به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب : ۲۱۹۴۴

زنگنه خواستار پیگیری پرونده کرسنت شد

گروه اقتصادي: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نفت اصرار داشت که پرونده کرسنت باید به‌صورت شفاف پیگیری گردد تا حقی از بیت‌المال ضایع نشود.
زنگنه خواستار پیگیری پرونده کرسنت شد
حسین امیری خامکانی اظهار داشت: بعد از رأی اعتماد وزیر نفت تاکنون فرصتی پیش نیامده بود تا ایشان با تیم مدیریتی وزارت نفت در کمیسیون انرژی مجلس حاضر شده و به‌صورت مبسوط در خصوص برنامه‌های حال حاضر وزارت نفت صحبت کنند. وی افزود: عصر امروز این فرصت فراهم شد و در جلسه‌ای که با حضور اعضای کمیسیون انرژی برگزار شد، وزیر نفت در خصوص وضعیت پارس جنوبی و اهتمام مجموعه وزارت نفت برای تولید گاز از 2 یا 3 فاز اولویت‌دار توضیحاتی داد. این عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه وزیر نفت بر تلاش برای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از پروژه‌های پارس جنوبی تأکید کرده، گفت: برنامه وزارت نفت به این‌گونه است که با اولویت دادن به پروژه‌هایی که در شرف اتمام هستند، زودتر ظرفیت تولید گاز کشور را افزایش دهد.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه در خصوص شرایط و برنامه‌های صنعت نفت کشور برای تأمین مطلوب خوراک پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها بحث و تبادل نظر شد. امیری خامکانی در پاسخ به اینکه آیا سیاست‌های قیمت‌گذاری و برنامه وزارت نفت برای تغییر در نرخ خوراک هم مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: در خصوص تغییر قیمت خوراک در جلسه امروز صحبتی نشد. وی افزود: در جلسه عصر امروز در مورد پرونده کرسنت هم مسائلی مطرح شد و دو طرف بر این موضوع که باید جزئیات این پرونده به‌صورت شفاف پیگیری شود، تأکید داشتند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزیر نفت اصرار داشت که پرونده کرسنت باید به‌صورت شفاف پیگیری شود تا حقی از بیت المال ضایع نشود که این اظهار نظر و موضع آقای زنگنه مورد استقبال و خرسندی اعضای کمیسیون انرژی قرار گرفت. وی ادامه داد: تاکنون هیچ موردی از سوی ایران در زمینه تأخیر در ارسال درخواست‌های دادگاه لاهه در پرونده کرسنت رخ نداده و تاکنون ایران، همکاری کاملی با دادگاه لاهه در این زمینه داشته است. امیری خامکانی خاطرنشان کرد: آقای زنگنه به اعضای کمیسیون انرژی اطمینان دادند که وزارت نفت با جدیت پیگیر این موضوع است و حقوق ایران را در پرونده کرسنت دنبال می‌کند.
مرجع : تسنيم

مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۹:۳۶
احسنت بر شیخ الوزرا و زنرال کابینه (173006)
یه ایرونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۹:۴۶
با تشکر از آقای زنگنه بابت پیگیریه حقوق مردم و امید به اینکه دیگه از این قراردادها نداشته باشیم.... (173014)
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۲۲:۳۷
شما که همه کسانی که پیگیر قضیه شما بودند را یا تهدید کردید و یا اخراج ؟ (173144)