به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۰۵ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۲۲۹۲۰۰
ترامپ بیشتر به مردم و کشور اهمیت می‌دهد

دستاوردهای ریاست‌ جمهوری ترامپ از دید حامیان او

دستاوردهای ریاست‌ جمهوری ترامپ از دید حامیان او
گروه بین الملل: حامیان دونالد ترامپ دستاوردهای ریاست‌جمهوری او را کاهش مالیات‌ها، رشد اقتصادی و افزایش احترام بین‌المللی آمریکا می‌خوانند و امیدوارند که او با پیروزی مجدد در انتخابات، چهار سال دیگر رئیس‌جمهور بماند.
 شبکه‌ یک رادیو و تلویزیون آلمان در واشنگتن گزارش مفصلی در مورد محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا میان رأی‌دهندگان آمریکایی تهیه کرده است. این شبكه با شهروندان آمریکایی مختلفی در سراسر این کشور گفتگو کرده و از آنها پرسیده که چرا هنوز طرفدار ترامپ هستند.به عنوان مثال تیم یونگ، ۴۲ ساله، سرباز سابق ارتش آمریکا از ایالت اوکلاهما که می‌گوید ترامپ به وعده‌های خود عمل کرده است. او می‌گوید: «ترامپ مالیات را برای کسانی که خارج از کشور به ما آسیب می‌‌رسانند افزایش و مالیات مردم آمریکا را کاهش داد. این واقعاً به اقتصاد کمک کرد و ما را جایی رساند که پیش از همه‌گیر شدن کرونا بودیم.»اقتصاد آمریکا تا اواسط ماه مارس موجب افتخار رئیس‌جمهور آمریکا بود و او بارها به کاهش بی‌سابقه آمار بیکاری و رشد قابل توجه اقتصاد آمریکا اشاره کرده بود.هواداران ترامپ اصلاح قانون مالیات‌ها توسط او در سال ۲۰۱۷ میلادی را دلیل رشد اقتصادی آمریکا و کاهش بیکاری در این کشور می‌دانند. اصلاح این قانون به ویژه برای شرکت‌ها، کارمندان و کارفرمایان سودمند بود.
چارلز نورث‌کویست که نزدیک اوکلاهما‌سیتی سکونت  دارد در پاسخ به این پرسش که آیا وضعیت او امروز بهتر از چهار سال پیش است، می‌گوید: «بله. من در یک شرکت امنیتی مشغول به کار هستم و همسرم برای یک فروشگاه ورزشی کار می‌کند. قبل از ترامپ ما باید بخش قابل توجهی از درآمدمان را مالیات می‌دادیم. ولی حالا این رقم چندان زیاد نیست. بعد از دوره ریگان، ترامپ از هر سیاستمدار دیگری بیشتر به مردم و کشور اهمیت می‌دهد.»دونالد ترامپ هنوز هم در نظرسنجی‌ها از نظر توانایی‌ اقتصادی از رقیب دموکرات خود، جو بایدن جلوتر است. ‌بیکار شدن ۴۰ میلیون آمریکایی در پی بحران کرونا و بروز بدترین رکود اقتصادی در حدود یکصد سال گذشته برای هواداران ترامپ اهمیت ندارد.
آندرآ گرت پرستار بازنشسته‌ای از آرکانزاس می‌گوید: «این وضعیت ربطی به ترامپ ندارد.» او فکر می‌کند کلأ در مورد پاندمی کرونا اغراق می‌شود و خوشحال است که همسرش به لطف ترامپ، با لغو سریع محدودیت‌های مرتبط با پاندمی بی‌کار نشده است.
کشمکش تجاری دولت ترامپ با اتحادیه اروپا و چین، خروج از توافق اتمی با ایران و توافق اقلیمی پاریس هم همه برای هواداران ترامپ نشانه‌هایی‌هستند که ثابت می‌کنند رئیس‌جمهور آمریکا برای منافع آنها با دنیا درافتاده است.لیز مودی و همسرش یک شرکت تولید قطعات یدکی برای صنایع نفت دارند. او  می‌گوید: «ما خوشحالیم که او می‌خواهد سفارش‌ها به چین را به آمریکا برگرداند. چینی‌ها خیلی چیزها را از ما گرفتند. من به اندازه کافی از این چیزها سر درنمی‌آورم که بتوانم قضاوت کنم که آیا این سیاست جواب می‌دهد یا خیر. اما خوشحالم که ترامپ دستکم این روش‌ها را امتحان می‌کند.»جروم تیلور ساکن آلاباما برای یک شرکت برق کار می کند. او از سیاست‌های اقلیمی و انرژی ترامپ که به ذغال سنگ، نفت و گاز متکی است، استقبال می‌کند و می‌‌گوید: «ترامپ اقدامات بسیاری انجام داده که برای آینده من خوب است. مثلأ در مورد سوخت‌های فسیلی که دموکرات‌ها می‌خواستند کنار بگذارند و فرصت‌های شعلی زیادی را برای طبقه متوسط بین ببرند.»
در کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ دونالد ترامپ وعد داد در مرز ایالات متحده آمریکا و مکزیک دیواری بنا می‌کند که مکزیک باید خرج آن را بپردازد.
از آن زمان تاکنون اتفاق چندانی نیفتاده است: در بیش از ۳۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک دو کشور، حصار مرزی ۴۰۰ کیلومتر تقویت شده و تنها هشت کیلومتر حصار تازه ساخته شده که بودجه آن‌ از محل درآمدهای مالیاتی ایالات متحده تأمین شده است.با این حال بلیک مارنل، از شهر مرزی سن‌دیگو در کالیفرنیا هنوز هم از ایده ساخت دیوار حمایت می‌کند. او می‌گوید: «من طرفدار کنترل شدید مرزهای آمریکا به ویژه با مکزیک هستم این کار برای متوقف کردن قاچاق مواد مخدر و قاچاق غیرقانونی انسان ضروری است.»
دولت ترامپ در دوره پاندمی کرونا سیاست‌های مهاجرتی خود را سخت‌تر کرده است: در حال حاضر صدور ویزای کار تقریبأ به طور کامل متوقف شده است.
رایان هارلی، یک دانشجوی جمهوری‌خواه از آیووا موافق سیاست‌های جدید است و می‌گوید: «این یک گام مهم برای اطمینان از این است که مهاجرت وقتی ممکن است که برای آمریکا منفعت داشته باشد. این مسئله نه تنها در طول پاندمی بلکه در آینده هم بسیار مهم است.»جوآنا اسدندن از اوکلاهما هم تردید ندارد که ترامپ عظمت آمریکا را به آن بازگردانده است. او می‌گوید: «دنیا عاشق ترامپ است. دنیا دوباره به ما احترام می‌گذارد، بیشتر از گذشته. خیلی‌ها از اینکه آمریکا دیگر مورد احترام سایر کشورها نبود، خسته شده بودند. هر کس در دنیا باید به فکر خودش باشد. ما هم همین کار را می‌کنیم. او برای ما این‌کار را می‌کند.»