به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۲۳۹۷۸۵

آمریکا داماد رئیس جمهور لبنان را تحریم کرد

آمریکا داماد رئیس جمهور  لبنان را تحریم کرد
گروه بین الملل: وزارت دارایی آمریکا جبران باسیل، سیاستمدار سرشناس لبنانی و داماد میشل عون، رئیس جمهور لبنان را تحریم کرد. هدف از این اقدام مهار قدرت حزب‌الله لبنان عنوان شده است.جبران باسیل، وزیر خارجه پیشین لبنان و رهبر حزب جنبش میهنی آزاد، از احزاب مسیحی متحد با گروه‌های شیعه در لبنان است.تحریم  باسیل، تازه ترین اقدام دولت آمریکا علیه سیاستمداران لبنانی مرتبط با گروه حزب الله لبنان است. آمریکا حزب‌الله لبنان را "یک گروه تروریستی" می‌داند.تحریم آقای باسیل در شرایطی است که کشور لبنان با بحران شدید اقتصادی و سیاسی رو به روست.
دو ماه پیش، وزارت دارایی آمریکا تحریم‌هایی را علیه دو وزیر پیشین در لبنان صادر کرد. آمریکا این دو را به تامین مالی گروه حزب‌الله و دست داشتن در فساد اقتصادی متهم کرد.
اوایل سپتامبر وزارت دارایی آمریکا با صدور یک بیانیه از تحریم علی حسن خلیل، وزیر سابق دارایی لبنان و یوسف فنیانوس، وزیر سابق حمل و نقل این کشور خبر داد.
بنا بر اعلام وزارت دارایی آمریکا، خلیل که از اعضای حزب امل است، متهم شد که به حزب الله در دور زدن تحریم های آمریکا کمک کرده و  فنیانوس هم متهم شد که با دریافت صدها هزار دلار، خواسته های حزب الله را انجام داده است.

 
برچسب ها: حزب الله لبنان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها