به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۲ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۲۴۰۶۳۸

شش پناهجو در دریای مدیترانه غرق شدند

شش پناهجو در دریای مدیترانه غرق شدند
گروه بین الملل: در پی غرق شدن یک قایق در سواحل لیبی شش پناهجو از جمله یک نوزاد شش ماهه جان خود را از دست دادند. یک سازمان امدادرسانی اسپانیایی موفق به نجات جان حدود یکصد سرنشین دیگر این قایق شده است.
به گزارش سازمان امدادرسانی اوپن آرمز، این حادثه  زمانی رخ داده که امدادگران پس از یافتن این قایق سرگردان در آب و توزیع جلیقه‌های نجات و ماسک میان سرنشینان، کار انتقال آنان از قایق به کشتی امداد را آغاز کرده بودند. این قایق ۱۱۶ سرنشین داشته که در این حادثه شش تن از آنان جان خود را از دست دادند. یکی از جان‌باختگان یک نوزاد شش ماهه، اهل کشور گینه بوده است.
پناهجویان نجات‌یافته به کشتی اوپن آرمز منتقل شده‌اند. در این کشتی در حال حاضر ۲۶۳ پناهجو جای گرفته‌اند که تمامی آنها در جریان چندین عملیات امدادی سازمان اوپن‌آرمز از دریای مدیترانه نجات پیدا کرد‌ه‌اند.گارد ساحلی ایتالیا اعلام کرده یک کشتی به همراه چندین پزشک برای کمک‌رسانی، از جزیره لمپدوزا به سمت کشتی اوپن آرامز اعزام شده است.
در سال جاری میلادی شمار پناهجویانی که از قاره آفریقا به امید زندگی بهتر راهی اروپا شده‌اند، بار دیگر افزایش قابل‌ توجهی داشته است.
به جز ایتالیا، جزایر قناری در اسپانیا نیز یکی از مقاصد این پناهجویان است. مقامات اسپانیایی روز ۱۹ آبان  اعلام کردند در عرض دو روز بیش از دو هزار پناهجو از آفریقا وارد جزایر قناری شده‌اند.سازمان‌عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر نحوه برخورد اسپانیا با پناهجویان در جزایر قناری را به شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند. به گفته سازمان‌های حقوق بشری، پناهجویان در شرایط بهداشتی نامناسبی بسر می‌برند و مقامات جزایر قناری بدون آنکه این پناهجویان از کمک‌های حقوقی برخوردار باشند، رأی به اخراج آنان از خاک اسپانیا می‌دهند.
به گفته یک سخنگوی دولت محلی جزایر قناری سازمان‌های مربوطه در تلاش هستند تا پناهجویان را در اقامتگاه‌هایی با شرایط بهتر اسکان دهند.
طبق آماری که وزارت کشور اسپانیا ارائه کرده، بین ژانویه تا اکتبر سال ۲۰۲۰، بیش از یازده هزار پناهجو از طریق دریای مدیترانه وارد جزایر قناری شده‌اند. این آمار هفت برابر بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.
برچسب ها: پناهجویان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها