. کاربرد اسپیس‌هادر فضای نمایشگاه کار غرفه سازی را راحت و آسان کرده است. این سازه‌ها بسیار مقاوم بوده و به راحتی نصب یا جمع می‌شوند. این ویژگی‌ها باعث استفاده فراوان از اسپیس‌ها در غرفه سازی شده است.
آشنایی با کاربرد و مزیت‌های استفاده از اسپیس
غرفه سازی یکی از امور مربوط به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف است. از آن جایی که بیشتر نمایشگاه‌ها نمود بین المللی دارند و مورد بازدید سازمان‌ها و گروه‌های مختلف واقع می‌شوند، بنابراین نکات مهم برای غرفه سازی آن‌ها اهمیت دارد. یکی از روش‌های مهم در ساختن غرفه نمایشگاهی، استفاده از اسپیس می‌باشد.
اسپیس فریم در واقع همان داربست نمایشگاهی می‌باشد که برای فضاسازی جهت فروش و تبلیغ مورد توجه قرار می‌گیرد. در یک نمایشگاه شرکت‌های معتبر زیادی وجود دارند. بنابراین تمامی شرکت کنندگان این نمایشگاه تمایل دارند با بهترین شکل ممکن مححصولات خود را عرضه کنند و در نتیجه نمود بیشتری داشته باشند. ضمن این که به طور کلی شکل فضاسازی برای بیشتر افراد بازدید کننده اهمیت زیادی دارد. در واقع حتی اگر متوجه تاثیر این اسپیس‌ها نشوند، باز هم نمی توان تاثیر این فضاسازی‌ها را در شکل گیری نمایشگاه‌ها، استقبال مردم و عرضه محصولات نادید گرفت.


کاربرد و مزایای اسپیس فریم

به طور کلی مردم از مکان‌هایی با فضای باز بیشتر استقبال می‌کنند. اگر دقت کرده باشید نمایشگاه‌ها را در فضاهای بزرگ و جادار انتخاب می‌کنند. ضمن اینکه این مکان‌ها به شکل خاصی مسقف شده اند. یعنی سقف آن‌ها با ارتفاع بیشتر بر روی محدوده قرار گرفته است. تمامی این امور صرفاً برای راحتی مردم هنگام بازدید از نمایشگاه و رفت و آمد آسان آن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

اسپیس فریم نمایشگاهی چیست؟
اسپیس فریم در نوع نمایشگاهی در فلزهای منعطف تهیه و تولید می‌شود. این فلزها در هنگام جمع شدن محدوده فضایی کمی را اشغال می‌کنند. به طور کلی در این شرایط شما از اسپیس برای تشکیل ابعاد غرفه و در یک کلام فضاسازی کمک می‌گیرید. این فضاسازی در جهت برآورده شدن خواسته‌های شما اهمیت دارد.
اسپیس فریم نمایشگاهی در ابعاد دلخواه شما قابلیت طراحی دارد. سبک بوده و از همین رو نیاز به نیروی انسانی برای حمل و نقل و جا به جایی ندارد.
در حال حاضر استفاده از اسپیس در مکان‌های نمایشگاهی بسیار رایج شده است. یعنی بیشتر افراد تمایل دارند از فضاسازی‌های آماده در محیط‌های نمایشگاهی بهره مند شوند. البته این موضوع دلایل دیگری نیز دارد.
همان طور که می‌دانید ساخت فضاهای جدید با مصالح و دکور بسیار هزینه بر است. ضمن اینکه زمان زیادی را نیز به خود اختصاص می‌دهد. ساخت اسپیس با کمترین امکانات و در حداقل زمان انجام می‌گیرد. ضمن اینکه این فضاهای فوق العاده کارایی به مراتب بیشتری را برای شرکت کنندگان در نمایشگاه دارند.

 
ویژگی‌های اسپیس فریم نمایشگاهی

اسپیس فریم چه امتیازاتی دارد؟
اسپیس فریم به مشتریان خود امتیازات فوق العاده ارائه می‌کند. نخست باید به این موضوع اشاره کرد که این اسپیس نمایشگاهی قابلیت حمل دارد. این حمل به راحتی انجام می‌شود. در واقع این سازه سنگین نیست.
اسپیس تولیدی یک بار مصرف نمی باشد. متاسفانه بسیاری از مشتریان گمان می‌کنند که این سازه‌ها یک بار مصرف هستند و پس از یک بار استفاده دیگر نمی توان از آن‌ها بهره مند شد. این نظریه کاملاً اشتباست. شما می‌توانید این سازه‌ها را به دفعات مکرر و نامحدودی مورد استفاده قرار دهید.
اسپیس فریم نمایشگاهی با کیفیت ارائه می‌شود. عده ای نیز تصور می‌کنند این سازه‌ها مستحکم نیستند و بدون دقت و توجه تولید شده اند. حال آن که باید گفت ای سازه‌ها کاملاً ایمن ساخته شده اند و توانایی و استحکام آن‌ها در مراحل گوناگون تولید مورد ارزیابی قرار گرفته است.
اسپیس فریم به راحتی نصب می‌گردد. بسیاری از مشتریان از این گزینه برای سفارش اسپیس فریم استقبال می‌کنند. در واقع آن‌ها به دنبال سازه‌هایی هستند که قبل از برپایی نمایشگاه به راحتی نصب و پس از اتمام نمایشگاه نیز به آسانی جمع شوند. اسپیس‌های تولیدی به خاطر داشتن ویژگی‌هایی همچون نصب آسان و بدون دردسر برای استفاده از نمایشگاه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند.
برای نصب اسپیس فقط از بست‌های مخصوص آن‌ها استفاده می‌شود. این کار نه نیاز به صرف زمان زیادی دارد و نه سخت و پیچیده است.

 
نکات مهم در حمل و نقل و جا به جایی اسپیس نمایشگاهی

اسپیس‌های تولیدی بسیار با کیفیت می‌باشند. ضمن اینکه این کیفیت به شکل تضمین شده به مشتریان ارائه می‌گردد.
قطعاً ایمنی بحث مهمی در تولید داربست نمایشگاهی می‌باشد. این محدوده باید از نظر ایمنی کاملاً درجه یک باشد. ضمن اینکه کلیه اجزای سازه استحکام لازم را از نظر ایستایی داشته باشند. بسیاری از صاحبان سرمایه برای حضور در نمایشگاه به دنبال سازه ای یونیک و خاص می‌باشند. آن‌ها می‌خواهند این سازه‌ها به عنوان دکوراسیون جذاب در دیدگاه مردم مطرح شوند. این اشکال خاص با خریداری اسپیس فریم قابل دست یابی می‌باشند و همچنین این فضاسازی‌ها به مراتب هزینه کمتری نسبت به غرفه سازی دارند.

هزینه ساخت اسپیس چگونه محاسبه می‌شود؟
به طور کلی تولید اسپیس در کارخانجات انجام می‌شود. این سازه در بافت مستحکم و مقاوم تولید می‌گردد. نکته مهم دیگر در تولید داربست‌های نمایشگاهی این است که کیفیت با قیمت مقرون به صرفه و ارزان به شما مشتریان عزیز ارائه می‌گردد. هزینه تولید اسپیس بر مبنای متراژ محاسبه می‌گردد. البته فضاسازی‌های بزرگ هزینه کمتری با توجه به ابعاد خود دارند. به عنوان مثال زمانی که شما تمایل دارید اسپیس سفارشی خود را در متراژ بالا مورد استفاده قرار دهید، هزینه کمتری را برای هر متر اسپیس پرداخت خواهید کرد. این در حالی است که اگر قرار باشد اسپیس تولیدی را در محدوده کمی با متراژ پایین مورد استفاده قرار دهید، ناگزیر به پرداخت هزینه‌های بیشتری خواهید بود.

 
هزینه ساخت اسپیس

تفاوت دیگر هزینه اسپیس مربوط به طرح‌های مختلف آن می‌باشد. این سازه در شکل و فرم با هم متفاوت هستند. در واقع این شما هستید که از طرح‌های مختلف و گوناگون شرکت بر مبنای نظر و نیاز خود استفاده می‌کنید.
اگر تمایل دارید اسپیس‌ها هزینه کمتری برای شما به دنبال داشته باشند، می‌توانید از داربست نمایشگاهی دست دوم برای غرفه خود بهره مند شوید. در این شرایط این اسپیس‌ها به شما با نازل ترین قیمت‌ها و بهترین کیفیت‌ها اجاره داده می‌شوند. ضمن اینکه در طرح‌های متنوع تولید شده اند و می‌توانند سبب شکل گیری یک دکوراسیون جذاب در محیط نمایشگاه شوند.
توجه داشته باشید که شما باید فضاسازی داربست نمایشگاهی را در کنار ایده‌های خلاقانه مورد توجه قرار دهید. در این صورت از نتیجه کار راضی خواهید بود.

https://www.spacesazan.com/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%DB%8C%D8%B3-%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%85.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Space_frame
https://www.britannica.com/technology/space-frame
 
برچسب ها: اسپیس