به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۲۰۴۳۷۲
انصاری‌فرد: این باشگاه مبارک خودشان باشد!

جزییات زلزله در باشگاه سرخ؛ پرسپولیس زیر و رو شد!

گروه ورزشی: باشگاه پرسپولیس شب گذشته اوقات عجیبی را پشت سر گذاشت و در شرایطی که همه چیز آرام به نظر می رسید محمد حسن انصاری‌فرد حوالی ۲ صبح از مدیرعاملی این باشگاه استعفا کرد.
با استعفای انصاری‌فرد باید در انتظار واکنش نزدیکان او به این اتفاق مهم در باشگاه پرسپولیس بود
با استعفای انصاری‌فرد باید در انتظار واکنش نزدیکان او به این اتفاق مهم در باشگاه پرسپولیس بود
به گزارش “ورزش سه”، در حوالی نیمه شب گذشته اپلیکیشن باشگاه خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه حسین قدوسی مدیر روابط عمومی باشگاه دیگر سمتی نخواهد داشت. آنهایی که فوتبال را از نزدیک دنبال می‌کنند می‌دانند که قدوسی یار قدیمی و دست راست محمدحسن انصاری‌فرد در طول سالیان بوده و طبعا تصمیم هیات مدیره بی پاسخ نخواهد ماند.  جالب اینکه خود قدوسی بعد از ظهر روز گذشته با انتشار یک پست مبهم در اینستاگرامش مشخص کرده بود که در باشگاه اتفاقاتی در شرف رخ دادن است. با این حال و تا زمان آمدن محمدحسن انصاری‌فرد روی خط برنامه فوتبال برتر کسی نمی دانست که چه اتفاقی قرار است رقم بخورد. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در نیمه شب روی خط آمد و ضمن انتقاد از وزیر ورزش و اعضای هیات مدیره با به زبان آوردن برخی کلمات از  جمله اینکه به او توهین و جسارت شده و رفتنش به سود پرسپولیس خواهد بود استعفای شفاهی خود را از باشگاه پرسپولیس اعلام کرد.
 
محمدحسن انصاری‌فرد که در ۷ شهریور جانشین ایرج عرب مدیرعامل پیشین پرسپولیس شده بود در شرایطی دست به این کار زد که باشگاه احکام سنگینی را برای پرداخت بدهی کادر مربیان و یک بازیکن کروات دریافت کرده و باید به سرعت مبلغی نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان را روی میز گذاشته و برای پرداخت آماده کند.  این در شرایطی است که سررسید چک های رضایتنامه یحیی گل محمدی که در نیم فصل با یک رقم سرسام آور به پرسپولیس آمد نیز مطالبه دیگری است که این باشگاه باید از خزانه خود اسکناس خارج کند. تازه این را بگذارید کنار مطالبات بازیکنان کنونی که باشگاه نتوانسته در فاصله ۹ هفته به پایان فصل آن را به مرز ۵۰ درصد هم برساند.
 
در این فشار مالی عجیب و غریب و در شرایطی که البته باشگاه پرسپولیس از نظر نیروی انسانی و کادر و بازیکنان در بهترین شرایط یکی دو دهه اخیر خود به سر می‌برد، انصاری‌فرد با انتقاد شدید از رفتار هیات مدیره اعلام کرد که در سمت خود باقی نخواهد ماند. استعفایی که شاید از این جنبه باورش دشوار باشد که به نظر مدیرعامل مستعفی پرسپولیسی‌ها دوست داشت تحت هر شرایطی تا انتهای سال در سمت خود بماند و جام قهرمانی لیگ را بالای سر ببرد. با اتفاقات شب گذشته و در حالی‌که وزارت ورزش به عنوان رییس مجمع این باشگاه هنوز واکنش خاصی به این موضوع بسیار مهم نشان نداده و در حالی‌که نارضایتی از اتفاقات و نگرانی بابت تغییرات پیاپی آغاز شده، به نظر می‌رسد هیات مدیره پرسپولیس شامل محمدمهدی نبی، مهرداد هاشمی، رغبتی و رسول پناه امشب فرد جدیدی را به عنوان مدیرعامل باشگاه معرفی کنند. چیزی که رسول پناه به عنوان رییس هیات مدیره پرسپولیس نیز در گفتگو با سایت وزارت ورزش به آن اشاره کرده و از کلمه “امروز” برای انتخاب مدیرعامل بعدی سود برده است. اتفاقی که البته با توجه به میزان نفوذ تیم رسانه ای مدیرعامل مستعفی پرسپولیس در فضای مجازی به این سادگی هم رخ نخواهد داد.

انصاری‌فرد: هیئت مدیره به من جسارت و توهین کرد
محمد حسن انصاری فرد اعلام کرد که اعضای هیئت مدیره به همراه وزیر ورزش جلساتی مخفیانه برگزار می‌کردند. محمدحسن انصاری فرد در برنامه فوتبال برتر حضور یافت و در خصوص مسائل مختلف اظهار نظر کرد. او با اعلام استعفای خود، صحبت های تندی را در خصوص وزیر ورزش و هیئت مدیره سرخ ها انجام داد که در ادامه می‌خوانید:
 
* این باشگاه جای ماندن نیست
وی در ابتدای صحبت هایش گفت: درگیری هایی که ما با اعضای هیئت مدیره داشتیم خیلی زیاد بود اما من همیشه گفتم به خاطر آرامش پرسپولیس نمی خواستم هواداران مطلع شوند اما کار را به جایی رساندند که دیگر جای ماندن نیست. مدیرعاملی که نتواند یک مدیر روابط عمومی را بگذارد و هنوز هم بعد از 6 ماه و خرده ای عضو هیئت مدیره نشدم و این عضو با رفتن آقای عرب خالی است، نشان می‌دهد ماجرا چیست و امروز در جلسه هیئت مدیره گفتند که وزیر گفته آقای قدوسی نباید باشد که من گفتم به چه دلیل نباشد گفتند اسپانسر باشگاه گفته او با ما همکاری نمی‌کند.
 
* چهار چرخ باشگاه را فلج کردند
 انصاری فرد افزود: این باشگاه مبارک خودشان باشد و من علی رغم این که در این 7-8 ماه خیلی با آقای قدوسی و سایر دوستان به صورت شبانه روزی و تمام وجود، برای باشگاه و هواداران تلاش کردیم و در هیئت مدیره خیلی به من اهانت های مختلفی شد که من صورتم را با سیلی سرخ نگه داشتم. آقای هاشمی 6 جلسه غیبت داشتند و وقتی می‌‌آمدند خیلی وقیحانه بی ادبی و توهین می‌کرد. به آقای وزیر گزارش دادم که این هیئت مدیره نمی‌خواهد ما کار کنیم و 4 چرخ باشگاه را فلج کردند، ما زیر ساخت باشگاه را درست کردیم، الان درآمدزایی خوبی است و نمی‌دانم از طرف چه مقامی بوده رفتیم دیدیم در این موضوعات را از جمله بانک گردشگری را بستند. امروز صبح معاون اقتصادی من را به باشگاه راه ندادند.
 
* با وزیر جلسه شبانه داشتند
انصاری فرد با تاکید بر استعفای خود گفت: بنده با عذرخواهی از هواداران عزیزمان که صادقانه دوستشان دارم و افتخار می‌کنم نیرویی مثل حسین قدوسی را داشتم، با تمام وجودمان فعالیت کردیم و نتیجه را گرفتیم. هیئت مدیره ای که از جانب وزیر حمایت می‌شد، سه ماهی که آقای رسول پناه آمد، فهمیدم که آقای وزیر مسائل را با ایشان چک می‌کرد و با من ارتباطی نداشت. جلسه مخفیانه بدون من تشکیل می‌داد و این همه چیز را نشان می‌دهد، من به آقای وزیر می‌گویم اگر به من اعتقاد نداشتید چرا این کار را کردید که امروز و فردا عضو هیئت مدیره می‌شوید. شما وقتی من را عضو هیأت مدیره نمی‌کنید، اعضای هیأت مدیره می‌گویند که وزیر از شما حمایت نمی‌کند و هر چیزی از دهنشان در می‌آیند به من می‌گویند.
 
* به صلاح پرسپولیس نیست که بمانم
مدیرعامل مستعفی سرخ ها همچنین گفت: در سکوت تمام اعضای هیأت مدیره، آقای هاشمی انواع و اقسام توهین‌ها را در جلسه آخر به من کرد که شرمم می‌آید آنها را به زبان بیاورم. بنابر این، به صلاح پرسپولیس نیست که بمانم. خیلی دوست داشتم همکاری‌‌ام با پرسپولیس را ادامه دهم ولی منابع مالی ما را قفل کردند و مطمئن هستم بسترها و زیرساخت‌هایی که آماده کردم، حتما با رفتن من گشایش پیدا می‌کند و اطیمنان دارم باشگاه به درآمدزایی خوبی می‌رسد.
 
* هیئت مدیره کارشکنی می‌کردند
رسما استعفای خودم را از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس اعلام می‌کنم. علی‌رغم اینکه با تمام وجودم خیلی دوست داشتم در پرسپولیس کاری انجام دهم، این استعفاء را خواهم داشت. ما در پرسپولیس خیلی زحمت کشیدیم. آقایان خبیری، یلوه، قدوسی و ... که با بنده همکاری داشتند، شبانه‌روز تلاش می‌کردند و با وجود کارشکنی‌هایی که هیأت مدیره انجام می‌داد، زحمات زیادی کشیدند.
 
* با اسپانسر ما هماهنگ شدند
وی درخصوص اسپانسرینگ نیز گفت: منابع مالی خوبی در باشگاه پرسپولیس وجود دارد و ما بسترهای لازم را فراهم کردیم، اما همکاری لازم را با ما انجام نمی‌دادند. الان هم هیأت مدیره باشگاه با شرکت آتیه داده پرداز که خودم جذب کردم، هماهنگ شدند و علی‌رغم حضور مدیرعامل، کارهایی را انجام می‌دهند تا مدیرعامل را از امورشان خارج کنند. صراحتا نیز در سه جلسه اخیر هیأت مدیره نیز اعلام کردند که آقای قدوسی مانع درآمدزایی آتیه داده پرداز شده که این حرف کاملا غلطی است.
 
* من در پرسپولیس غریبه هستم!
او درباره احتمال بازگشت خود عنوان کرد: به دلیل جسارت‌هایی که می‌شود و از سوی دیگر، حمایت‌هایی که وزیر از هیأت مدیره دارد، کاملا نشان می‌دهد که هیأت مدیره باشگاه مستقیما با آقای وزیر هماهنگ هستند و بنده این وسط با وجود تلاش‌هایی که انجام دادم، یک غریبه هستم. شاید در آن جریانی که آقای برانکو رفت، تصورشان این بود که یک انصاری‌فرد باید بیاید تا آرامش را در پرسپولیس حاکم کند ولی منافعی دارند که با خصوصیات اخلاقی بنده سازگار نیست.
 
* وزیر گفت پول کالدرون آماده است
انصاری فرد در پایان گفت: اما هواداران پرسپولیس بدانند هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود و پول را می‌آورند چون بعد از اینکه کالدرون رفت، 300 هزار دلار نیاز بود که آقای وزیر گفت پول او آماده است، اما وقتی کالدرون نیامد، هیچ کمکی به مدیرعامل نشد. فقط 2 میلیارد تومان آقای رسول‌پناه آورد و گفت باید از پولِ گردشگری به ما بدهید که متاسفانه آنجا هم نگذاشتند کار گردشگری انجام شود و بحث را ناقص گذاشتند تا ما به درآمدزایی نرسیم. الان به جایی رسیدیم که علی‌رغم میل باطنی، باید از باشگاه پرسپولیس خداحافظی کنیم.

مخالفت اعضای هیئت مدیره با استعفای انصاری فرد
یکی از اعضای باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که اعضای هیئت مدیره با استعفای محمدحسن انصاری فرد مخالفت کرده اند.
 در شرایطی که جدایی محمدحسن انصاری فرد از این باشگاه قطعی به نظر می‌رسید اما حالا خبر متفاوتی از این باشگاه مخابره شده و یکی از اعضای باشگاه پرسپولیس اعلام کرده که اعضای هیئت مدیره با جدایی انصاری فرد مخالفت کرده اند.  نکته جالب این است که باشگاه پرسپولیس خبرنگاران را به سالن کنفرانس این باشگاه دعوت کرد و حسین خبیری نیز گفت که به زودی یکی از اعضای هیئت مدیره، خبر نهایی را در این اتاق اعلام می‌کند اما در نهایت هیچ چیزی مشخص نشد. به نظر می‌رسد پرسپولیسی ها قصد داشتند با این روش مقابل باشگاه را خلوت کنند تا اعضای هیئت مدیره که برای حضور در جلسه وزارت ورزش آماده می‌شدند، با خبرنگاران روبرو نشوند. با این حال تلاش اعضای هیئت مدیره برای حفظ انصاری فرد تا امشب ادامه خواهد داشت و باید دید در نهایت چه اتفاقی رخ می‌دهد. این در حالی است که باتوجه به صحبت های رئیس هیئت مدیره سرخ ها، پیش بینی می‌شد کار انصاری فرد در این تیم به پایان رسیده است.