به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۴ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۲۴۴۳۸۴

آسان‌ترین روش تشخیص مرگبارترین سرطان

آسان‌ترین روش تشخیص مرگبارترین سرطان
گروه علمی: متخصصان انگلیسی آسان‌ترین روش تشخیص تومورهای مغزی را کشف کردند. تومور مغزی یکی از مرگبارترین سرطان‌های شناخته شده در جهان است. تومور مغزی زمانی به وجود می‌آید که سلول‌های مغز به صورت غیرطبیعی اقدام به تکثیر‌های متوالی می‌کنند. تومور‌های مغزی براساس سرعت رشد و احتمال بازگشت آن‌ها پس از درمان دسته بندی می‌شوند.علائم تومور مغزی بستگی به منطقه‌ای از مغز دارد که درگیر این بیماری شده است که نشان دهنده شدت رشد تومور است. شناسایی سریع ابتلا به تومور مغزی می‌تواند روند درمانی این بیماری را تسهیل کند و خطر مرگ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. سردرد می‌تواند یکی از علائم رایج ابتلا به تومور مغزی باشد، اما سوال اصلی این است که چه نوع سردردی نشان دهنده ابتلا به تومور است؟متخصصان انگلیسی می‌گویند سردرد یکی از علائم رایج ابتلا به تومور مغزی است. با این حال، ما شاهد آن هستیم که انسان‌های سالم نیز گاهی دچار سردرد می‌شوند. سردرد می‌تواند ناشی از دلایل ساده‌ای همانند استرس و یا حتی کم آبی بدن باشد. از این رو، تشخیص دلیل سردرد یکی از چالش‌ها در این زمینه است.

مرکز تحقیقات نورولوژی لندن در این زمینه اعلام کرد: تقریباً ۵۰ درصد افرادی که به تومور مغزی مبتلا شده اند از سردرد دائمی گلایه داشته اند. سردرد نخستین علامتی بوده است که این بیماران پس از مشاهده آن به پزشک عمومی مراجعه کرده اند.در واقع تومور مغزی باعث سردرد نمی‌شود، زیرا مغز حسگر‌های درد ندارد که باعث درک این حس شود. ریشه سردرد به این مسئله بازمی گردد که با رشد تومور مغزی فشار به رگ‌های خونی مغز افزایش می‌یابد و احساس سردرد در بیمار به وجود می‌آید. همچنین این سردرد می‌تواند ناشی از توقف روند انتقال مایع مغزی – نخاعی در سر به دلیل فشار تومور باشد.از این رو، متخصصان مغز و اعصاب می‌گویند سردرد ناشی از تومور مغزی متفاوت‌تر از سردرد‌های معمولی است. سردرد مرتبط با تومور مغزی به طور معمول در اول صبح و به ویژه زمانی که فرد تازه از بستر برخاسته، بسیار شدید است.سردرد‌های معمولی کوتاه‌تر و ملایم‌تر است و غالباً با یک مسکن قابل تسکین است. با این حال، سردرد ناشی از تومور مغزی به مرور زمان شدیدتر می‌شود و می‌تواند مانند میگرن به نظر برسد. همچنین این سردرد می‌تواند مانند درد ضربانی مشاهده شود.اگر سردردتان با استفراغ، تغییر در حافظه یا شخصیت، ضعف در عضلات، ضعف در سخن گفتن، و مشکلات بینایی همراه بود حتما به پزشک مراجعه کنید، زیرا این علائم و وقوع توامان آن‌ها می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات حادتر و بزرگتر دیگر باشد.
برچسب ها: تومور مغزی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها