به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۲۵۰۴۷۹
شاخص‌های «مدیر و مدبر بودن» هم تعیین شد

ادامه دخالت مجلس یازدهم در امور شورای نگهبان

ادامه دخالت مجلس یازدهم در امور شورای نگهبان
گروه سیاسی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی  در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، ماده ۴ این طرح را به تصویب رساندند که براساس آن یک ماده به ‌شرح ذیل به‌عنوان ماده (۳۵) مکرر ۳ به قانون الحاق می‌شود: ‬ماده (۳۵) مکرر ۳- احراز شروط جزء (۳) بند (الف) ماده (۳۵) این قانون، از طریق بررسی معیارهای زیر انجام می شود‪:‬
الف) معیارهای مدیر‪:‬
داوطلبی به عنوان مدیر موضوع اصل ۱۱۵ قانون اساسی شناخته می شود که از شایستگی های لازم و مهارت در زمینه مدیریت کلان کشور برخوردار بوده و با شناخت کافی از منابع انسانی و مادی کشور توان استفاده از ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی را داشته و از تجربه و سوابق موفق در عرصه‌های مدیریت کلان موضوع ماده ۳۵ این قانون بهره مند شود.
تبصره؛ سوابق مربوط به مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، شایسته‌گزینی، دارا بودن روحیه کار جهادی و گروهی، حساسیت نسبت به بیت المال، برخورد با تخلفات و انحرافات و روحیه نقدپذیری و پاسخگویی به تشخیص شورای نگهبان از جمله ویژگی‌های مدیر بودن تراز جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.
ب) معیارهای مدبر‪:‬داوطلبی به عنوان مدبر موضوع اصل ۱۱۵ قانون اساسی شناخته می شود که از توانایی لازم جهت شناسایی به موقع مسائل و ضرورت های موردنیاز کشور برخوردار بوده و با پیش بینی تهدیدها و فرصت‌های کشور توان اتخاذ راهکارهای مناسب و تصمیم‌گیری کلان را داشته باشد.

 
برچسب ها: مجلس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها