به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۰۰
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب : ۲۲۲۳۱
سلیمی‌نمین: برای از دور خارج کردن افراد

اصطلاح ساکت فتنه را تیم احمدی‌نژاد مطرح کرد

گروه سياسي: عباس سلیمی‌نمین٬ مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ گفت: بحث ساکتین فتنه را گروه احمدی‌نژاد برای از دور خارج کردن عده بیشتری از افراد مطرح کردند و مشایی هرگز در مسیر نشر و تبیین نظریات امام نبوده است.
اصطلاح ساکت فتنه را تیم احمدی‌نژاد مطرح کرد
به گزارش خبرگزاری فارس، عباس سلیمی‌ نمین در ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «فردای مستضعفین» که با تلاش انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز برگزار شده ‌است، در سخنانی در باره «جریان‌شناسی دولت‌های نهم و دهم» اظهار داشت: در پایان دولت آقای خاتمی دلسوزان نظام به این جمع‌بندی رسیدند که باید در نیروی اداری کشور نوسازی صورت گیرد. وی افزود: رهبری نیز به این نکته تاکید داشتند که به فردی رای دهید که جوان بوده و نیروی جدید را وارد سیستم کند که در آن برهه، جوان‌گرایی راه حلی برای خروج از بن‌بست و برخی آفات شد.

سلیمی‌ نمین در ادامه گفت: احمدی‌نژاد که پیش از کاندیداتوری برای ریاست‌ جمهوری، تمایل خود را برای حضور در مجلس نشان داده اما توفیق چندانی به دست نیاورده بود، به دلیل همراه بودن با آرمان‌های مورد نیاز جامعه توانست با موجی که در جامعه ایجاد شده بود کرسی ریاست جمهوری را به دست آورد. این روزنامه‌نگار اصولگرا اضافه کرد: در عین حال کسانی بودند که تمایلی به روی کار آمدن نیروهای جوان نداشتند بنابراین سعی کردند نشان دهند که جوان‌گرایی روشی نادرست است.

این پژوهشگر ادامه داد: دلیل مخالفت این افراد با جوان‌گرایی این بود که اعتقاد داشتند باید نیروهای مجرب وارد عرصه شوند و پس از آن رهبری برای اینکه بتوانند این مشکلات را حل کنند، از دولت دفاع کرده و نظر خود را مبنی بر اینکه جوان‌گرایی به معنای عدم استفاده از نیروهای مجرب نیست را بیان می‌کردند.

وی تصریح کرد: در یک برهه‌ای از زمان احمدی‌نژاد تصمیم داشت که نیروهای قدیمی و مجرب را از صحنه انقلاب حذف کند زیرا وی فردی خودمحور بود و با این رفتارها به نوعی در مدیریت رهبری خلل ایجاد می‌کند و ما این مسائل را بیشتر در دوره دوم احمدی‌نژاد شاهد هستیم. در ادامه در پرسش ‌و ‌پاسخ دانشجویی یکی از دانشجویان مطرح کرد که عده‌ای برای ایجاد حاشیه امن برای «ساکتین فتنه» بحث «جریان انحرافی» را مطرح می‌کنند که در پاسخ به این دانشجو، سلیمی نمین خاطر نشان کرد: بحث ساکتین فتنه را گروه احمدی‌نژاد برای از دور خارج کردن عده بیشتری از افراد مطرح می‌کنند.

در ادامه عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز از فایل‌های صوتی یاد می‌کند که در آن عباس سلیمی ‌نمین اذعان داشته که احمدی نژاد در مدت 11 روز خانه‌نشینی همچنان فعالیت‌های کاری خود را داشته است به‌گونه‌ای که حتی افتتاح چند پروژه را نیز صورت می‌دهد که سلیمی ‌نمین این ادعا را تکذیب کرد و پاسخ داد که اگر هم رئیس‌ جمهور سابق در این مدت همچنان فعال بوده اما به خاطر اینکه به دفتر ریاست جمهوری نرفته باز گناهکار است.

علیرضا کارمند در پرسشی دیگر بیان کرد: یکی از نقدهایی که رهبری به دولت احمدی‌نژاد داشتند که در پیام نوروزی سال 92 به آن اشاره می‌کنند، این است که این دولت، رسانه قوی نداشت و من به عنوان یک دانشجو علاوه بر نقدهایی که به مشایی دارم باید بگویم که در جاهایی با انعکاس ناقص صحبت‌های وی، این فرد را مورد سوءظن قرار می‌دهند.

۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۰۱:۰۸
جوانی ام را نابود کردی .. احمدی نژاد (174446)
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۰۶:۰۰
مثلاً اگه احمدى نژاد نبود تو پروفسور ميشدى؟!!! برو بابا (174470)
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۱۰:۲۱
شایدم میشد ! حداقل تو دنیا سرش را با عزت بالا میبرد و حداقل اکثر مردم یک زندگی معمولی داشتند نه این که اکثریت یر خط فقر باشند (174500)
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۱۲:۴۵
پروفسور نمیشد ولی نصف شکم سیر نصف گشنه نمیخوابید (174597)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۲۱:۰۸
یک دلیل بیار که نمیشد!!خودت بروبابا (174865)
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۰۹:۳۳
به نام و با توهم جوانگرایی، جوانان را نابود کردند. (174492)
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۰۲:۳۸
تو جوونیت نابود بود گردن کسی ننداز (174460)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۰۲:۵۰
نقل از متن :"وی تصریح کرد: در یک برهه‌ای از زمان احمدی‌نژاد تصمیم داشت که نیروهای قدیمی و مجرب را از صحنه انقلاب حذف کند زیرا وی فردی خودمحور بود و با این رفتارها به نوعی در مدیریت رهبری خلل ایجاد می‌کند و ما این مسائل را بیشتر در دوره دوم احمدی‌نژاد شاهد هستیم." (174461)
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۰۳:۵۵
آخ جون خدایا شکرت.سلیمی نمین هم به برکت دعای امام زمان سر عقل اومد .مثل احمدی مقدم که که به مردم پیوست.حالا نوبت ضرغامیه .مطمئن باشید ضرغامی چند روز دیگه میگه من مستند ساکتین فتنه رو دستور ندادم پخش کنند بلکه آقای دارابی برای دورخیز جانشینی من این کارو کرده.... (174466)
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۱۰:۲۳
نخیر نون نرخش عوض شده و ایشونم داره با بک نرخ جدید نون میخوره ! (174501)
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۱۰:۳۴
چرا فیلم در مورد فتنه شما رو ناراحت می کنه.مگه چی نشون میده کلک . این جوری هر سال ۹دی باید عزا بگیرین که. (174504)
آرش
United States
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۱۳:۴۹
یعنی چندی بعد باهنرهم به مردم می پیوندد (174621)
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۰۶:۱۶
کدام آرمان احمدی نزاد . . . با بگم بگم سرکاری چه شد الان باید برویم التماس کنیم تحریم ها کاغذ پاره نیست .اقای سلیمی چه درس خوانده اید ببخشید (174472)
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۰۸:۵۰
چارسال دبگه با مشاییی برمیگردیم. (174485)
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۱۲:۴۵
در حدی نیستین دیگه که از این شکرا بخورین. (174599)
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۰۸:۵۰
احمدی نژاد به زن ومرد ،پیروجوان ،خردوکلان،کودک ونوجوان ظلم کرد (174486)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۰۸:۵۹
آقای سلیمی نمین شماهم از این لفظ کم استفاده نکردی...شماهم از احمدی نژاد حمایت کردی (174487)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۰۹:۲۸
احمدی نژاد یک نفر است ... گروهی که ازش حمایت کردند ، چه در 84 و چه در 88 ، باید معرفی بشن و این افراد و دستاورد هاشون به صورت پیوسته به مردم معرفی بشه تا سال 96 شاهد ورود مظلومانه ی قهرمان محبوب و مردمی نباشیم. (174491)
بوشهری
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۱۱:۱۴
موسسه والت وابسته به national geographic آمریکا اقدام به نظرسنجی اینترنتی برای اسم persian gulf خلیج فارس در برابر خلیج جعلی عربی نموده است . از ایرانیان عزیز خواهشمند است جهت شرکت در این نظرسنجی به آدرس زیر مراجعه کنندhttp://www.persianvsarab.com (174529)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۱۲:۲۳
بعضی ها حزب بادن (174567)
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۱۲:۲۷
این نمین جان خیلی باحاله!!!! (174573)
جوانی ک پیرش کردید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۱۳:۰۱
8 سال از بهترین عمرم خراب کردن..
8 سال نابودم کردن..
8 سال جوانی رو از من گرفتید...
فقط خاتمی بود ک دردای ما جوانان رو میفهمید ک پاداش او شد ممنوع التصویر شدن... (174609)
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۱۵:۲۸
احمدی نژادی ها نه تنها به 76000000ایرانی ظلم کرد بلکه به محیط زیست کشاورزی هم ظلم کرد (174661)
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۱۵:۳۷
ساکتین فتنه دروغ نبود!
یه عده مستقیم وارد حوادث سال 88 شدن و تاوانش را هم دادن! اما یه عده با زیرکی سکوت کردن تا باد از هر طرف اومد اونوری بشن. (174666)
حسن گلاسکو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۲۰:۱۱
سلیمی جان ! خرداد 96 یک احوالپرسی جانانه با حضرتعالی و بقیه متوهمان خالی بند خواهیم کرد ..!!! (174827)
ترك
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۲۰:۴۶
كدام فتنه! (174854)