به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : ۲۴۹۲۰۴

موادغذایی که برای افراد بالای۵۰سال مفید است

موادغذایی که برای افراد بالای۵۰سال مفید است
گروه علمی: با افزایش سن، مردان توده عضلانی بدنشان ضعیف‌تر می‌شود بنابراین باید میزان مصرف پروتئین و مواد معدنی را در رژیم غذایی خود بالا ببرند.بر اساس گزارش بنیاد تغذیه انگلیس، متابولیسم مردان بالای ۵۰ سال کندتر از افراد ۲۰ ساله است؛ به همین منظور برای حفظ فرم بدن ممکن است به کالری کمتری نیاز داشته باشند.تعداد فزاینده‌ای از مردان از مشکلاتی مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان پروستات رنج می‌برند؛ اگرچه هیچ یک از این بیماری‌ها اجتناب ناپذیر نیستند اما سبک زندگی و عادت‌های غذایی تفاوت زیادی ایجاد می‌کنند؛ بنابراین، انتخاب عادت‌های غذایی سالم ممکن است بهترین روش برای حفظ سلامت مردان بالا پنجاه سالگی باشد.
 
ماهی چرب
ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون و ... حاوی اسید‌های چرب امگا ۳ هستند که به کاهش التهاب، تراکم آهسته پلاک داخل رگ‌های خونی و افزایش کلسترول خوب کمک می‌کنند، ماهی‌های چرب همچنین می‌توانند برای کاهش التهاب روده نیز مفید باشند.

تخم مرغ
با افزایش سن، توده عضلانی کاهش می‌یابد. تخم مرغ منبع عالی پروتئین است که می‌تواند به حفظ توده عضلانی کمک کند و همچنین حاوی مواد مغذی دیگری مانند ویتامین D و اسید‌های چرب امگا ۳ است. این پروتئین همچنین منبع قوی کولین است، ترکیبی که به شما در تنظیم ژن‌هایی که باعث ذخیره چربی شکم می‌شوند، کمک کند.

آووکادو
آووکادو مملو از چربی‌های سالم برای قلب است که می‌تواند به پایین نگه داشتن سطح کلسترول کمک کند. همچنین باعث کاهش فشار خون شده و بسیاری دیگر از علائم خطرناک بیماری‌های قلبی را کنترل می‌کند. علاوه براین آووکادو با کاهش وزن و کاهش سطح التهاب ارتباط دارد.

توت
توت یک ماده غذایی شگفت انگیز برای مغز و منبع فیبر است؛ ماده مغذی‌ که به کاهش وزن و به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی خود به مبارزه با آسیب سلول کمک می‌کند. همچنین خطر ابتلا به سرطان‌های پوست، مثانه، ریه، سینه و مری را کاهش می‌دهد و می‌توان آن را همراه با سالاد، ماست یا غلات گرم مصرف کرد.

بادام و گردو
بادام سرشار از فواید سالم سازگار با استخوان و پر از پروتئین و چربی‌های سالم است. علاوه بر بادام، گردو نیز منبع دیگری از فیبر غذایی است که ژن‌ها را برای کاهش ذخیره چربی فعال می‌کند. همچنین در بهبود عملکرد مغز مؤثر شناخته شده است. هر فرد باید روزانه ۶ تا ۱۰ بادام و حدود ۳ تا ۵ گردو مصرف کند.

چغندر
چغندر سرشار از نیترات است؛ یک ماده شیمیایی طبیعی که مقاومت را افزایش و فشار خون را کاهش می‌دهد، از قلب محافظت می‌کند و همچنین حاوی مقادیر زیادی پتاسیم است، ماده معدنی که فشار خون را تنظیم می‌کند و نمک‌های اضافی را از بین می‌برد.
برچسب ها: تغذیه مواد غذایی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها