به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۲ ساعت ۲۱:۳۱
کد مطلب : ۲۵۲۴۰۳

۸۰درصد کارخانه‌های سیمان مازوت می‌سوزانند

۸۰درصد کارخانه‌های سیمان مازوت می‌سوزانند
گروه اقتصادی: دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اعلام کرده تنها ۲۰ درصد از کارخانه‌های سیمان از سوخت گاز استفاده می‌کنند؛ «مشکل گازرسانی برای کارخانه‌های سیمان هنوز حل نشده و به غیر از تهران و شهرهای بزرگ، بقیه کارخانجات سیمان مازوت مصرف می‌کنند.
به‌طور دقیق نمی‌توان گفت چند کارخانه گاز دارد و چند کارخانه مازوت می‌سوزاند، چرا که در بعضی کارخانه‌ها زمان‌بندی شده است اما به‌طور کلی از بین ۷۶ کارخانه فعال سیمان‌سازی کشور ۱۵ کارخانه با گاز کار می‌کنند و مابقی مازوت می‌سوزانند».
عبدالرضا شیخان گفته «به کارخانه‌های تهران گازرسانی ‌می‌شود، در اصفهان نه گاز هست و نه مازوت می‌رسد. در مناطقی در جنوب کشور هم گاز برای کارخانه‌ها وجود دارد». وی هم‌چنین خبر داده که سیمان در شهرهای مختلف کشور بسته به تقاضا، به قیمت‌‌های گوناگون فروخته می‌شود. شیخان از مسئولان خواسته «اجازه دهند که سیمان خود را کشف قیمت کنند».
هم‌زمان با آلودگی هوا در شهرهای مختلف، اظهارات متناقض مسئولان ادامه دارد؛ سخنگوی صنعت برق کشور دیروز خواستار این شده بود که «انگشت اتهام از روی مازوت برداشته شود». رجبی مشهدی ادعا کرده بود «استفاده از مازوت در نیروگاه‌های تهران کمتر از ۶ تا ۷ درصد است که عدد قابل‌ توجهی نیست. همه نیروگاه‌ها گازسوز هستند و اگر نیاز به سوخت باشد نهایتا از گازوئیل استفاده می‌کنیم». چند روز پیش از آن، استاندار تهران اعلام کرده بود «گوگرد موجود در گازوئیل مشکل اصلی آلودگی هوا است».
برچسب ها: مازوت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها