به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۳ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۲۵۲۴۳۸

همه انصرافی‌های جشنواره فیلم فجر

همه انصرافی‌های جشنواره فیلم فجر
گروه فرهنگی: در حالی که کمتر از دو هفته به برپایی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر زمان باقی مانده است و در حالی که مهلت ارسال نسخه نهایی فیلم‌ها به دبیرخانه جشنواره پایان یافته، اما همچنان برخی فیلم‌ها از حضور در بزرگترین رویداد سینمایی ایران انصراف می‌دهند.در ادامه، به فهرست انصرافی‌ها اشاره می‌کنیم.

«بابا سیبیلو»
«بابا سیبیلو» که نخستین فیلم سینمایی ادوین خاچیکیان (فرزند ساموئل خاچیکیان) محسوب می‌شود، در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده است. احمد احمدی تهیه‌کننده این فیلم سینمایی اعلام کرده که به علت حجم بالای ویژوال‌ها و جلوه‌های ویژه فیلم که با حساسیت زیادی اجرا می‌شود، نمی‌توانند نسخه نهایی آن را به جشنواره ملی فیلم فجر برسانند و از حضور در آن انصراف داده‌اند.

«بانک‌زده‌ها»
فیلم «بانک‌زده‌ها» به نویسندگی و کارگردانی جواد اردکانی، ابتدا برای حضور در جشنواره فجر سال ۹۹ ثبت‌نام کرد، اما سپس از حضور در این جشنواره انصراف داد و اعلام کرد: بانک‌زده‌ها یک فیلم مردمی است و برای عوامل اجرایی جشنواره و زحماتی که در خصوص برگزاری آن کشیده‌اند، احترام قائل هستیم؛ اما با وجود تلاش عوامل، فیلم به جشنواره امسال نخواهد رسید و در این جشنواره نمایش داده نخواهد شد.

«لاک‌پشت و حلزون»
فیلم سینمایی «لاک‌پشت و حلزون» به کارگردانی رضا حماسی و تهیه‌کنندگی مشترک شهرام گیل‌آبادی و هوشنگ نورالهی، تصویربرداری را دیرتر از زمان برنامه‌ریزی شده آغاز کرد و به دلیل آماده‌نشدن نسخه نهایی، از حضور در سی و نهمین جشنواره فجر انصراف دهند.البته دست‌اندرکاران این فیلم، تغییر در روند انتخاب و داوری این دوره از جشنواره فیلم فجر را دیگر دلیل انصراف از جشنواره اعلام کرده و برای همه سینماگرانی که در این رقابت ملی شرکت می‌کنند، آرزوی موفقیت کرده‌اند.

«پسر دلفینی»
انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» جدیدترین فیلمی است که تا زمان انتشار این گزارش از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف داده است.این پویانمایی به کارگردانی محمد خیراندیش و تهیه‌کنندگی محمدامین همدانی که تازه‌ترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج محسوب می‌شود، اعلام کرده: با توجه به اینکه «پسر دلفینی» تنها انیمیشن حاضر در جشنواره سی و نهم فیلم فجر است و طبق آیین نامه جشنواره طبیعتاً در رقابت و مسابقه قرار نمی‌گیرد، با احترام به هیأت داوران و اعضای جشنواره از شرکت در این جشنواره انصراف می‌دهد.

«ترانه‌های پدری»
فیلم سینمایی «ترانه‌های پدری» به کارگردانی محمد بصیری که یک سال پیش تولید شده است، گویا همچنان برای نمایش آماده نیست. علی ژکان تهیه‌کننده فیلم درباره علت انصراف خود گفته است:کارهای فنی این فیلم هنوز شروع نشده است. در زمان فراخوان جشنواره تصور ما بر این بود که شاید شرایط فراهم شد و فیلم به جشنواره رسید اما این اتفاق رخ نداد.فیلم سینمایی «روشنایی» کامشاد کوشان هم دیگر فیلمی است که به دلیل آماده‌نشدن از حضور در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر انصراف داده است.در این دوره از جشنواره فیلم‌هایی هم غایب هستند که عبارتند از: «قهرمان» اصغر فرهادی، «لامینور» داریوش مهرجویی، «شب، داخلی، دیوار» وحید جلیلوند، «جنایت بی دقت» شهرام مکری، «مجبوریم» رضا درمیشیان، «دشت خاموش» احمد بهرامی، «بندربند» منیژه حکمت، «اورکا» سحر مصیبی و «جوجه تیغی» مستانه مهاجر.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها