به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۷:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۲۴۷۹۹۶

پاکستان گوگل و ویکی‌پدیا را تهدید کرد

پاکستان گوگل و ویکی‌پدیا را  تهدید کرد
گروه بین الملل: مقامات پاکستان به گوگل و ویکی‌پدیا، غول‌های اینترنت به خاطر انتشار "متحوای توهین به مقدسات" همچون کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص) و نسخه "نامعتبر" قرآن هشدار دادند.
 اداره مخابرات پاکستان از گوگل خواست فورا "محتوای غیرقانونی" را بردارد. مقامات پاکستان به صفحه‌هایی اشاره کرد که در آن نام "میرزا مسرور احمد"، رهبر جامعه مسلمانان احمدیه که ادعای مهدویت و منجی‌گری می‌کند و در بین شیعیان و سنی‌ها مرتد است به عنوان "خلیفه" کنونی یا رهبر اسلام عنوان شده است که مغایر با عقاید مذهبی در پاکستان است. مقامات پاکستان همچنین از نسخه "نامعتبر" قرآن مقدس در "گوگل پلی استور" به شدت انتقاد کردند.اداره مخابرات پاکستان در بیانیه‌ای گفت: همچنین شکایت‌هایی در رابطه با انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص) و انتشار اطلاعات گمراه‌کننده، نادرست و فریبنده از طریق مقالاتی در ویکی‌پدیا که میرزا مسرور احمد را به عنوان یک مسلمان به تصویر می‌کشند، مطرح شدند.
در ادامه این بیانیه آمده است: در صورتی که این پلتفورم‌ها به این مسائل رسیدگی نکنند، اداره مخابرات پاکستان طبق قانون جلوگیری از جرائم الکترونیکی ۲۰۱۶ و قوانین ۲۰۲۰ اقدامات جدی‌تری اتخاذ می‌کند.دولت اسلام‌آباد در ماه‌های اخیر با تصویب پیش‌نویس سیاستی که به گفته منتقدان در را برای سانسور گسترده باز می‌کند، تلاش کرده تا کنترل خود بر حوزه دیجیتال را افزایش دهد.  
این اقدام با واکنش گروه‌های حقوق بشری و شرکت‌های فن‌آوری رو به رو شد و فعالان تاکید دارند که مقامات درصدد کنترل فضای دیجیتال برای جلوگیری از انتقاد علیه دولت و ارتش قدرتمند پاکستان است.پاکستان در اکتبر سال جاری میلادی اپلیکیشن ویدیویی تیک تاک را به خاطر محتوای نامناسب ممنوع اعلام کرد. چند هفته قبل از آن نیز پاکستان چند اپلیکیشن دیگر را به خاطر محتوای غیراخلاقی ممنوع اعلام کرده بود.
برچسب ها: پاکستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها