به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۳ ساعت ۲۱:۴۶
کد مطلب : ۲۴۴۳۳۰
آقای نماینده، طالبان جنایتکار «جنبش اصیل» نیست

طالبان را جنبش اصیل می‌خوانند و روزی با داعش نیز هم کاسه می‌شوند

طالبان را جنبش اصیل می‌خوانند و روزی با داعش نیز هم کاسه می‌شوند
گروه سیاسی: اخیر یک نماینده مجلس شورای اسلامی، گروه ارتجاعی و تروریستی طالبان را بک جنبش اصیل معرفی کرد!

این در حالی است که قاطبه ملت افغانستان و افکار عمومی جهانیان، طالبان را گروهی تروریستی و بیرحم و واپسگرا می‌دانند. گروهی که سالهاست برای رسیدن به قدرت در افغانستان بمب‌گذاری می‌کند و شهروندان عادی را قتل‌عام می‌کند. طالبان حتی تحصیل دختران را حرام می داند و بارها به مدارس دخترانه حملات تروریستی کرده و صدها دانش آموز و معلم را به قتل رسانده است. حال چنین گروهی چگونه می‌تواند یک جنبش اصیل باشد، سئوالی است که این راه‌یافته به مجلس باید پاسخش را بدهد

در همین زمینه حسین دهباشی فعال رسانه‌ای در توییتی نوشت: جاهلانی که طالبان را جنبش اصیل می‌خوانند روزی با داعش نیز هم کاسه می‌شوند.


سایت صبح ما نوشت: اخیرا احمد نادری، نماینده مجلس، گروه طالبان را که در دهه های اخیر جان هزاران نفر از مردم افغانستان را گرفته و در عملیات های انتحاری مختلفی دست داشته، جنبش اصیل منطقه با زمینه قوم پشتون دانست و نوشت: «همکاری با طالبان می تواند به گسترش ثبات در جامعه افغانستان و جلوگیری از نفوذ گروه هایی همچون داعش منجر شود.» او در ادامه توئیت خود نوشت: «حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه را بایستی به فال نیک گرفت. همکاری با آنان می تواند به گسترش ثبات در جامعه افغانستان و جلوگیری از نفوذ گروه هایی همچون داعش منجر شود.‌ نباید در دام بازنمایی های اشتباه رسانه های آمریکایی از آنان بیفتیم.»
 
اظهارنظر نسنجیده این نماینده مجلس درخصوص طالبان تناقضی عجیب با روایت اقتباس شده زیر از یک پایگاه مستقل افغان دارد که درباره تنها یکی از جنایات وحشتناک طالبان در افغانستان نوشته شده است: «سیدرضا موسوی یکی از شهروندان تعریف می کند وقتی پای طالبان به منطقه ما(مزارشریف) رسید، دیدم هر کسی را که پیش شان می آمد، به گلوله می بستند، محل کارم نزدیک خانه ام بود بناء به خانه پناه بردم و طالبان تلاشی خانه به خانه را شروع کردند و بعد از اینکه به داخل خانه ما شدند مرا با خود شان در یک پوسته که بنام پوسته سلمان است و آثار آن پوسته هنوزهم در سرک چهل متره یولمرب وجود دارد، بردند.
آقای موسوی با ابراز اینکه خدا به من در زمان طالبان عمر دوباره داد افزود: اول می خواستند من و چندین نفردیگر را که گرفته بودند در همانجا به قتل برسانند که ناگهان یکی از قوماندان های این گروه آمد و با زبان پشتو به همدیگر گفتند که اگر همه این ها را بکشیم، وقتی حکومت را در این جا برقرار کردیم، کی ها کارهای ما را انجام بدهند این باعث شد که ما زنده بمانیم.
او در بخش دیگری از روایت خود به برخورد خشونت بار طالبان با شیعیان اشاره کرد و گفت:« ما را در داخل کانتینر به سوی شبرغان انتقال می دادند، در داخل کانتینر اکثرا از مردم اهل تشیع بودند شامل جوان، نوجوان و محاسن سفید بودند شمار زیادی در داخل کانتینر به اثر نرسیدن هوا در راه جان باختند. شاهد بودم وقتی که از دیگر اقوام را طالبان می گرفتند و زمانی بزرگان شان می آمدند، آنها را به ضمانت رها می کرد ولی از مردم اهل تشیع را، هم ضمانت کننده را دست گیر می کردند هم بندی ها را شکنجه می نمودند.»
اظهارات نماینده مجلس در تمجید از رفتارهای تروریستی طالبان در حالی رخ می دهد که اداره امنیت ملی افغانستان سه روز قبل خبری تکان دهنده را اعلام کرد. این اداره آورده است که «شورای کویته طالبان به اعضای این گروه تروریستی دستور داده تا تجمعات مردمی را هدف حمله های تروریستی قرار دهند و از پذیرش مسئولیت خودداری کنند.»
این گروه تروریستی تاکنون کودکان بیشماری را قربانی کرده است. ۱۴ مرداد امسال بود که تروریست های طالبان طی یک عملیات مشترک در ولایت سرپل و در روستای میرزا اولنگ دست به کشتار شیعیان زدند و به روی مردم بی گناه آتش گشودند و ۶۰ تن از ساکنان روستا که بیشتر از زنان و کودکان بودند را قتل عام کردند و بیش از ۱۵۰ خانواده را گروگان گرفتند و باعث آوارگی صدها تن شدند.
تصویر زیر گوشه ای از جنایات طالبان در میرزااولنگ را به نمایش می گذارد.
   
تصویر زیر نیز یکی از جنایات گروه تروریستی طالبان علیه مسافران بین شهری را نشان می دهد که مربوط به ۱۲ خرداد سال ۹۵ است. این جنایت در میان راه ولسوالی علی آباد و ولایت قندوز رخ داد.
  
جای تاسف دارد که نماینده مجلس ایران بدون توجه به پیشینه گروه طالبان، آن را جنبش اصیل منطقه می خواند. باید پرسید چگونه ممکن است جنایات رخ داده سالیان اخیر که عموما مسئولیت آنها از سوی گروه تروریستی طالبان پذیرفته شده، القائات و یا تبلیغات دروغین آمریکا باشد؟ ضمن اینکه رفتار وحشیانه طالبان با مردم شریف افغانستان به قدری منزجر کننده و نفرت انگیز بود که در ابتدای روی کار آمدن تروریست های داعش، دست کم بخشی از رفتارهای آنها با طالبان مقایسه شد. این اظهارنظر وقتی جالب می شود که بدانیم احمد نادری، نماینده تهران در مجلس یازدهم”استاد مردم شناسی” دانشکده علوم اجتماعی تهران نیز است. کسی که علاوه بر وظیفه نمایندگی باید به گروهی از دانشجویان درس واقع نگری و تحلیل دقیق هم ارائه دهد. اما چگونه می توان باور کرد که طرفداران تفکر طالبان که این گروه تروریستی را اصیل و ریشه دار می خوانند، در دانشگاه تدریس کنند. زیرا در عقاید طالبان، دانشگاه و حتی مدرسه رفتن حرام است. هرچند در روزهای اخیر و به ویژه پس از ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده، سفارت ایران در قطر نیز میزبان هیأتی از طالبان بود و در شبکه های اجتماعی انتقادات زیادی نسبت به آن شکل گرفت؛ اما تعریف و تمجید از تروریست ها آنهم از سوی یک نماینده مجلس، ابهامات بیشتری در خصوص رویکرد سیاسی مقامات ایران در خصوص طالبان ایجاد کرده است. آنچه مسلم است انقلاب اسلامی مردم ایران با شعار حمایت از مظلومین در سراسر جهان به بار نشست. بنابراین هیچ تسامحی در این رابطه وجود ندارد. از فلسطین و یمن گرفته تا چچن و افغانستان، هر کجا صدای مظلومی بلند و حقی پایمال شد، باید نسبت به آن حساس بود. یکی از کشورهایی که همواره تحت ظلم و تحجر و ترور قرار داشته، افغانستان است. کشوری که صدها هزار مهاجر بی پناهش به کشور ما آمدند تا از یک زندگی حداقلی برخوردار باشند. لذا حمایت از گروهی چون طالبان که در سال های اخیر به دنبال مذاکره با آمریکا و رخنه در دولت افغانستان بوده و هنوز تفکرات حیوانی خود را کنار نگذاشته، فرقی با حمایت از تروریست های داعش توسط عربستان ندارد.

رییس زاده
Greece
۱۳۹۹/۰۹/۱۳ ۲۲:۵۱
احمدو عاقلتر از این حرف ها بود
شخصیتش را نباید "لحظه ای" ارزیابی کرد
احتمالا تحت تاثیر یک سری هیجان قرارگرفت
دکتر احمد نادری شخصیت خوبی دارد لابد حواسش نبود (369983)
۱۳۹۹/۰۹/۱۷ ۰۷:۰۰
آب که سربالا بره قورباغه ای مثل احمد نادری هم آواز ابوعطا سر میده جناب (369995)
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ ۰۷:۴۵
الفاتحه برای مجلسی که این نمایندشه.فرمایشات امام در مورد مجلس فراموش شده. (369985)
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ ۰۷:۴۷
این نماینده نیز مثل تاجزاده اوایل انقلاب فکر می کند. گرچه هر دوی آنها چند سال دیگر از تفکرات فعلی پشیمان. اما چه سود که مردمی و کشوری را به پرتگاه سوق دادند. خدا رحم کند به مردم از دست امثال تاجزاده و نمایندهای چون ... (369986)
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ ۰۸:۳۲
سلام این طرز تفکر برا ثبات و دست درازی برحقوق ملت و اختلاس رانت دزدی نهایت کار جیم فنگ بسوی امریکا کانادا رای اینگونه بدون ر گوهر مخورند (369987)
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ ۱۰:۵۶
خوب چه فکری کرده اید؟ این ها همان داعش هستند؛ هنوز فرصت پیدا نکرده اند. اگر به این جماعت دین فروش و وطن فروش فرصت بدهیم بلایی بدتر از داعش بر سر ایران می آورند. فعلاً که یک آدم خل وضعی را جلو انداخته اند و با طرح «لغو تحریم ها» و حمایت این آدم خل وضع از آن کشور را در بن بست کامل قرار داده اند. (369988)
میرحسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ ۰۰:۵۹
ظاهرا هر گروهی که با امریکا درافتاده باشد اگر شمر و یزید هم باشند بنظر آقایان اصیل و خوبند ؟
طالبان هیچ سنخیتی با ایران ندارد
گروهی سفاک خونخوار که فاقد الفبای انسانیتند (369989)
ح هاشمی
Romania
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ ۰۶:۰۱
با سلام خدمت ملت برادر و همسایه مان ایران
من به عنوان یک افغانستانی واقعا تاسف خوردم بابت صحبت شخص بی سواد و سنگدلی که متاسفانه نماینده مردم نیز هست
خواستم عرض کنم چنانچه اقای نادری همانند ما صبح که از منزل خازج میشدبه همسرش وصیت میکرد چون نمیدانست خودش یا بچه هاش ایا شب زنده برمیگردد یاتوسط طالبان تکفیری طی عملیات انتحاری کشته میشوندو باقی اعمال بیرحمانه دیگر
ایا بازهم طرفدار طالبان بود و میگفت با اصالت هستند؟به نظر من که شیعه علی هستم اقای نادری ننگ شیعیان هستند
درود به شرفت اقای حسین دهباشی (369990)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۹/۱۶ ۱۱:۰۴
برادر افغان من بنده از شما عذر می خواهم بابت اظهارات این، ما را هم درد خود بدانید امیدوارم روزی بیاد که طالبان و هر جریان تکفیری تندرو و واپس گرایی شرش از از افغانستان و تمام منطقه کنده شود زنده باد انسانیت و آزادی زنده باد افغانستان و ایران (369993)
فقیر غیر 4 درصدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ ۱۴:۲۱
وقتی اصولگراها برد به قیمت حذف کامل رقیب با رد صلاحیت را با پشتوانه فراجناحی خود در دستور کار قرار می دهند و در نتیجه فقط اقلیت 10 درصدی (با صرفنظر از رای های شبه اجباری کارمندان و ...) رای می دهند، نتیجه، عصاره همین می شود که شده است (369991)
۱۳۹۹/۰۹/۱۸ ۱۳:۴۳
مزه دولت و مجلس اصلاحطلب رو هم جوری چشیدیم که ...... (369997)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ ۲۳:۳۱
این نماینده مجلس ک میگید از فیلتر همین نظام رد شده و اومده
.. دیدار سفیر ایران با طالبان رو چ جوابی دارید بدید؟ ب بره میگن بدو ..
ب گرگ میگن بگیرش (369992)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها