به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۰۹ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۲۲۰۷۲۴

آتش‌سوزی، جانِ ۳ فعال محیط زیست را گرفت

گروه حوادث: آتش سوزی در ارتفاعات شهرستان پاوه شعله ور شده گرفت و 500 هکتار از اراضی این شهرستان طعمه حریق شد. بنابر اخبار واصله سه شهروند نیز در عملیات اطفاء حریق جان خود را از دست داده اند.
آتش‌سوزی، جانِ ۳ فعال محیط زیست را گرفت
پرویز ایده پور فرماندار پاوه در خصوص آتش سوزی ایجاد شده در ارتفاعات شهرستان پاوه، اظهار داشت: آتش در منطقه حفاظت شده «بوزین و مرخیل»  مجددا شعله ور شده و نیرو‌های مردمی، محیط زیست، منابع طبیعی و سایر دستگاه‌ها برای مهار آتش به منطقه اعزام شده‌اند.فرماندار پاوه ادامه داد: با بیان اینکه آتش سوزی در منطقه بوزین و مرخیل نخستین بار بامداد پنجشنبه (۵ تیر) رخ داد، افزود: در چندین مرحله این آتش سوزی مهار شده، ولی با وجود مراقبت‌های انجام شده متأسفانه آتش دوباره در این منطقه شعله ور می‌شود.وی خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد‌های اولیه تا کنون بیش از ۵۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل در آتش سوخته است.
۳ کشته و چند مصدم در پی تلاش برای مهار آتش‌سوزی منطقه بوزین و مره خیل پاوه
یک منبع رسمی از جان باختن ۳ نفر در عملیات مهار اتش سوزی منطقه بوزین و مره خیل در شهرستان پاوه و مصدوم شدن چند نفر خبر داد.گروه‌های مردمی و انجمن‌های محیط زیستی و مسئولان دوباره برای مهار آتش سوزی به منطقه اعزام شدند که متاسفانه در عملیات مهار این آتش سوزی گسترده تا به این لحظه سه شهروند جان خود را از دست دادند.بر پایه گزارش این منبع مطلع رسمی؛ «مختار خندانی» و «بلال امینی» و یک شهروند دیگر از فعالان محیط زیست جان خود را از دست دادند. بر همین اساس چند نفر دیگر نیز مصدوم شدند.گفتنی است اطفا حریقی که از روز پنج‌شنبه در این منطقه مرزی رخ داده به‌دلیل صعب‌العبور بودن و باقیماندن میدان‌های مین از دوران دسترسی بسیار سختی دارد و پس از یکیار مهار آن در روز شنبه از بعد ظهر امروز دوباره شعله ور شده است.
مرجع : فارس
برچسب ها: آتش سوزی مرگ