به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۹:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۲۲۵۴۶

دستاورد ژنو به دانشجویان بورسیه هم رسید

گروه جامعه:​ درپی توافق وزیران امور خارجه ایران و کشورهای 1+5، دانشجویان ایرانی بورسیه در دانشگاه های خارجی می توانند مقرری و شهریه خود را به صورت مستقیم و بلاواسطه از بانکهای خارج کشور دریافت کنند.
دستاورد ژنو  به دانشجویان بورسیه هم رسید
با تشدید تحریم های بانکی علیه جمهوری اسلامی ایران در سال های گذشته، مشکلات متعددی در پرداخت مقرری و شهریه دانشجویان ایرانی بورسیه که در دانشگاه های خارجی مشغول به تحصیل بودند ایجاد شد. ارسال مقرری دانشجویان که از طریق بانک و کانال های رسمی امکان پذیر نبود و همین موضوع به یکی از دغدغه های جدی مسوولان آموزش عالی تبدیل شده بود. براساس توافق نامه ای که شامگاه شنبه، دوم آذرماه به امضای وزیران امورخارجه ایران و کشورهای 1+5 در نشست ژنو 3 رسید، در یکی از بندهای موجود، تصریح شده که دانشجویان ایرانی که در خارج کشور تحصیل می کنند می توانند شهریه خود به دانشگاه ها و دانشکده ها (کالج ها) به صورت مستقیم رد و بدل کنند.

معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان امور دانشجویان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، مشکلات و سختی های فراوان ارسال ارز به دانشجویان بورسیه در خارج کشور را یادآور شد. «مجتبی صدیقی» خاطرنشان کرد: از آنجا که انتقال ارز برای پرداخت مقرری و شهریه دانشجویان ایرانی بورسیه در سال های گذشته با دشواری های زیادی همراه بوده و امکان ارسال آن از مسیرهای رسمی وجود نداشت همواره تاخیر زیادی در دریافت مقرری دانشجویان بورسیه پیش می آمد. وی ابراز امیدواری کرد با توافق صورت گرفته در نشست ژنو 3، پرداخت ارز مربوط به مقرری و شهریه دانشجویان ایرانی بورسیه با سهولت و سرعت بیشتری صورت گیرد و به نگرانی دانشجویان در این زمینه پایان داده شود. به گفته صدیقی هم اکنون حدود 420 دانشجوی ایرانی به صورت بورسیه در دانشگاه های خارج کشور مشغول به تحصیل هستند.
مرجع : ايرنا

۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۰:۵۸
خدایا ... هر روز خبرهای خوب ((: (177272)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۱:۰۵
به دانشجویان آقازاده رسید نه بورسیه (177282)