به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۲۵۲۱۷۱

خروج از رنکینگ فیفا شوک بدی برای زنان بود

خروج از رنکینگ فیفا شوک بدی برای زنان بود
گروه ورزشی: زهرا قنبری می‌گوید خروج تیم ملی فوتبال زنان از رنکینگ فیفا شوک بدی بود و بی‌توجهی مسئولان به این مساله نشان دهنده بی‌اهمیتی آنها به بخش زنان است.یک ماه از حذف تیم ملی فوتبال زنان ایران از رنکینگ فیفا گذشته و هنوز مسئولان فدراسیون فوتبال و حتی وزارت ورزش در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند. مهین فرهادی‌زاد به عنوان معاون بانوان وزیر ورزش پاسخگویی به خبرنگاران را به مسئولان فدراسیون فوتبال مربوط می‌داند و مدیران فوتبالی هم سکوت کرده‌اند. گویا اتفاقی نیفتاده و همه چیز به روال طبیعی خود دنبال می‌شود اما در این میان بازیکنان و مربیان  ناراحت هستند و خواهان تعیین تکلیف وضعیت تیم ملی شده‌اند.
 
خروج از رنکینگ فیفا شوک بدی برای زنان بود
زهرا قنبری به عنوان کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان ایران نیز به این موضوع واکنش نشان داد و به ایسنا گفت: به تیم ملی خیلی اهمیت نمی‌دهند و آن را فقط برای حضور در تورنمنت‌ها تشکیل می‌دهند که این همیشه به زنان ضربه زده است. با این حال بازیکنان همیشه در تیم ملی زحمت می‌کشند و خروج از رنکینگ شوک خیلی بدی بود. بازیکنان در این ماجرا هیچ تقصیری ندارند چون همیشه در اختیار تیم ملی بوده‌اند و در اردوها و مسابقات شرکت کرده‌اند. امیدوارم تلاش آنها را نادیده نگیرند. هرچند به خاطر کرونا شرایط خاصی در جهان به وجود آمد اما تیم‌های ملی تعطیل نشد در حالی که فعالیت تیم ملی ایران متوقف شد و با اینکه می‌دانستند فیفا سخت می‌گیرد اما به ما استراحت دادند. این کار ارزش فوتبال زنان را زیر سوال می‌برد، همچنین انگیزه و تلاش بازیکنان را کاهش می‌دهد چون در لیگ خوب کار می‌کنند اما تیم ملی ندارند. امیدوارم فکری درست و حسابی برای این وضعیت شود و تیم ملی را رها نکنند.

سال‌ها اعتراض کردیم، دیگر تکرارش درست نیست
او با تایید اینکه بی‌توجهی مسئولان نسبت به خروج تیم ملی زنان از رنکینگ فیفا، نشانه‌ای از توجه کم آنها به فوتبال زنان است، بیان کرد: وقتی اتفاقی می‌افتد، نمی‌توانیم رای را برگردانیم و نسبت به آن مسئول هستیم، بنابراین باید یک برنامه‌ریزی درست انجام شود. هر سال وضعیت این بوده و همراه با سایر بازیکنان اعتراض کرده‌ایم، دیگر درست نیست به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای بارها تکرار کنم که چرا اردوی تیم ملی را برگزار نمی‌کنند،  به تیم ملی اهمیت نمی‌دهند، به بازیکنان احترام نمی‌گذارند و برنامه ندارند؟ واقعا دوست ندارم دیگر راجع به این مسائل حرف بزنم.قنبری ادامه داد: هر زمان که اردوی ملی بوده به احترام پرچم و کشورمان تلاش کرده‌ایم اما این اتفاقات دیگر دست بازیکنان نیست و به مسئولیت مدیران برمی‌گردد.   وقتی به این راحتی تیم ملی را کنار گذاشتند حتما برایشان اهمیت ندارد وگرنه اردوها را برگزار می‌کردند. از طرفی کرونا در همه کشورها بوده و می‌توانستند تیم ملی را از این نظر مدیریت و اردو ومسابقه تدارکاتی برگزار کنند.  

اردوهای مقطعی جواب نمی‌دهد
او با اشاره به جام ملت‌های زنان آسیا ۲۰۲۲ و با تایید اینکه روال همیشه اینگونه بوده که چند ماه قبل از مسابقات تیم ملی تشکیل و بعد از آن تعطیل می‌شود، تصریح کرد: درست است که ما در لیگ آماده هستیم و بازی می‌کنیم اما تیم ملی گلچینی از بازیکنان است و آنها به هماهنگی و نظم نیاز دارند، بنابراین چند ماه اردو جوابگو نیست و اگر نتیجه و عمکرد خوب می‌خواهیم باید برنامه بلند مدت داشته باشیم. در غیر این صورت با یک یا دو ماه به جایی نمی‌رسیم و نتیجه این روش را در چند سال‌ اخیر دیده‌ایم.  زهرا قنبری به عنوان کسی که در مجمع  فوتبال حق رای دارد در مورد انتخابات فدراسیون گفت: دوست دارم هر کسی که روی کار می‌آید به فوتبال زنان اهمیت و ارزش بدهد و دیدش اینگونه نباشد که فقط به دلیل حضور زنان در برنامه فیفا به آنها توجه کند چون دختران فوتبالی زیادی داریم که عاشق این رشته هستند اما محدودیت‌ها و کمبود امکانات باعث شده که خیلی شکوفا و دیده نشوند. امیدوارم هر کسی که به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب می‌شود، برای بخش زنان برنامه داشته باشد و از آنها حمایت کند.  

کیفیت لیگ بهتر شده است
بازیکن تیم وچان کردستان در ادامه به وضعیت و کیفیت لیگ برتر فوتبال اشاره و بیان کرد: شرایط با توجه به شیوع کرونا بد نیست و تیم‌ها در دو گروه تقسیم شده‌اند. کیفیت مسابقات هم نسبت به سال گذشته بهتر شده و تیم‌های مدعی و باکیفیت‌تری در لیگ شرکت کرده‌اند. تیم ما هم در نیم فصل دوم تغییر و تحولاتی داشت که تا حدودی شرایط کار را متفاوت‌ کرد اما تمام تلاشمان این است که وچان امسال بهترین عملکرد را داشته باشد و نتیجه خوبی بگیرد.او انگیزه و تلاش بازیکنان و تیم‌ها را دلیلی برای افزایش کیفیت لیگ برتر دانست و گفت: تیم‌های مدعی زیاد شده‌اند و بازیکنان با انگیزه و پرتلاشی را جذب کرده‌اند. در واقع امسال همه تیم‌ها خوب هستند و حتی تیم‌های پایین جدول هم متفاوت‌تر شده‌اند که این نشان می‌دهد برای کسب نتیجه بهتر نسبت به گذشته انگیزه‌ی بیشتری دارند. علاوه بر این برخی از باشگاه‌ها با هدف قهرمانی بازیکنان خوب و جوان را کنار هم قرار داده‌اند تا عملکرد بهتری داشته باشند.  

می‌خواستم چالش جدیدی را تجربه کنم
قنبری در پاسخ به این سوال که آیا از انتخاب تیم وچان برای حضور در لیگ راضی هستید؟ گفت: می‌خواستم مثل بسیاری از بازیکنان  فوتبال شرایط متفاوتی را تجربه کنم. یک بازیکن نمی‌تواند همیشه در یک تیم بماند و دوست دارد جاهای دیگری را هم تجربه کند. این اتفاق امسال برای من افتاد و دوست داشتم چالش جدیدی را تجربه کنم به همین دلیل به وچان پیوستم. از شرایطم در این تیم راضی هستم و تمام تلاشم را برای کمک به وچان انجام می‌دهم تا بازیکن تاثیرگذاری باشم.  
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها