به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۱۰:۰۱
 
۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۲۱۷۸۴
بن کالا جایگزین یارانه نقدی می‌شود

پرداخت یارانه نقدی در سال 93 متوقف می‌شود

گروه اقتصادي: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: با تصمیم دولت پرداخت یارانه نقدی حذف و بن کالا جایگزین یارانه نقدی می شود.
پرداخت یارانه نقدی در سال 93 متوقف می‌شود
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر حذف پرداخت یارانه نقدی، تصریح کرد: تصمیم دولت در سال آینده پرداخت یارانه به صورت غیر نقدی است. نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه در قانون ذکر نشده که حتما یارانه به صورت نقدی پرداخت شود، افزود: شرایط اقتصادی کشور ما حکم می‌کند بهترین گزینه را انتخاب کنیم؛ به دلیل اینکه پرداخت غیر نقدی موجبات جلوگیری از عدم افزایش حجم نقدینگی و سقوط بیشتر ارزش ملی پول را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه حاکمیت نیز به سمت هدفمند کردن کمک‌های یارانه‌ای حرکت می کند، ادامه داد: در این مرحله دو موضوع وجود دارد؛ یکی هدفمند کردن یارانه ها و دیگری توانمندسازی مردم است، به عنوان مثال زمانی که اقتصاد یک کشور با ضعف مواجه می شود برای جلوگیری از به خطر افتادن بهداشت و سلامت مردم، حاکمیت بر سلامت مردم سرمایه گذاری می کند اما در این راستا یارانه ای که پرداخت می شود در جهت غیر سلامت مصرف می شود؛ بنابراین با حذف یارانه نقدی حاکمیت یارانه ها را نیز هدفمند کرده است.

جعفر زاده ایمن آبادی با تاکید بر اینکه پرداخت غیر نقدی یارانه ها را بهترین اقدام می دانیم، درباره زمان اجرای فاز دوم این قانون گفت: اشکالاتی که در مرحله اول به وجود آمد باعث شد یک قانون خوب، نادرست اجرا شود که نتیجه آن بسیار نامناسب بود. مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها در سال 93 با رفع اشکالات مرحله اول اجرا می شود، ضمن اینکه این قانون متوقف نمی شود، هدفمندی یارانه‌ها قانون بسیار خوبی بود که در تمام دنیا اجرا شده است اما با توجه به اینکه دولت یازدهم به صورت عقلانی با موضوعات برخورد می کند اگر سریعتر مشکلات رفع شود می توانیم وارد مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها شویم.

یارانه غیر نقدی مشمول همه افراد نمی‌شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به این سوال که آیا یارانه برای همه اقشار به صورت غیر نقدی پرداخت می شود؟ گفت: غیر نقدی مشمول همه افراد نمی شود و این عدالت نیست. وی با اشاره به اینکه حذف پرداخت یارانه نقدی یک نظریه اقتصادی است، گفت: کشور ما دیگر ظرفیت پمپاژ پول را ندارد. جعفر زاده در پاسخ به این سوال که جایگزین یارانه غیرنقدی چه خواهد بود، گفت: کالاهای مصرفی در قالب بن کالا دراختیار مردم قرار می گیرد.

بن کالا با کوپن متفاوت است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با بیان اینکه بن کالا با کوپن که در گذشته ارائه می شد، متفاوت است، گفت: عده ای تفکر می کنند این بن کالا همان کوپن است در صورتی که اینگونه است؛ در کوپن توزیع کالا برای حذف دلالان بود در حالی که با این روش کالا توزیع نمی شود بلکه یارانه ای که افزایش توان قدرت خانوارها را در پی دارد در دستور کار دولت است.

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۸:۱۹
نقطه سر خط..... فقط مشکل یارانه مردم بود که توگلوی پمپاژ پول گیر کرده بود که انهم حل شدوگرنه نظریه های اقتصادی کاری به میلیاردها هرز رفتن سرمایه های کشوروپمپاژ ان توی گلوی سوءمدیریتها.بی تدبیریهاو.. ندارد.خب تدبیروامید دیگه!!! (171982)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۸:۲۵
شامل حال فرهنگیان هم میشود؟ (171987)
ادریس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۲:۰۲
والا فرهنگیان کم بهشون نمیرسه!تعطیلات تابستون که دارن!این روزام که مدرسه مثله قدیما نیس هتله!!!!والا...اونی که اطلاعات کافی داره میدونه من چی میگم!!! (172199)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۸:۲۸
یارانه را آوردند قیمتها سر به فلک کشید حالا قصد دارند آنرا قطع نمایند همانگونه که بچه را از شیر می گیرند !!!!! (171991)
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۸:۴۲
اولا كه بسياري از مردم خريدهاي قسطي انجام داده اند به اميد اينكه با يارانه اقساط آنرا پرداخت كنند ويا به حساب يارانه ها وام گرفته اند .دوم اينكه اگر قرار باشد مانند كوپن ها اجناس بي كيفيت مانند برنج تايلندي بدهند كه كسي مصرف نميكرد وبعد از مدتي هم اعتبارش پايان ميافت بهتر است ندهند (171995)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۹:۵۰
منم موافق هستم واسه اکثریت حذف بشه (172040)
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۹:۰۹
بیچاره بودیم بیچاره تر از این هم میشم اخه این زندگی ما داریم میکنیم الان موندم اگه این اتفاق بیفته نون میتونیم بخریم دیگه از این همه سختی خسته شدم (172011)
adab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۹:۱۰
حالا هی بگین تحریم هااثرنداره... پدرمردم رودر آورده.
وقتی فروش نفت یک سومه قبل بشه اوضاع همین میشه دیگه. (172012)
یه ایرونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۹:۱۱
پس دوباره واسه کمبود ذخیره ارزیشون از مردم همیشه در صحنه مایه گذاشتن....!!!؟؟؟؟؟؟؟ (172014)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۹:۱۵
از اول باید همینطوری اجرا میشد. مثلا معمول یارانه دادن اینگونه است که فرض کنید به شیر که مفید یارانه می دهند اما به نوشابه که مضر نمی دهند. هزینه مصرف شیر بالا نمی رود حتی کم هم می شود اما نوشابه گران می شود.
در سبد مصرفی خانواده ها در صورت فشار اقتصادی با این نحوه توزیع ، اولین کالایی که حذف می شود کتاب است.این اشکالات از اول مطرح بود اما کسی گوش شنوا نداشت. (172021)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۹:۱۷
ما را با این گرانی های سرسام آور بیچاره نمودند حالا می خواهند آن چندر غاز را هم با این بهانه ببرند و نفس ما را قطع کنند من معلمی گرسنه هستم که تمام مزایا و اضافه کاری های ما را بریده اند و حقوق زیر یک ملیون به ما می دهند یک فکری به حال معلم ها بکنید (172023)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۹:۱۹
پرداخت یارانه از اول نقش آمپول بی حسی داشت حالا دیگه کارشون تموم شده دارن قطعش میکنن (172024)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۹:۳۰
پس تکلیف یارانه انرژی چی میشه ؟ قبض آب و برق و گاز چی میشه ؟ شده حکایت اون دیوونه که یه سنگی تو چاه مینذازه ! بقیش رو هم که بلدید !! (172029)
بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۹:۳۹
با این بن میشه قبوض آب و برق و گاز رو داد؟ (172032)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۱:۵۰
واقعا از شروع پرداخت غیر عقلانی یارانه ها که نه تنها خیری برای مردم و کشور نداشت بلکه شرش هم یقه کل افراد علی الخصوص طبقه ضعیف را گرفت .این شاید عقلانی ترین راه باشد .
1- قطع یارانه های نقدی که ادامه یارانه نقدی خانمان و کشور برانداز است.
2- پرداخت یارانه به قشری خاص {نا گفته نماند که دوباره حرف و حدیث ها بالا میگیرد }. البته اشکالی ندارد همیشه مال پرستان و دنیا دوستان در مقابل از دست دادن منافغشان قیل و قال میکنند.
3- جلو گیری از این تورم خانمان به باد ده .که خداوند نیامرزد مسبب اصلی آنرا. (172187)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۲:۰۶
اینم ازطرح ناموفق احمدی نژاد طرح مسکن مهرش که ناموفق بودتعطیل شد
اینم ازطرح هدفمنیش (172206)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۳:۲۵
مسکن مهر موفق ترین طرح دولت بود که روحانی به اشتباه ان را قطع کرد (172323)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۲:۵۲
مفهوم نیست (172276)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۳:۲۵
هیئت دولتی که همشون هیئت مدیره های شرکتهای خصوصی گردن کلفت باشن چه میدونن لنگ 200هزارتومان یارانه بودن یعنی چه.فردای شبی که یارانه ها رو میریزن یه سر به عابربانکها بزنیدتابدونیدملت چقدرلنگ همین یارانه هستن (172324)