به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۲۰
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۲۵۲۲۸
عضو کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی:

امیدواریم دادگاه مرتضوی "علنی" برگزار شود

گروه جامعه: عضو کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: حقایق گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی، سعید مرتضوی را به واکنش های عصبی وا داشته است.
امیدواریم دادگاه مرتضوی "علنی" برگزار شود
بهروز نعمتی، با بیان این مطلب درباره مصاحبه اخیر سعید مرتضوی با سایت نزدیک به جریان دولت احمدی نژاد و طرح اتهاماتی علیه کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: آقای مرتضوی پس از انتشار گزارش کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به جای کنار آمدن با واقعیت ها با فرافکنی و تهدید اعضای کمیته رویکرد فرار به جلو را پیش گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه طرح اتهاماتی همچون حزبی بودن کمیته تحقیق و تفحص از اساس کذب است گفت: آقای مرتضوی معلوم نیست بر چه اساسی مدعی شده اند ترکیب کمیته تحقیق و تفحص یک ترکیب حزبی و جناحی است. کجا علقه و عقیده بنده و یا آقایان قاضی زاده، دهدشتی، قاضی‌پور... با آقای محجوب همخوانی دارد که ایشان مدعی شده اند که کمیته تحقیق و تفحص متشکل از یک باند سیاسی نزدیک به آقای محجوب و حزب کار بوده است.

عضو کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی ادامه داد: آقای مرتضوی چون جوان است زیاد از سابقه افراد آگاهی ندارد به همین دلیل نمی داند که اعضای کمیته تحقیق و تفحص دارای چه عقبه و سابقه ای هستند. آن دوران که آقای مرتضوی در کوچه ها بازی مي‌کردند اعضای همین کمیته تحقیق و تفحص با رژیم ستم شاهی مبارزه مي‌کردند. همچنین قطعا آقای مرتضوی بویی از جبهه و جنگ حتی به مشامش هم نخورده است چون آن دوران که ایشان پشت نیمکت های مدرسه مشق مي‌نوشتند، همین اعضای کمیته تحقیق و تفحص در کربلای 5 و والفجر 8 در خط مقدم جبهه و جنگ بودند.

نعمتی ادامه داد: عقبه اعضای کمیته تحقیق و تفحص، دفاع از انقلاب و نظام است شاید برخی اعضای هم علقه و عقیده سیاسی خاصی هم داشته باشند اما یقینا هیچکدام، آن را در تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی دخیل نکردند. نماینده اسد آباد در مجلس با تاکید بر اینکه آقای مرتضوی باید دست از این تهدید ها بردارد گفت: ادامه این تهدیدها از سوی ایشان هیچ سودی ندارد، پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی توسط مجلس به قوه قضاییه ارسال شده است، از این به بعد این دادگاه است که بین او و اعضای کمیته تحقیق و تفحص قضاوت مي‌کند.

وی افزود: ایشان اگر مدعی است که تخلفی نکرده است این ادعای خود را در دادگاه به اثبات برساند، هوچی گیری و هیاهو و تهدیدهای از جنس بگم بگم نه کمکی به کم شدن اتهامات ایشان مي‌کند و نه نمایندگان مجلس را به عقب نشینی وا مي‌دارد. اعضای کمیته تحقیق و تفحص از مجلس با در نظر گرفتن وجدان خود، تحقیق از سازمان تامین اجتماعی را در دستور کار قرار دادند و در این راه اجازه ندادند حب و بغض سیاسی و جناحی و شخصی بر قضاوت آنها تاثیر بگذارد.

نعمتی درباره این ادعای مرتضوی که هیچ اقدام خلاف قانونی متوجه او نیست گفت: اولا همانطور که عرض کردم دادگاه مشخص مي‌کند که اتهامی متوجه ایشان مي‌شود یا نه، این را که یقینا خود آقای مرتضوی که دوره ای دادستان بودند و قضاوت مي‌کردند بهتر مي‌دادند. ثانیا، خوب است ایشان کمی منصف باشند، لااقل اتهاماتی که هیچ شک و شبهه ای در آن وجود ندارد از جمله اعطای کمک های میلیونی به وزرای سابق و وقت دولت احمدی نژاد و یا معاون اول دولت دهم را بپذیرد و از بابت آن ابراز ندامت کرده و در پیشگاه مردم عذرخواهی کند.

نماینده اسد آباد در مجلس درباره اینکه مرتضوی مدعی است که همین کمک ها را به نمایندگان مجلس هم کرده است گفت: همانطور که عرض کردم در این باره قانون ملاک است و فرقی نمی کند که افراد در چه جایگاهی هستند. اگر نمایندگان مجلس تخلف کرده اند باید به تخلف آنها رسیدگی شود و با آنها هم برخورد شود. اما آقای مرتضوی که مدعی است به حدود 150 نماینده مجلس به میزان 150 میلیون تومان بن و کارت هدیه داده است باید این را در نظر داشته باشد که این رقم دربرابر رقم های میلیاردی که در دوران مدیریت ایشان در سازمان تامین اجتماعی به صورت غیر قانونی جابجا شده است هیچ است.

نعمتی در خاتمه گفت: ما هم همچون ایشان امیدواریم که دادگاه بررسی تخلفات صورت گرفته در سازمان تامین اجتماعی به صورت علنی برگزار شود تا افکار عمومی قضاوت کنند که حقایق چه بوده است و در سال های مدیریت آقای مرتضوی در تامین اجتماعی چه بر این سازمان گذشته است.
مرجع : فرارو