به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۱۶:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۲۵۴۰۹۷

زورآزمایی پوتین و طرفداران ناوالنی در روسیه

زورآزمایی پوتین و طرفداران ناوالنی در روسیه
گروه بین الملل: طرفداران آلکسی ناوالنی، منتقد پوتین و دولت روسیه در بیش از ۱۰۰ شهر این کشور برای اعتراض به بازداشت او به خیابان‌ها آمدند.
در برخی شهرها در دیگر کشورهای اروپایی و در آمریکا نیز تظاهراتی برای اعتراض به بازداشت ناوالنی برنامه‌ریزی شده است. در آلمان در برلین، مونیخ، فرانکفورت و ماینز حرکت‌های اعتراضی اعلام شده است.
حرکت‌های اعتراضی برای آزادی ناوالنی به دلیل اختلاف زمان از شهرهای شرق دور در روسیه شروع شد و در این میان اعتراضات در مسکو نیز برگزارشد.
بر اساس تازه‌ترین خبرها اعتراضات جدید در روسیه برای آزادی آلکسی ناوالنی به بازداشت‌های گسترده منجر شد.  اولین تظاهرات در سیبری و در شهرهای اومسک، ولادیووستوک ، خاباروسوک ، نووسیبیرسک و تومسک شروع شدند.برخی ویدیوها نشان می‌دهند که حدود ۶۰ تن از تظاهرکنندگان که در ولادیووستوک دستگیر شده‌اند، در هوای یخ‌زده سوار اتوبوس‌های کوچک بین شهری می‌شوند. همچنین دیده می‌شود که چگونه تظاهرکنندگان جوانان در خلیج منجمد آمور فریاد می‌زدند "پوتین یک دزد است" و "آزادی برای روسیه". تصاویر زنده در اینترنت همچنین هزاران نفر را در حال گشت در نوکوستنسک و یکاترینبورگ نشان می‌دهد. در مسکو نیروهای امنیتی با تجهیزات سنگین از رسیدن تظاهرکنندگان و رهگذران به محل تجمع برنامه‌ریزی شده در نزدیکی مقر سرویس مخفی داخلی (اف اس بی) جلوگیری کردند. 

تظاهرات در روسیه به دلیل پاندمی کرونا ماه‌هاست که مجوز نمی‌گیرد. طرفداران حقوق بشر در روسیه این محدودیت‌ها را بهانه‌ای برای سرکوب اعتراضات می‌دانند.هفته گذشته شمار زیادی در شهرهای مختلف روسیه در اعتراض به دستگیری آلکسی ناوالنی و با شعارهایی علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور به خیابان‌ها آمدند. دولت روسیه برای جلوگیری از تکرار این اعتراضات به طرفداران ناوالنی هشدار جدی داده بود که از تکرار این اعتراضات خودداری کنند.

 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها