به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ساعت ۲۱:۲۸
کد مطلب : ۲۰۹۷۲

هشدار سفارت ایران در عراق به زائران

گروه جامعه: سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق در بیانیه‌ای نسبت به سفرهای انفرادی اتباع ایرانی به عتبات عالیات در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی هشدار داد.
هشدار سفارت ایران در عراق به زائران
در این بیانیه آمده است: ضمن تسلیت شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) به امت شهیدپرور ایران و استقبال از زیارت زائران ایرانی به عتبات عالیات از مردم شریف ایران استدعا داریم که در سفر به عراق به نکات زیر توجه کنند:

1 - توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارد از سفر به عتبات عالیات به صورت انفرادی اجتناب کنند.
2 - زائران از کاروان‌های خود و گروهی که با هم هستند به هیچ وجه جدا نشوند.
3 - هیچ کس بدون اخذ روادید لازم وارد عراق نشود؛ چنان چه تبلیغاتی مبنی بر ارائه تسهیلات توسط دولت عراق برای سفر به این کشور صورت گرفته است به منزله اخذ نکردن روادید از سوی دولت این کشور نیست چرا که ورود غیرمجاز بدون روادید معتبر به عراق مجازات و زندانی سنگینی در بر دارد.
4 - زائران از مرزهای امن مهران، چزابه و شلمچه تردد کنند.

 در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و دهه اول محرم هزاران ایرانی برای زیارت عتبات عالیات به عراق سفر می‌کنند. با توجه به شرایط امنیتی در عراق، مسوولان ایران همواره بر رعایت قوانین و مقررات این کشور از سوی زائران و لحاظ کردن هشدارهای امنیتی در حین سفر تاکید کرده‌اند.

کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۱:۴۶
مردم گوش کنید ..
به خدا امام حسین (ع) رازی نیست به این امر که جان خودتان را برای زیارت قبور پاک ایشان به خطر بی اندازید.
ارادت به امام حسین(ع) از همین جا هم مورد قبول است اگر ریا درونش نباشد (167808)
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۰۰:۰۹
اولا راضی با ز نیست. دوما فلسفه زیارت رو یاد بگیر بعد از قول معصوم نظر بده سوما عشق به زیارت این حرفا رو نداره. هرکه را طاووس خواهد جور هندوستان کشد. شما می تونی نری داداش (167883)
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۰۱:۴۹
شما برو کشته شو (167911)
ممد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۰۱:۰۷
تا کور شود هر آنکه نتواند دید. (167901)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۰۱:۳۴
امام حسین راضی نیست کسی به خاطر زیارتش جونشو به خطر بندازه (167908)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۰۱:۴۸
یه موضوعی که شاید بی ریط به این خبر نباشه که خیلی هم جالبه واون هم اینه که سازمان حج و زیارت خود رو متولی و وام دار سفرهای زیارتی به عراق و کربلا میدونه و حتی فقط مدعی هست که باید این سفر تحت نظارت و پوشش کاروان های زیارتی وابسته به سازمان حج و زیارت صورت بگیره تا جایی که حتی دفاتر و آِژانسهایی که در کشور تحت نظر و مجوز سازمان گردشگری و جهانگردی اداره میشوند و از نظر قانونی نیز مجاز به اجرای تور و کاروان های زیارتی کربلا و کشور عراق هستند نیز گاها شاهد به قول معروف زورگویی های سازمان حج هستند که مدعیست این سفر فقط باید از طریق این سازمان صورت بگیره که حتی در بسیاری از مواقع کار سازمان به شکایت از دفاتر و آزانسهای مجری تور کربلا میرسه جدا از اینکه اجرای تور زیارتی توسط آژانسها و دفاتر گردشگری زیر نظر سازمان گردشگری و جهانگردی کاملا مجاز و قانونیست و سازمان حج و زیارت از نظر منطقی و حقوقی نمیتونه جلوی این کار را بگیره ولی نکته ای که از همه جالب تر به نظر میرسه اینه که در مواردی که بمب گذاری و یا حملات تروریستی در کشور عراق و مناطق زیارتی(کربلا و نجف و سامرا و ..) رخ میده و باعث کشته و زخمی شدن هموطنان میشه این سازمان (حج و زیارت) برای تخریب چهره دفاتر گردشگری و آژانسهای مسافرتی تحت مجوز سازمان گردشگری و جهانگردی و تبرئه خود فورا با یک ژست کاملا حق به جانب طی بیانیه ای که اغلب از تلویزیون هم ژخش میشه اعلام میکنه که : آسیب دیدگان و شهدا افرادی هستند که خارج از کاروانهای سازمان حج و زیارت به عراق آمده بودند !!!!!!
یعنی خلاصه اینطور که این سازمان ادعا میکنه باید اینجوری برداشت کرد که تروریست ها و بمب گذاران فقط به سایر زائرین آسیب میرسانن و زائرین سازمان حج در امنین مطلق هستند یا مثلا اصلا به مسافران این سازمان حمله ای صورت نمیپذیره و مثالهایی مانند اینها !! (167910)