به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۰۲:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۱ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۲۴۷۲۳۰

بیشترین ضربه حمله سایبری به ۵۰ نهاد آمریکا

بیشترین ضربه حمله سایبری به ۵۰ نهاد آمریکا
گروه بین الملل: شرکتی که حمله سایبری عظیم به نهادهای دولتی آمریکا را کشف کرد، می‌گوید بیشترین ضربه به حدود پنجاه شرکت وارد آمده است.
کوین ماندیا، مدیرعامل شرکت «فایرآی» گفت که سامانه‌های الکترونیکی ۱۸ هزار سازمان آمریکایی آلوده شده اما بیشتر از همه پنجاه شرکت آسیب دیده‌اند.
وزارت‌خانه‌های دارایی، خارجه، دفاع و امنیت داخله در میان اهداف این گروه‌ از هکرها بوده است.مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، روسیه را مقصر این حمله می‌داند. روسای کمیته‌های اطلاعاتی مجلس نمایندگان و سنای آمریکا هم با وزیر خارجه در این زمینه هم‌عقیده هستند.با این حال دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در این زمینه ابراز تردید کرده است.  ترامپ در دو توییتی سعی کرد تقصیر را به گردن چین بیندازد.
 ماندیا گفت که این حمله بسیار شبیه به حملاتی است که آمریکایی‌ها از شیوه حملات دستگاه اطلاعات خارجی روسیه سراغ دارند. ماندیا می‌گوید: «به نظرم اینها همان کسانی هستند که در دهه ۹۰ و سال‌های اولیه دهه ۲۰۰۰ به آنها جواب داده بودیم.»او می‌گوید از ماه مارس به این سو کدهای آلوده وارد سیستم‌های کامپیوتری شده است.هکرها با دسترسی به یک نرم‌افزار مدیریت شبکه‌های کامپیوتری توانستند در سامانه‌های کامپیوتری نهادهای آمریکایی نفوذ کنند.به نظر می‌رسد که هکرها بیشتر از خرابکاری، به فکر سرقت اطلاعات بوده‌اند.روسیه می‌گوید که این‌ها همه «ادعاهای بی‌پایه‌ای» است اما دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا می‌گویند حمله کار روسیه است.مایک پومپئو، گفته که آمریکا با اطمینان می‌تواند بگوید روسیه پشت این حمله است و ولادیمیر پوتین «خطری واقعی» علیه آمریکاست.
در دوره وزارت  پومپئو آمریکا از دو توافق عمده با روسیه خارج شد. یکی از اینها توافقی هسته‌ای و دیگری توافقی درباره پروازهای تجسسی بود. در هر دو مورد آمریکا، روسیه را متهم کرده بود که پیشترها از مواد این توافق‌ها تخطی کرده بود.سناتور مارکو روبیو، رئیس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا، در توییتی گفته که باید پاسخ به روسیه، متناسب با حمله باشد و در عین حال باید حمله‌ای شاخص باشد.آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، در روز یکشنبه گفت که به نظر نمی‌رسد جز روسیه کشور دیگری پشت این حمله بوده باشد. در عین حال او از رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرد که با انکار نقش روسیه در این حمله، عملا امنیت ملی آمریکا را با خطر روبه‌رو می‌کند.جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، گفته که امنیت سایبری از اولویت‌های کاری او خواهد بود.
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها