به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۰۹ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۲۲۰۸۱۴

احمدی‌نژاد: می‌خواهند یک قرارداد ۲۵ساله با چین منعقد کنند و هیچکس هم خبر ندارد!

انقلاب کردیم تا هیچ مسئله‌ای از ملت پنهان نباشد
احمدی‌نژاد: می‌خواهند یک قرارداد ۲۵ساله با چین منعقد کنند و هیچکس هم خبر ندارد!
گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد در دیدار با جمعی از مردم استان گیلان، نسبت به انعقاد یک قرار داد جدید ۲۵ ساله به دور از چشم ملت ایران هشدار داد و تصریح کرد: هر قراردادی که مخفیانه و بدون درنظر گرفتن خواست و اراده ملت ایران با طرف‌های خارجی منعقد شود و برخلاف منافع کشور و ملت باشد، معتبر نیست و ملت ایران آن را به رسمیت نخواهد شناخت.

رئیس‌جمهور سابق با اشاره به بی اطلاع نگه‌داشتن ملت ایران از متن معاهده برجام گفت: نمایندگان مجلس که این قرارداد را مورد تأیید قرار دادند از متن آن اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند و اکنون نیز شنیده‌ام که در حال مذاکره هستند و می خواهند یک قرارداد جدید ۲۵ ساله با یک کشور خارجی منعقد کنند و هیچکس هم خبر ندارد.  احمدی‌نژاد رویکرد مخفی نگهداشتن حقایق از ملت ایران را تقبیح کرد و گفت: مگر شما مالک کشور هستید که بدون اطلاع ملت و از کیسه ملت به دیگران می بخشید. ظرفیت هسته ای کشور و عزت ملت را دادید ؛ اما تحریم ها سر جایش باقی مانده است. اگر اجازه دهید ملت از محتوای توافقات و معاهدات با طرف‌های خارجی اطلاع پیدا کند، به نفع خود شما خواهد بود زیرا افکار ملت فعال می شود و پیشنهاد می‌دهد و مطالبه می‌کند و اگر خللی و یا اشکالی باشد ؛ اصلاح می شود.

وی تأکید کرد که انقلاب کردیم تا هیچ مسئله‌ای به‌ویژه مسائل مهم، از ملت پنهان نباشد و کسانی خود را مالک ملت ندانند. احمدی‌نژاد در این دیدار ياد شهدای هفتم تير را گرامی داشت و اين روز را در تاريخ انقلاب، تعيين كننده و اينگونه فجايع را حاكی از عمق كينه و خباثت و طراحی‌های پيچيده شيطان صفتان عليه انقلاب و ملت ايران دانست. رئيس جمهور سابق با اشاره به تزلزل‌ناپذير‌بودن ملت ايران در برابر صدمات جبران ناپذير ناشی از اين حوادث افزود: عناصر خبيث، اصرار داشتند كه ملت ايران را از وجود انسان‌های فكور و برخوردار از نظريات راهبردی محروم كنند. اگر شهيدان بهشتی و مطهری و ديگر انسان‌های بزرگی كه از ملت ايران گرفتند، امروز در جامعه حضور می‌داشتند، آيا اجازه می‌دادند كه عده‌ای نظراتشان را بر مردم تحميل كنند؟ يا اين فاصله طبقاتی وحشتناک به‌وجود بيايد و دست‌های ناپاک به سمت بيت المال دراز شود؟

احمدی‌نژاد با تأكيد بر گلچين شدن بهترين سرمايه‌های انسانی ملت ايران در حوادث تروريستی گفت: از ابتدا معلوم بود كه دست‌های جنايتكار درصدد است شخصيت‌های با ارزش و دارای افكار نو، انسانی و مردمی را كه طراح و نظريه پرداز انقلاب بودند، از ملت ايران بگيرد، آنها مقامات و مديرانی را ترور كردند كه عميقاً به ملت احترام می‌گذاشتند، خود را خدمتگزار می‌دانستند و به اراده و خواست مردم پايبند بودند. رئيس جمهور سابق در پايان گفت: ملت ما امروز خلاء انسانهای بزرگ، متفكر و متعهد نظير شهيدان قرنی، مطهری، قاضی طباطبايی، مدنی، دستغيب، اشرفی اصفهانی، بهشتی و يارانش، مفتح، رجايی، باهنر، جهان آرا، فلاحی، نامجو، فكوری، كلاهدوز و چمران را احساس می‌كند، هرچند كه ملت ايران همه اين خلاء‌ها را پر كرده و ايمان دارم كه پر خواهد كرد.

منظور احمدی‌نژاد کدام قرارداد ۲۵ ساله است؟
سایت نزدیک به احمدی‌نژاد در این باره نوشت: درحالی که دولت شیخ ماههای پایانی خود را سپری می‌کند، پیش نویس قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین هفته گذشته به تصویب هیات دولت رسید. تارنمای پترولیوم اکونومیست نوشت در سفر وزیر امور خارجه ایران، تهران و پکن توافقی را که در سال ۲۰۱۶ به نام «مشارکت جامع استراتژیک چین و ایران» با رقم ۴۰۰ میلیارد دلار امضا کرده بودند، توسعه داده و بند‌های غیرعلنی به آن افزوده‌اند. در خبر منتشره توسط رسانه مذکور آمده بود محور اصلی توافق جدید ایران و چین سرمایه‌گذاری ۲۸۰ میلیارد دلاری چینی‌ها در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی ایران است. در این گزارش ادعا شده بود چینی‌ها قرار است در قالب توافق شراکت جامع استراتژیک با ایران ۱۲۰ میلیارد دلار در حوزه توسعه زیر ساخت‌های تولید و حمل‌ونقل در ایران سرمایه‌گذاری کنند. بنا بر ادعای سایت انگلیسی، چین می‌تواند پول محصول خریداری شده از ایران را حداکثر تا دو سال به این کشور پرداخت کند. از سویی دو طرف توافق کرده‌اند که چین پول خرید‌های خود را به یوآن یا ارز‌های دیگر به کشورمان پرداخت کند و این بدان معناست که قرار نیست در مبادلات تجاری ایران و چین از دلار استفاده شود.
ترفند چینی برای تصاحب سرزمین!
روش چین در موارد مشابه چنین بوده است که برای یک پروژه وام میدهد، و جزء شرایط آن این است که شرکتهای چینی در قراردادهای توسعه آن پروژه اولویت داشته باشند. یکی از شرایط وام این است که در صورتی که زمان سررسید وام فرارسید و توان پرداخت وام وجود نداشت، بندر و یا بخشی از سرزمین یا به تملک چین درآید و یا برای طولانی مدت به این کشور اجاره داده شود. از این به بعد وظیفه شرکتهای چینی دخیل در پروژه این است که تمام تلاش خود را بکنند که وام قابل پرداخت نباشد، تا بتوان بنادر و سرزمین را مالک شد! چین همین نسخه را برای تصرف بندر مومباسا در کنیا و بندری در سریلانکا و مناطق متعدد دیگر، با موفقیت بکار گرفته است. هنوز محتوای پیش‌نویس قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین علنی نشده و مشخص نیست دولت شیخ در سال پایانی خود بدون اطلاع ملت چه نقشه‌ای برای ربع قرن آینده ایران کشیده است. جالب است بدانید بسیاری از شرکتهای چینی که به ایران کالا صادر می‌کنند دارای مالکان و سهامداران ایرانی‌اند و از قضا بسیاری از آنان از بستگان و وابستگان مسئولانی‌اند که سفارش دهنده نیز هستند، یعنی از این جیب به آن جیب بدون قانون مزاحم تعارض منافع!

 

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ ۱۳:۳۶
از این قرارداد که نزدیک 280 میلیارد دلار سرمایه به ایران می آورد و سیاست فشار حداکثری آمریکا و اسرائیل را با شکست روبرو می سازد فقط اذناب آمریکا ناراحتند. فریب شعارهای تند این آقا و دوستان شان را نخورید. (368628)
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ ۰۸:۱۱
خودت تنهای فکر کردی یا با .......مشورت کردی مرد حسابی کدوم حرف احمدی نژاد دروغ بود ابر بدهکاران بانکی سیسصد نفری -مسکن مهر - کارت سوخت -بستن دست دولت در انتخاب وزیران در چهار سال دوم -الان هم مگر حرف بدی زده گفته مردم بدانند و نظر بدهند تو با کجاش مشکل داری عجب روزگاری خدارو شکر پته این بنده خدا که به باده و تمام مشکلات از زحمات ایشان نشات میگیره حترپی هوا فضا را هم مخواست هدیه دهد که نزاشتن علی برکت الله (368655)
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ ۱۴:۲۸
توهم از اذنناب انگلیس هستی که ناراحت شدی (368664)
رییس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ ۱۵:۰۹
حالا هم مستعمره چین شدیم (368629)
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ ۱۶:۴۵
مگه خدا نکرده میشه کشور رو تحویل چین و روس داد؟ (368636)
بدبخت
United Kingdom
۱۳۹۹/۰۴/۱۲ ۲۰:۲۹
ازقبل داده شده است (368729)
مهمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ ۱۷:۳۴
هیچکس هم خبر ندارد!

شما چطور خبر دارید؟ شایدقراربوده سهمی بگیرید و ندادند؟
یا شما همه کس هستید؟ (368640)
عباس رفسنجانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ ۰۱:۰۲
چراقرارداد۲۵ ساله معنی نداردشوماازفردای خودتان خبردارن که همچین قراردادی امضامیکونیدخیانت ازاین بالاترماازاقای احمدی نژاددعوت میکونیم ریس جمهوربعدی باشداین نظرهمه مردم است خداراشکریک نفرموراقب مال مردم وبیت لمال است (368649)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ ۱۰:۴۸
بسم الله الرحمن الرحیم. خدایا شکرت که بالاخره چهره واقعی منافقین توسط خود آنها برملا شد.همانهایی که دولت ترامپ را در آمریکا مجبور به خروج از برجام کردند حالا از قرارداد با چین و روسیه مخالفند چون به نفع جمهوری اسلامی است و آنها نفع جمهوری اسلامی را نمی خووهند بلکه میخواهند جنگ بشود تا ایران نابود بشود و آمریکا بیایید و ایران را عارت کند. والسلام. (368659)
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ ۱۶:۴۸
اجازه بدهید حداقل با فحاشی دلمونو خالی کنیم خدا لعنتشون کنه (368668)
احیا دادمهر
Japan
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ ۱۸:۴۹
جالبه کسی هم چیزی نمیگه
قرارداد ننگین ۲۰۳۰ که کل انقلاب مارو زیر سوال برده رو در ایکی ثانیه قبول کردن، یک نفر چیزی نگفت حالا هم وایستادن نگاش میکنن
بی زحمت اگه میخایید بفروشید با مردمش بفروشید که عیش تون رو کامل کرده باشید (368676)
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ ۰۸:۵۳
صد رحمت به قرارداد ترکمانچای کاری می کنند که روی پادشاهان قاجار سفید میشود (368688)
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ ۰۸:۵۴
هر چه گند است زیر سر شمای دو رو و عوام فریب و شاید هم خائن به ملک و ملت است .کسی چه نمی داند شاید خدمتگذار واقعی اسرائیل شما و امثال شما در روزنامه کیهان باشند (368689)
گلعلی نونشابه خورده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ ۱۴:۰۸
اق رمضون میتونه مملکت را خیلی بهتراداره کنه (368703)
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ ۲۰:۵۳
سلام اخه..... مگر تو هشت سال رییس جمهور این مملکت نبودی چه کار مثبتی کردی که. حالا برا تبلیغات خودت وطن دوست شدی همه اطرافیانت دزد بودن حالا میخای بیای درستش کنی............ (368712)
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ ۲۰:۵۶
همه شماها یک قماشید. چون میدونید کسی پای صندوق رای نمیره. تو رو انداختن جلو که با این حربه تبلیغاتی. ملت بیان پای صندوق. تو حالا شدی دلسوز ملت. یارانه گدایی دستاورد دوران تو بود (368713)
شعبونعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۴/۱۲ ۱۵:۵۹
بگذاید حداقل دلمون را خالی کنیم با مملک داریتون (368726)
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۴/۱۳ ۰۶:۴۰
خدا کنه که صحت نداشته باشه.ولی اگر اینچنین بشه قرداد خیانتی همچون ترکمن چای دوباره تکرار خواهد شد. (368730)