به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۲۰۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۵ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۲۵۲۷۷۷

بهترین سنگ دفع بلا (از بین بردن چشم زخم) فیروزه شرف شمس حرز جواد

گروه کسب و کار: چشم حسد و یا شیطانی به معنی نگاهی از جنس حسادت به یک چیزی یا به یک انسان میباشد و در فرهنگ و رفتار بسیاری از مردم کشورهای آسیای شرقی قابل مشاهده می‌باشد.
امروزه افراد زیادی به دنبال از بین بردن چشم زخم هستند. در دین اسلام راههای زیادی برای از بین بردن چشم زخم وجود دارد و میتوان از انواع ادعیه و سنگ دفع بلا برای دور کردن چشم زخم و کم کردن آثار آن استفاده نمود. روایات و سخنان بسیاری از ائمه و بزرگان دین نیز وجود دارد که با مطالعه آنها میتوان به صحت این پدیده شوم پی برد. سنگ های بسیاری هستند که به سنگ دفع بلا معروف هستند. سنگ عقیق و یا سنگ فیروزه در این زمینه بسیار مورد استفاده قرار میگیرند. همچنین حرز امام جواد (ع) و دعای شرف الشمس در این امر بسیار معروف هستند. در این مقاله به بررسی برخی از راه های از بین بردن چشم زخم و انواع سنگ دفع بلا خواهیم پرداخت. همچنین با توجه به محبوبیت سنگ فیروزه و استفاده زیاد از این سنگ به نحوه نگهداری سنگ فیروزه و روش پاکسازی سنگ فیروزه نیز اشاره خواهدشد.

بررسی آیه و ان یکاد اصل حقیقت چشم زخم
در دین اسلام راه های بسیاری برای از بین بردن چشم زخم وجود دارد. پیامبر اکرم درمورد این پدیده شوم می فرمایند: که چشم زخم مرد را در قبر و شتر را در دیگ قرار می دهد. مهمترین آیه که درباره چشم زخم در قرآن به آن اشاره شده است آیه 51 و 52 سوره قلم (و ان یکاد) است که درباره پیامبر اکرم (ص) بیان شده است. در آیه 51 سوره قلم گفته شده است که کافران در تلاش بودند چشم زخمی به پیامبر (ص) بزنند و آن حضرت را بکشند و یا کار دعوتش را به از بین ببرند، به همین خاطر از سحرکنندگان و جادوگران برای انجام این کار کمک میگرفتند.
کلمه "زلق" در زبان عربی به معنای لغزیدن است و "زلق بابصار" به معنای لغزیدن به چشم یعنی این که تو را با چشمانشان مورد اذیت و آزار قرار میدهند و تو را از مقامی که داری بلغزانند. (لسان العرب ج6 ص70)

ادعیه و احراز دفع چشم زخم
دعاهایی مثل حرز امام جواد (ع)  و دعای شرف الشمس و همچنین سوره فلق و ناس برای از بین بردن چشم زخم بسیار مناسب هستند و توصیه بسیاری به استفاده از این دعاها شده‌است. هر یک از ائمه حرز مخصوص به خود را داشتند و از آن برای دفع انواع بلایا و حوادث و از بین بردن چشم زخم استفاده میکردند. این دعا شناخته شده‌ترین حرز برای از بین بردن چشم زخم و دفع بلایا و حوادث طبیعی میباشد.
آیت الله بهجت نیز در این رابطه فرموده‌اند: به جهت از بین بردن چشم زخم یا باطل شدن جادو به همراه داشتن دائمی حرز امام جواد (ع) بسیار توصیه شده و موثر میباشد. با توجه به متن این دعا و معنی آن میتوان گفت که تهیه و به همراه داشتن این دعا برای رفع چشم زخم و دفع انواع بلایای زمینی و آسمانی بسیار موثر میباشد. با توجه به روایاتی که بیان شده‌است مامون در هنگام جنگ با دشمنانش حرز امام جواد (ع) را نزد خویش نگه میداشت و تا زمانی که این حرز را همراه خود داشت در تمام جنگ ها هیچ آسیبی به او نمیرسید و با موفقیت از میدان جنگ بیرون می‌آمد. این حرز علاوه بر اینکه باعث از بین بردن چشم زخم خواهد شد خواص بسیار دیگری برای انسان دارد و به جهت حفظ از وسوسه مردم و شیاطین و دفع فقر و همچنین محفوظ ماندن از جراحت و فساد و غرق شدن و هلاکت و شکست خوردن نیز بسیار مفید است. نوشتن و به همراه داشتن این دعای از بین بردن چشم زخم آداب خاصی دارد و باید سعی کرد تا آداب آن را به طور کامل رعایت کرد تا بتوان از وجود این دعا نهایت استفاده را کرد. برای مطالعه بیشتر درباره آداب دقیق و خواص حرز امام جواد علیه السلام کلیک کنید.



دعای شرف الشمس نیز یک دعای بسیار پرخاصیت و محبوب برای از بین بردن چشم زخم میباشد که توسط بسیاری از علما و بزرگان دین توصیه شده‌است. شرف الشمس یک سنگ نیست بلکه یک دعای منسوب به حضرت علی (ع) میباشد که بر روی سنگ عقیق زرد حکاکی میشود. از همین جهت سنگ عقیق زردی که این دعا بر روی آن حکاکی شده‌است را میتوان به عنوان یک سنگ دفع بلا در نظر گرفت و از خواص آن بهره‌مند شد.
از بین بردن چشم زخم و بیماری‌‌ها  از مهمترین خاصیت این سنگ دفع بلا میباشد. پیامبر اکرم (ص) درباره عقیق (غالبا دعای شرف الشمس بر عقیق زرد حک میشود) می‌‌فرمایند: هر کس یکی ازعقیق‌ های سرخ و زرد و سفید را در دست داشته باشد جز خیر و نیکی و زیاد شدن رزق و روزی و سلامتی ازجمیع بلا‌ها چیزی نصیبش نخواهد شد و از شر پادشاه ظالم و از هر کسی از آن ترس دارد و حذر میکند دور خواهد ماند.

علاوه‌بر اینکه این سنگ دفع بلا برای از بین بردن چشم زخم مفید هستند خواص بسیار دیگری دارد و برای روح و بدن انسان نیز بسیار مفید هستند و استفاده از آن توسط بسیاری از علما توصیه شده‌است به طوری در مورد ثواب استفاده از عقیق از امام علی (ع) نقل شده‌است که خواندن دو رکعت نماز با انگشتری با این نگین معادل خواندن هزار رکعت نماز بدون این سنگ میباشد.
نوشتن و حکاکی این دعا نیز آداب خاصی دارد که باید هنگام نوشتن رعایت شود. برای مثال حکاکی بر روی این سنگ دفع بلا باید تنها در روز 19 فروردین و آن هم در ساعاتی خاص انجام شود. این دعای از بین بردن چشم زخم دارای حروفی رمزی میباشد که توصیه شده‌است عمل نوشتن این دعا را به یک فرد باتجربه، معتقد و متدین بسپارید. مجموعه شرف آنلاین با سابقه طولانی به صورت تخصصی حکاکی دعای شرف الشمس را مطابق آداب انجام میدهد. استفاده از سنگ عقیق زرد اصل، رعایت دقیق آداب حکاکی، رعایت دقیق زمان حکاکی در 19 فروردین مطابق با معتبرترین تقویم نجومی و ارائه تنوع بالایی از محصولات شرف الشمس با قیمتی منصفانه از اصول مجموعه شرف آنلاین است. برای دریافت اطلاعات دقیقتر و بررسی سندیت این دعای شریف به لینک 0 تا 100 درباره سنگ شرف الشمس مراجعه بفرمایید.



دعای معروف هفت جلاله نیز یک دعای پرخاصیت و باارزش است که از بین بردن چشم زخم یکی از مهمترین خواص آن میباشد. این دعا بایستی بر سنگ حدید حکاکی شود که از همین جهت سنگ حدید را میتوان به عنوان یک سنگ دفع بلا در نظر گرفت. درمورد حدید هفت جلاله امام صادق (ع) میفرمایند: بد نمیدانم در دست داشتن انگشتر حدید را زمانی که به دیدن کسی رود که از او ترسد از اهل شر برای آنکه شر او بی اثر میشود و انگشتر نقره مردانه و زنانه سنگ حدید باعث دور شدن شیاطین خواهد شد.

انواع سنگ دفع بلا
علاوه بر دعاها و حرزهایی که برای از بین بردن چشم زخم وجود دارند برخی از سنگها نیز به عنوان سنگ دفع بلا شناخته میشوند. سنگ فیروزه از زمان های قدیم تا به امروز به همراه داشتن انگشتر فیروزه به جهت از بین بردن چشم زخم بسیار رواج داشته‌است. انگشتر فیروزه با توجه به ظاهر و زیبایی که دارد بسیار محبوب است و مورد استفاده قرار میگیرد. علاوه بر فیروزه انواع سنگ عقیق نیز برای از بین بردن چشم زخم مفید است و استفاده از این نوع سنگ همانطور که در مطالب گفته شد بسیار توصیه شده و مفید است. در ادامه این مقاله به بررسی این سنگها و به‌طور ویژه روش پاکسازی سنگ فیروزه و نگهداری سنگ فیروزه برای بهره بردن از خاصیت دفع چشم زخم اشاره خواهدشد.

سنگ دفع بلا فیروزه
سنگ فیروزه یک سنگ بسیار زیبا و پرخاصیت است که بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. این سنگ دفع بلای فیروزه یک ماده معدنی است که از فسفات مس و آلومینیوم تشکیل شده‌است. ماده رنگی موجود در آن از مس و آهن است. اکثر فیروزه‌ها در شکاف سنگ‌هایی یافت میشوند که منابع غنی از آلمینیوم هستند. سنگ‌های فیروزه ای که در شهرستان نیشابور استخراج میشود، بهترین نوع سنگ فیروزه هستند که ماتریس ندارند و رنگ آنها آبی یکدست است.
سنگ فیروزه یک سنگ محافظ در برابر بلا و حوادث میباشد و برای از بین بردن چشم زخم مورد استفاده قرار میگیرد. امام صادق (ع) در مورد انگشتر فیروزه فرموده‌اند که دوست دارند هر مومنی پنج انگشتر در دست داشته باشد که یکی از آن ها انگشتر فیروزه است که بابت گشایش در کارها می‌باشد.

حضرت محمّد (ص) نیز در مورد این سنگ دفع بلا میفرمایند: خداوند عالمیان فرمودند که من شرم میکنم از دستی که برای دعا و اجابت بسوی من بلند شود و در آن دست انگشتر فیروزه باشد و او را ناامید برگردانم. خواص انگشتر فیروزه سبب بی‌نیازى و دفع فقر خواهد شد و دورکننده دردها و افزایش دهنده نور دیده مردان و زنان نیز خواهد شد. استفاده از انگشتر فیروزه اصل نکته بسیار با اهمیت و اساسی در بهره‌مندی از خواص فیروزه است که بایستی در هنگام خرید انگشتر فیروزه به اصالت آن دقت ویژه‌ای نمایید. درصورتی که مایل به مشاهده مدل های متنوعی از انگشتر فیروزه اصل نیشابوری با قیمتی مناسب و کیفیت بسیار بالا هستید به لینک انواع انگشتر فیروزه مردانه و زنانه اصل نیشابوری مراجعه بفرمایید.



نگهداری سنگ فیروزه
نگهداری سنگ فیروزه با توجه به خواص و ترکیباتی که دارد دارای شرایط خاصی است که برای حفظ خواص و شکل ظاهری آن باید سعی کرد تا انواع روش پاکسازی سنگ فیروزه را به درستی انجام داد. درمورد نگهداری سنگ فیروزه دقت لازم را داشته باشید که برای مدت زیاد در معرض نور خورشید و دمای زیاد قرار نگیرد. در غیر این صورت ممکن است رنگ خود را از دست بدهد. دور نگه داشتن انگشتر فیروزه از مواد شیمیایی نیز یکی دیگر از مواردی است که در نگهداری سنگ فیروزه باید به آن توجه بسیار کرد.
توجه داشته باشید که تمیز کردن انگشتر فیروزه با استفاده از صابون و مواد شیمیایی یک روش پاکسازی سنگ فیروزه نمیباشد و باید تا حد امکان از این مواد دوری کرد. علاوه بر موارد گفته شده دور نگه داشتن این سنگ دفع بلا از مواد چرب و روغنی نیز یکی دیگر از موارد حائز اهمیت و بسیار مهم در نگهداری سنگ فیروزه میباشد. سنگ دفع بلای فیروزه حساس است باید دقت لازم در نگهداری سنگ فیروزه را داشته باشید که ضربه نخورد و آسیب نبیند. ایجاد ترک و شکاف روی سنگ فیروزه و نفوذ مواد اسیدی و قلیایی به آن از خطرات مهمی است که سنگ فیروزه را تهدید میکند. برای نگهداری سنگ فیروزه زمانی که شما از فیروزه خود استفاده نمیکنید، آن را در جعبه‌ای که دورن آن دارای پارچه پنبه‌ای است نگهداری کنید.

چند روش پاکسازی سنگ فیروزه
قرار دادن سنگ در آب پاک و جاری بهترین روش پاکسازی سنگ فیروزه و به طور کلی انواع سنگهای قیمتی میباشد. در این روش پاکسازی سنگ فیروزه کافیست سنگ را به مدت چند دقیق درون آب جاری و پاک قرار بدهید و سپس آن را مقابل نور خورشید قرار دهید تا به طور طبیعی خشک شود. استفاده از نمک دریای خشک نیز یکی دیگر از انواع روش پاکسازی سنگ فیروزه میباشد. در این روش پاکسازی سنگ فیروزه، شما باید انگشتر فیروزه خود را دورن مقداری از نمک خشک قرار دهید تا با گذشت زمان درخشندگی خود را بدست آورد. البته قرار دادن انگشتر فیروزه درون یک ظرف با آب نمک نیز یکی دیگر از انواع روش پاکسازی سنگ فیروزه میباشد. به طور کلی در نگهداری سنگ فیروزه عدم شستشو با مواد شوینده و الکل عدم تماس با پوست چرب و مواد آرایشی و تمیز کردن فیروزه هر چند وقت یکبار میتواند باعث افزایش طول عمر سنگ فیروزه شود.

سنگ دفع بلا عقیق
همانطور که در مطالب بالا گفته شد سنگ عقیق یک سنگ با ارزش و پرخاصیت میباشد که به عنوان یک سنگ دفع بلا شناخته میشود و برای از بین بردن چشم زخم بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. انواع سنگ عقیق علاوه‌بر از بین بردن چشم زخم و دفع بلایا خواص بسیار دیگری نیز برای روح وبدن دارند که استفاده از این سنگ توسط بسیاری از بزرگان دین و علما توصیه شده‌است. این سنگ دفع بلا تنوع بسیار زیادی دارد و در بیش از 30 نوع رنگ مختلف دیده شده‌است.
استفاده از انگشتر نقره مردانه و زنانه عقیق اثری بسیار زیاد در نابود کردن انرژی‌های منفی از محیط پیرامون فرد دارد و همچنین سبب به وجود آوردن هاله‌ای از انرژی های مثبت خواهد شد. رسول خدا (ص) در مورد انگشتر عقیق فرموده‌اند که تا زمانی که انگشتر نقره عقیق را در دست داشته باشید، حزن و اندوهی غیرطبیعی بر شما وارد نخواهد شد و این جزئی از خواص این سنگ است. امام علی (ع) نیز در مورد این سنگ دفع بلای عقیق فرمودند این انگشتر مایه برکت خواهد بود و ایمنی از بلاها برای شما خواهدآورد و همچنین فرموده‌اند که دستی محبوب‌تر از دستی که در آن، این انگشتر نقره عقیق باشد، به سوی خدا برای دعا بلند نشده‌است.
با توجه به خواصی که این سنگ دارد نگهداری و شارژ آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار و باید آن را به طور مداوم شارژ کرد تا بتوان از خواص آن به طور دائم بهره‌مند شد. همانند روش پاکسازی سنگ فیروزه برای پاکسازی و شارژ سنگ عقیق نیز میتوان از آب جاری و نور خورشید و یا نمک خشک دریایی استفاده کرد تا بتوان از خواص این سنگ دفع بلا قوی به طور دائم بهره‌مند شد.

سنگ حدید
همانطور که پیشتر گفته شد، سنگ حدید نیز یک سنگ دفع بلا بسیار قوی میباشد که برای از بین بردن چشم زخم مورد استفاده قرار میگیرد. بر سنگ حدید دعاهایی حکاکی میشود که در احادیث توصیه بسیار شده‌اند و با توجه به همین دعاها سنگ حدید به عنوان یک سنگ دفع چشم زخم شناخته میشود. امام صادق در مورد خواص این سنگ دفع بلای حدید با ذکر هفت جلاله میفرمایند آن را در برابر بدخواهانتان آشکار نکنید تا از آن استفاده نکنند و آن را به کسی هدیه ندهید مگر به افرادی که از شیعیان ما باشد و به او اعتماد کامل داشته باشید. بر روی سنگ هماتیت اذکار بسیار خاصی باید حکاکی شود. این اذکار از ائمه ما مخصوصا امام صادق (ع) نقل شده‌اند که بعضا منسوب به امام علی (ع) است.
هرکس که  دعای هفت جلاله را بر روی سنگ حدید (سنگ دفع بلا) حکاکی کند و آن را نزد خودش داشته باشد از شر انواع اجنه در امان خواهد ماند  و آسانی در کارهایش آشکار میشود. این سنگ دفع بلا جن و انس شرور را از انسان دور میکند. سبب نابود شدن چشم زخم به طور کامل خواهد شد و برای اجابت دعا و حاجات نیز بسیار توصیه شده‌است.

این سنگ دفع چشم زخم نباید در معرض آب و رطوبت زیاد قرار بگیرد چرا که با توجه به اینکه درصد بالایی از مواد تشکیل دهنده این سنگ، آهن میباشد توصیه میشود آن را خیلی با آب نشویید چرا که این کار ممکن است سبب اکسیده شدن و یا خراب شدن انگشتر حدید گردد.
بر روی این سنگ دفع بلا قوی دعاهایی حکاکی می شود که یکی دعای هفت جلاله یا دعای حدیث امام صادق (ع) میباشد و دیگری دعای مخصوص انگشتر امام علی (ع) که غالبا در جنگها از آن استفاده میکردند و این دعا باید به نام فرد استفاده کننده بر روی این نگین حکاکی شود. دعای سوم که معروف به دعای رزق و روزی میباشد و طبق احادیث گفته شده باید در روز اولین جمعه ماه رمضان حکاکی شود. حکاکی و نوشتن هر یک از این دعاها دارای آداب خاصی میباشد که هنگام نوشتن باید رعایت شود و تیم شرف آنلاین با مجموعه‌ای از حکاکان با تجربه تمام آداب نوشتن دعا بر روی این سنگ دفع بلا را رعایت کرده و با اطمینان و بدون نگرانی میتوانید اقدام به تهیه آن کنید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها