به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۲۵۰۴۸۷

ده ثروتمند جهان چکونه پول به دست می‌آورند؟

گروه کسب و کار: ثروتمندان بزرگ جهان چگونه فکر می‌کنند و به چه شکلی پیشرفت می‌کنند؟ رفتار و عادات ثروتمندان چگونه است؟ دلایل موفقیت این افراد چیست؟ این سؤالات قطعاً ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر کرده است و جواب آنها می‌تواند راه را برای پیشرفت آنها هموار کند. پول و ثروت در طول تاریخ جذابیت بالایی داشته است و افرادی که ثروت و پول کافی داشته‌اند از قدرت بالایی نیز برخوردار بوده اند.
ده ثروتمند جهان چکونه پول به دست می‌آورند؟
هر چند که پول نقش بسیار ویژه ای در زندگی افراد دارد اما متاسفانه در مدارس و دانشگاه‌ها در مورد مهارت‌های کسب پول و مدیریت آن چیزی به دانش آموزان و دانشجویان آموزش داده نمی شود و به همین دلیل اکثر افراد جامعه هیچ آموزش آکادمیکی در مورد کسب ثروت ندارند و راه کسب پول را به خوبی نمی دانند. افراد مختلفی در سراسر جهان بوده‌اند که بر خلاف جریان جامعه حرکت کرده‌اند و به صورت خودساخته و حرفه ای به ثروت‌های کلان رسیده اند. در ادامه مطلب به بررسی راهکارها و شیوه‌های کسب پول ثروت توسط ثروتمندان معروف جهان پرداخته می‌شود.

مهم ترین راهکارهای به دست آوردن پول و ثروت
همانطور که گفته شد نوجوانان و جوانان در محیط‌های آکادمیک تقریباً هیچ آموزشی در مورد کسب ثروت و پول در آوردن دریافت نکرده‌اند و به همین دلیل بسیاری از آنها راه و روش ثروت آفرینی را یاد نگرفته‌اند و به داشتن یک زندگی عادی و معمولی رضایت می‌دهند. افراد زیادی در طول تاریخ بوده‌اند که از همت، اراده، خلاقیت و استعداد بالایی برخوردار بوده‌اند و در کسب و کارهای مختلف پیشرفت کرده و جز ثروتمند ترین افراد جهان قرار گرفته اند. جف بیزورس، بیل گیست، وارن بافت، کیت الیسون، مارک زاکربرگ، آلیس والتون، اس. رابسون والتون، آمانسیو اورتگا، برنار آرنو، جیم والتون و ... از ثروتمندترین افراد حال حاضر جهان به شمار می‌روند که هر کدام میلیاردها دلار سرمایه دارند.
 هر کدام از این افراد در زمینه‌های مختلفی به ثروت آفرینی پرداخته‌اند و چنانچه بیوگرافی افراد موفق را مطالعه کنیم، داستان زندگی و شروع فعالیت بسیاری از این افراد به چشم می‌خود. مهم ترین راهکارهای کسب ثروت و پول از نظر ثروتمندترین افراد جهان به شرح زیر می‌باشند.

برای ثروتمند شدن خسیس باشید
شاید به نظر خیلی از افراد خساست یک خصلت بد و زشت است اما در حقیقت برای ثروتمند شدن لازم است که فرد خساست به خرج دهد. بسیاری از افراد هستند که چقدر میزان حقوق آنها افزایش پیدا می‌کند میزان پس انداز آنها همچنان ثابت و بدون تغییر باقی می‌ماند و حتی شاید پس اندازی آنها کمتر است. در بازارهای مالی یک قاعده و قانون به نام قانون پارکینسون وجود دارد که می‌گوید هر چقدر که درآمد افراد بیشتر شود به همان اندازه هزینه‌های آنها نیز بالا می‌رود. بیشتر افراد به محض به دست آوردن پول به فکر خرید لوازم جدید و غیر ضروری و زندگی بهتر هستند و درگیر مد و منیت می‌شوند و این از افزایش ثروت آنها ممانعت خواهد کرد. در کتاب صوتی ثروتمندترین مردان جهان به نحوه کسب ثروت و خرج کردن آن پرداخته شده است. یک نقل قول از اینگوار کامپارد موسس ایکیا هست که می‌گوید:
((من کمی در پول خرج کردن خسیس هستم. زمانی که قصد خرید چیزی برای خودم دارم از خودم سوال می‌کنم که آیا مشتریان ایکیا نیز قادر هستند چنین جنسی بخرند؟ من توانایی سفر کردن با پرواز فرست کلاس را دارم اما پولدار بودن دلیل خوبی برای هدر دادن آن نخواهد بود.))



اول بکارید و سپس برداشت نمایید
ویلیام کلمنت استون (William Clement Stone)، تاجر و مولف کتاب خود آموز تفکر می‌گوید بخشی از کل درآمدتان به شخص شما متعلق است و چنانچه نتوانید آن را پس‌انداز و سرمایه‌ گذاری کنید، بذر بزرگی در شما وجود ندارد.» از بزرگان و نیاکان همیشه شنیده شده است که ابتدا حق و حقوق خودتان را بدهید. این جمله به این معنی است که همیشه مقداری از درآمد خودتان را پس انداز کنید. پس انداز کردن پول یکی از بهترین و مهم ترین عادت‌های رفتاری ثروتمندان جهان است.
افرادی که توانایی مدیریت دارایی‌های خودشان را ندارند و نمی توانند مقداری از پول خودشان را پس انداز کنند برای ثروتمند شدن مشکلات بسیار زیادی خواهند داشت. فرد باید تصمیم بگیرد که مقداری از پول خودش را فقط برای سرمایه گذاری حفظ کند و از آن هیچ استفاده دیگری نکند. عادت به پس انداز کردن کار راحتی نیست و اراده و همت بالایی لازم دارد اما زمانی که فرد به این کار عادت کرد می‌تواند راه کسب ثروت و موفقیت را سریع تر برود.

از پول و سرمایه خود کار بکشید
بسیاری از افراد فکر می‌کنند که پول فقط بر ای خرج کردن است در حالی که پول می‌تواند عاملی برای کسب موفقیت باشد. زمانی که پول فرد به اندازه مناسبی رسید می‌تواند از آن برای کسب پول بیشتر در زمینه‌های مختلف سرمایه گذاری کند. اگرچه امروزه ملک، بازار سرمایه و ... از محبوب ترین زمینه‌های سرمایه گذاری هستند اما می‌تواند در پهنه وسیع تری اقدام به سرمایه گذاری کرد. یک جمله معروف در حوزه اقتصاد وجود دارد که می‌گوید تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نگذارید. این به این معنی است که فرد باید در زمینه‌های مختلف از پول خود استفاده کند و به سودآوری‌های بیشتر برسد.

البته افراد باید توجه داشته باشند که هدف آنها صرفاً کسب درآمد و ثروت نباشد و در کنار سودآوری باید منافعی نیز برای بقیه داشته باشد. افراد زیادی وجود دارند که با استفاده از پول‌های پس انداز کرده خودشان اقدام به راه اندازی کسب و کارهای بزرگ کرده اند. کتاب صوتی موفق ترین کارآفرینان جهان بسیاری از این افراد و کارهای آنان را به خوبی معرفی می‌کند.
مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک نقل قولی دارد که می‌گوید: "هدف من هیچوقت فقط تأسیس یک کمپانی نبود. بسیاری از افراد این مسئله را به اشتباه تفسیر می‌کنند و گمان می‌برند که من به درآمد و ثروت اهمیت نمی دهم. در حقیقت منظور من این است که قصد من همواره راه اندازی چیزی بوده که بتواند دنیا را تغییر دهد و در کنار آن خودم نیز کسب درآمد کنم.



نمایش ثروت راه انداخت اشتباه بزرگی است
افرادی که پول، ماشین، خانه و دارایی خودشان را در معرض دید عموم قرار می‌دهند قطعاً یک ثروتمند خودساخته نیستند. این افراد خودشان کسب ثروت نکرده‌اند و پول از کانال‌های دیگری به آنها رسیده است. بسیاری از بزرگ ترین میلیاردرهای جهان به هیچ عنوان ولخرجی نمی کنند و چنانچه ماشین، خانه یا سایر اموال آنها مشکلی نداشته باشد حاضر به تعویض آن نیستند.
میلیاردرهای بزرگ جهان به ندرت از ماشین‌های چند میلیون دلاری، خانه‌های لوکس و ... استفاده می‌کنند چرا که به خوبی قدر پول و زمانی که برای آن صرف کرده‌اند را به خوبی می‌دانند. تا زمانی که فرد قدر پول خود را نداند پول نیز قدر او را نمی داند و افزایش پیدا نمی کند. تاز زمانی که خرجتان کمتر از دخلتان نباشد هرگز از نظر مالی به استقلال نخواهید رسید. فرد باید به خوبی راه و روش صرفه جویی را بلد باشد تا بتواند دارایی خود را برای ثروت آفرینی مدیریت کند.
•    جف بزوس مدیر عامل آمازون می‌گوید: " من تصور می‌کنم که صرفه جویی همچون سایر محدودیت‌ها، موجب ایجاد خلاقیت و نوآوری می‌شود. یکی از بهترین کارها برای خروج از بحران، این است که راه خروج را خودتان اختراع کنید.
ذهنیت مثبت در مورد پول داشته باشید
بزرگ ترین ثروتمندان همیشه زمان بسیار زیادی را صرف فکر کردن در مورد امور مالی خود می‌کنند. به صورت میانگین افراد ثروتمند 10 برابر بیشتر از افراد فقیر زمان برای فکر کردن و برنامه ریزی می‌کنند. این افراد راه حل محور هستند و از استراتژی‌های منحصر به فرد برای چالش‌های پیش روی خود استفاده می‌کنند.دیدگاه‌های منفی در مورد پول وجود دارند که هر کدام می‌توانند یک ترمز بزرگ برای ثروت آفرینی باشند.
به عنوان مثال بسیاری باور دارند که پول باعث ایجاد خوشبختی نمی شود یا اینکه پول به خودی خود به وجود نمی آید. تا زمانی که فرد دیدگاه منفی در مورد پول و ثروت داشته باشد نمی تواند در مسیر درستی قرار بگیرد و به ثروت برسد. مطالعه بیوگرافی ناپلئون هیل می‌تواند کمک زیادی به افراد در مورد مثبت اندیشی بکند. همچنین می‌توان کتاب (بیندیشید و ثروتمند شوید) از این نویسنده آمریکایی موفق را مطالعه کرد که می‌تواند کمک بسیار زیادی به افراد برای داشتن تفکر مثبت بکند.

نقل قول‌های مختلفی در مورد نحوه اندیشیدن در ثروت آفرینی وجود دارد که نشان می‌دهد میلیاردرهای جهان دقیقاً زمانی که بقیه افراد ناامید و منفی نگر شده‌اند اقدام به پولسازی می‌کنند. نقل قولی از وارن بافت مدیر عامل برکشایر‌هاتاوی وجود دارد که می‌گوید: " به شما می‌گویم که چگونه ثروتمند شوید. زمانی که دیگران حسود هستند، شما هراسان باشید و زمانی که دیگران هراسان هستند، شما حسود باشید." معنی این جمله دقیقاً به نحوه تفکر افراد ارتباط پیدا می‌کند و نشان می‌دهد زمانی که حداکثر بدبینی وجود دارد بهترین فرصت برای خرید و ثروت آفرینی است و زمانی که خوش بینی در اوج خود واقع شده است بهترین زمان برای ذخیره سود است. این جمله می‌تواند خصوصاً در بازار سرمایه کمک بسیار زیادی به سهامداران بکند.

کاشتن دوباره بذر پول ثروت بیشتری خلق می‌کند
زمانی که افراد پس اندازهای خود را در یک زمینه خاص سرمایه گذاری کرده‌اند و به سود رسیده‌اند نیازی نیست که سود خودشان را خرج کنند. چنانچه تصمیم قاطعی در مورد ثروتمند شدن گرفته‌اند باید سود خود را نیز دوباره سرمایه گذاری کنند. این کار فرآیند پولسازی و ثروت آفرینی فرد را به سرعت به جلو پیش خواهد برد و بعد از مدتی سرمایه و ثروت او به صورت تصاعدی رشد خواهد کرد. تمامی ثروتمندان بزرگ جهان از کسب و کارهای کوچک شروع کرده‌اند و به مرور زمان کار خود را توسعه داده‌اند و به اصطلاح بذر پول خود را دوباره کاشته اند.
 مگ ویتمن مدیر هیولت-پاکارد می‌گوید که" هنگامی که یک تجارت کوچک مانند«ebay»  رشد می‌کند، به مرور زمان اثر چند برابری خواهد داشت. این رشد و توسعه تدریجی کسب و کارهای کوچک دیگری که با سرمایه‌های فکری، کالا و خدمات ساخته می‌شوند را تشکیل می‌دهد که در نهایت به تولید ثروت بیشتر ختم خواهد شد. در کتاب صوتی نوابغ جهان افراد می‌توانند با نحوه زندگی و ثروت آفرین نابغه‌های جهان آشنایی پیدا کنند.



قدر و ارزش پول خود را هرچقدر هم کم بدانید
تاز مانی که فرد ارزش پول خود را نداند قطعاً نمی تواند به ثروت برسد. تا وقتی که با پول با احترام رفتار نشود نمی تواند افزایش پیدا کند. شاید یک سیب در نظر خیلی از افراد فقط یک میوه ساده و بی ارزش باشد اما یک باغبان ارزش آن را به خوبی می‌داند چرا که می‌تواند از دانه‌های آن هزاران سیب دیگر به دست بیاورد. ارزش و قدر تک تک ریال‌های خود را باید دانست و آن‌ها را به چشم یک بذر دید تا بتوانند ثروت آفرینی کنند.
کتاب صوتی ثروتمندترین زنان جهان به بررسی زنان موفق و ثروتمند جهان پرداخته است و به شنونده نشان می‌دهد که ثروتمندترین زنان چگونه ارزش و اهمیت پول خود را حفظ کرده‌اند و برای آن احترام قائل بوده اند.
از دیگر راهکارهایی که ثروتمندان معروف جهان برای کسب پول و ثروت آفرینی بیشتر استفاده کرده‌اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    افراد ثروتمند فکر می‌کنند فقر ریشه‌ی همه‌ شرارت‌‌های دنیا است و تلاش می‌کنند که فقر را از بین ببرند.
•    این افراد خود خواهی را نه تنها یک عیب و گناه نمی دانند بلکه از آن به عنوان یک نقطه قوت و حسن یاد می‌کنند و در مسیر موفقیت خود از آن بهره می‌برند.
•    ثروتمندان منتظر شانس و قرعه کشی نخواهند ماند و عمل و اقدام را بیشتر ترجیح می‌دهند.
•    این افراد بر خلاف مردم عادی نیازی به داشتن تحصیلات آکادمیک و رسمی نمی بینند و تمرکز خود را بر روی یک دانش خاص معطوف می‌کنند.
•    ثروتمندان همیشه در فکر آینده هستند در حالی که مردم عادی همواره در فکر روزهای گذشته هستند.
•    این افراد در مورد پول ثروت دیدگاهی کاملا منطقی دارند در حالی که مردم عادی کاملا احساسی در مورد پول فکر می‌کنند.
•    ثروتمندان همیشه توقعاتی فراتر از توانشان از خود دارند تا با چالش‌های جدید مواجه شوند در حالی که مردم عادی توقعاتی کمتر از توانشان از خود دارند تا هیچوقت ناامید نشوند.
•    ثروتمندان از پول دیگران برای کسب سود و درآمدازیی استفاده می‌کنند.
•    سبک زندگی ثروتمندان زیر تعادلشان است در حالی که سبک زندگی مردم عادی فراتر از تعادل آنها قرار دارد.
•    اولویت جای سرگرمی و یادگیری در ثروتمندان و مردم عادی کاملا برعکس است.

سخن پایانی
اگر سرگذشت و بیوگرافی تمام ثروتمندان جهان را مطالعه کنیم متوجه خواهیم شد که این افراد همیشه همت و اراده بالایی برای کسب ثروت دارند، بر خلاف مردم عادی همیشه دنبال چالش و یادگیری هستند و هیچوقت خودشان را در معرض دید عموم قرار نمی دهند. زندگی، کسب و کار و رفتار هر کدام از این افراد می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای سایرین باشد تا بتوانند راه و روش کسب ثروت را به خوبی یاد بگیرند. در سایت گرداب جذب کاربران می‌توانند با زندگی نامه بسیاری از این افراد آشنا شوند و به کتاب‌های انگیزشی مفید و موثری دسترسی داشته باشند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها