به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۱ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۲۴۷۲۶۰

راهنمای خرید بهترین پمپ وکیومی

گروه کسب و کار:
امروزه در بسیاری از صنایع و همچنین در برخی از کارها از پمپ وکیوم استفاده می‌شود. پمپ وکیوم چیست و در چه صنایع و مواردی می‌توان از آن استفاده کرد؟ ما در این مطلب قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم. چنانچه شما برای اولین بار است که می‌خواهید از این دستگاه در صنعتی خاص استفاده نمایید، لازم است بدانید موتور وکیومی چه قابلیت‌هایی دارد و یا بهترین پمپ وکیوم را از کجا می‌توان تهیه کرد. همچنین در ادامه این مطلب، شما را با شرکت‌ها و برندهای مختلفی که این دستگاه را به بازار عرضه کرده‌اند آشنا کرده و شما را برای خرید بهترین پمپ وکیومی راهنمایی خواهیم کرد. پس بیشتر لازم است درباره ساختار این دستگاه و کارایی آن اطلاعاتی را بدست آورید.


پمپ وکیوم و کارایی آن
موتور وکیوم به دستگاهی اطلاق می‌شود که برای ایجاد خلاء مورد استفاده قرار می‌گیرد و مولکول‌های هوا را از یک سیستم و یا از یک محیط خالی می‌کند. هر چه پمپ وکیوم بتواند با استفاده از قدرت مکش، میزان گاز یا هوای بیشتری را خارج کند میزان قدرت موتور آن تعیین می‌شود. بنابراین میزان مکش حجم گاز بر حسب متر مکعب تعیین می‌شود که قدرت موتور یک پمپ وکیوم را نشان می‌دهد. از نگاهی دیگر هنگامی که بین دو نقطه در یک سیستم، تغییر فشار رخ دهد، مولکول‌های گاز به حرکت در می‌آیند. در این محیط جایی که مولکول گاز کمتر باشد منطقه کم فشار و جایی که مولکول‌های گاز بیشتر باشد منطقه پرفشار نامیده می‌شود. بنابراین دستگاهی که بتواند این خلاء را در سیستم ایجاد نماید موتور وکیومی نامیده می‌شود. با استفاده از این دستگاه می‌توان گازها و مایعات را با درجه‌ها و قدرت‌های مختلف تخلیه کرد که البته متناسب با نوع صنعتی که در آن از پمپ وکیوم استفاده می‌شود، کارکرد آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

انواع پمپ وکیوم
متناسب با نوع کارکرد پمپ وکیوم در صنایع مختلف، پمپ وکیوم دارای مدل‌های مختلفی است و به سه دسته تقسیم می‌شود که این سه دسته انواع موتور وکیوم را در بر می‌گیرد.
.
•    پمپ وکیوم خشک: این نوع پمپ که پمپ خلا بدون روغن نامیده می‌شود، در رده پمپ وکیوم خلا قرار دارد و بیشتر در صنایع سبک کاربرد دارد. این نوع پمپ عملکرد ساده‌ای دارد. در این پمپ از یک طرف عملیات مکش صورت گرفته و از طرف دیگر خروج هوا انجام می‌شود و عملیات خلا صورت می‌گیرد. از پمپ وکیوم خشک در آزمایشگاه‌ها، دندان پزشکی، سردخانه‌ها و همچنین در صنایعی مانند چاپ و بسته بندی و صنایع دارویی و .. نیز استفاده می‌شود.
•    پمپ وکیوم رینگ روغن: این نوع پمپ به پمپ خلاء روغن در گردش معروف است. از این نوع پمپ وکیوم برای ایجاد خلاء‌های متوسط و بالا استفاده می‌شود و در اغلب صنایع کاربرد دارد. پمپ وکیوم روغنی از جمله وکیوم پمپ‌های جابجایی مثبت و رینگ مایع هستند که مایع در گردش این نوع پمپ، روغن است و این پمپ هنگام مکش از روغن به عنوان سیلینگ، روانکار و خنک کننده استفاده می‌کند. از این نوع پمپ در صنایع متوسطی مانند طلاسازی، صنایع پزشکی، صنایع لاستیک سازی و .. استفاده می‌شود.
•    پمپ وکیوم رینگ آب: یا پمپ خلاء آب در گردش نیز یکی از انواع پمپ وکیوم به شمار می‌آید و ساختار و کارکرد آن به این صورت است که با گردش پروانه در داخل آب، موجب افزایش گردش آب در یک طرف و ایجاد مکش از سوی دیگر می‌شود. از این نوع پمپ وکیوم در صنایعی مانند CNC و صنایع غذایی و کنسروسازی، چرم سازی، صنایع شیشه و پلاستیک و پرورش ماهی و .. می‌توان استفاده کرد.

آشنایی با بهترین پمپ وکیوم در بازار


پس از آشنایی با انواع موتور وکیوم و کارایی آن در صنایع مختلف، بهتر است هنگام خرید این محصول تحقیق و بررسی لازم را انجام دهید تا بتوانید از بین پمپ وکیوم‌های موجود در بازار بهترین پمپ وکیوم را برای فعالیت صنعتی خود خریداری نمایید. اما بیان یک نکته در اینجا لازم است که به قاطعیت نمی‌توان گفت کدام یک از برندهای پمپ وکیوم می‌تواند بهترین آن باشد زیرا متناسب با صنایع مختلف می‌توان از انواع مختلف پمپ وکیوم استفاده کرد. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که چنانچه برای ایجاد خلاء و فرم دهی نیاز به خرید بهترین پمپ وکیوم دارید نوع روغنی و یا خشک آن را تهیه کنید و اگر برای جابجایی و انتقال نیاز به استفاده از پمپ وکیوم دارید ما خرید پمپ وکیوم آب در گردش یا رینگ آبی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

موتور وکیومی چیست؟
هر پمپ وکیوم که پیشتر به معرفی آن پرداختیم دارای قدرت های مکش متفاوتی هستند که بسته به شرایط کاری اتخاب میشوند.اگر دقیقا نمیدانید چه قدرتی از موتور های وکیومی جوابگوی نیازتان است،از یک متخصص کمک بگیرید. از موتور وکیوم در صنایع مختلفی استفاده می‌شود که در بالا موارد مصرف هر یک از آن‌ها را در انواع مختلف ذکر کردیم. اما برای گرفتن نتیجه دلخواه لازم است از موتور وکیومی مناسب استفاده گردد. نکته حائز اهمیت دیگر آن است که موتور وکیومی نیاز به رسیدگی دارد و لازم است هر چند مدت یکبار سرویس شده و روغن آن تعویض گردد. چنانچه رسیدگی لازم صورت گیرد از یک موتور وکیوم می‌توان سال‌های سال استفاده کرد. موتور وکیومی هامر امروزه یکی از بهترین موتور وکیومی موجود در بازار به شمار می‌آید. البته از این نوع محصول با برندهای دیگر نیز در بازار موجود است که می‌توانید متناسب با نیاز و بودجه و نوع فعالیتی که دارید اقدام به خرید و استفاده از آن نمایید.


درباره شرکت سرمایش
شرکت سرمایش سال‌هاست در زمینه تولید محصولات سرمایشی فعالیت دارد که می‌توان از محصولات این شرکت به انواع کمپرسور یخچال، تجهیزات شارژ گاز، انواع پمپ والو، پمپ وکیوم و همچنین روغن موتور وکیوم و .. اشاره کرد. این مجموعه بزرگ دارای سایتی به آدرس الکترونیکی www.sarmayesh.com می‌باشد که مشتریان می‌توانند محصولات مختلف را در این سایت مشاهده کرده و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهند. سه اصل اساسی که مجموعه سرمایش همواره به آن پایبند بوده است را می‌توان در سه مورد ارسال سریع محصول، تضمین قیمت مناسب و اصل بودن کالا بر شمرد. تمامی محصولات این شرکت تحت برندهای مختلف و معروف هایتک، سامسونگ، ال جی، هامر و منیروپ و .. ارائه شده است که می‌توانید متناسب با نیاز خود محصول مورد نظر را از این برندها انتخاب و خریداری نمایید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها