به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۰۹:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۲۵۴۱۷۲

وچری: خرید آنلاین انواع صنایع دستی و سوغاتی

گروه کسب و کار: یکی از دغدغه‌های ما در هر سفر انتخاب سوغات یا صنایع دستی آن شهر برای خودمان یا یکی از عزیزانمان است. شهرهای ایران از چنان تنوع سوغات و صنایع دستی برخوردار هستند که نمی‌توانیم همه آن‌ها را خریداری کنیم.
وچری: خرید آنلاین انواع صنایع دستی و سوغاتی
شهرهای ایران هرکدام به‌عنوان یک بستر خلاق و متفاوت برای طراحی و تولید انواع صنایع دستی و سوغاتی شناخته می‌شوند. صنایع دستی که شاید نتوانید نمونه آن‌ها را در هیچ کشور دیگری پیدا کنید.
اما در این میان یک مشکل کوچک وجود دارد و آن هم اینکه ما هر زمان ‌که اراده کنیم شاید شرایط مناسب سفر را نداشته باشیم و به همین دلیل روزهای که هوس خوردن یک سوغات خوشمزه در یک عصر پاییزی را داریم،  فروشگاهی در نزدیکی خانه ما نیست که هر سوغاتی که بخواهیم را عرضه کند. اینجاست که به دنبال فروشگاهی می‌گردیم که بتواند تمامی سوغات خوراکی و صنایع دستی ایرانی را پوشش دهد به طوری که بتوانیم به صورت حضوری یا آنلاین از آن خرید داشته باشیم.
صنایع دستی خاتم‌کاری، فیروزه کوبی، انواع گلدان دکوری (سرامیکی و سفالی و مسی)، ملیله‌کاری و قلم‌زنی از جمله نمونه‌هایی هستند که می‌توانید تنها در سفر به استان‌های اصفهان، شیراز و تبریز، آن هم در بازار بزرگ شهر ببینید و خریداری کنید. هر چند که برخی از فروشگاه‌های سطح شهر اقدام به عرضه این محصولات کرده‌اند اما به دلیل تنوع پایین، حق انتخاب شما خیلی کم بوده و در نهایت مجبور به انتخاب محصولی می‌شوید که آنچنان باب میل شما نیست.

بهترین روش برای خرید سریع و مطمئن انواع صنایع دستی و سوغاتی چیست؟
همه این موارد را گفتیم تا به اینجا برسیم که، در این شرایط بهترین راهکار چیست؟ آیا لازم است هر بار به شهر مورد نظر سفر کنیم؟ آیا باید فروشگاه‌ها را یکی یکی بررسی کرده تا بتوانیم نهایتاً صنایع دستی مورد پسند خود را انتخاب کنیم؟ یا اینکه نه، می‌توانیم خیلی راحت به صورت آنلاین محصولات و صنایع دستی استان‌های مختلف را یکجا بررسی کرده و در نهایت یک یا چند عدد از آن‌ها را انتخاب کنیم؟



خرید آنلاین صنایع دستی و خرید آنلاین سوغاتی این اجازه را به ما می‌دهد تا علاوه‌بر مقایسه محصولات فروشگاه‌ها و استان‌های مختلف، بتوانیم تنوع بیشتری از همه نوع صنایع دستی را یکجا داشته باشیم. خرید آنلاین صنایع دستی با ورود به سایت وچری امکان‌پذیر است. بنابراین علاوه‌بر صرفه‌جویی در وقت و عدم نیاز به مراجعه حضوری، این امکان فراهم شده تا در کوتاهترین زمان ممکن بتوانید آنچه را که می‌پسندید انتخاب و خریداری کنید.
وچری صنایع دستی تمامی استان‌های ایران را پوشش داده و از تنوع بالایی برخوردار است. از طرفی این برند غیر از عرضه صنایع دستی و سوغات، به معرفی استان‌های مختلف، صنایع دستی، سوغات و طرز تهیه برخی از شیرینی‌های خوشمزه هر استان می‌پردازد.

کدام صنایع دستی را می‌توان از وچری خرید؟
 صنایع دستی خاتم کاری
صنایع دستی خاتم کاری، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خانه خودتان و همین‌طور انتخابی شایسته و برازنده به عنوان هدیه است. تنوع صنایع دستی خاتم‌کاری آنقدر بالاست که می‌توانید انواع جعبه‌ها در سایز‌های مختلف را برای مصارف مختلف همچون جعبه سرو چای کیسه‌ای، تنقلات، قلمدان و ... خریداری کنید.
 از طرفی این صنایع دستی که بیشتر در استان اصفهان تولید و عرضه می‌شود، چند سالی است که روی ظروف نقره نیز کار می‌شود. به این صورت که روی بخشی از ظرف خام مسی یا نقره‌ای از هنر خاتم کاری استفاده می‌شود. بنابراین با اضافه کردن مواد اولیه دیگری همچون فلزات، استادکاران این حوزه توانستند تنوع محصولات صنایع دستی خاتم کاری را بیشتر کنند. در نتیجه شما به عنوان خریدار حق انتخاب بیشتری خواهید داشت.



صنایع دستی خاتم کاری شده معمولاً با توجه به ماده اولیه مصرفی که می‌تواند شامل میله‌های باریکی از جنس انواع چوب‌ها، عاج فیل، استخوان اسب و مفتول‌های فلزی از جنس طلا، مس، نقره، آلومینیوم و غیره باشد ارزیابی و قیمت‌گذاری می‌شود.
زمانی‌که از هنر خاتم کاری روی ظروف مسی و نقره استفاده می‌شود، نام صنایع دستی مس و خاتم را به خود می‌گیرد. هنری که تلفیقی از مس‌گری و خاتم‌کاری است. صنایع دستی که تنها می‌توانید در بازار اصفهان و شیراز آن را ببینید و نه در هیچ جای دیگر دنیا. هنری که مس‌گران و خاتم‌کاران ایرانی آن را خلق کرده‌اند تا صنایع دستی جدیدی را عرضه کنند.

صنایع دستی مس و پرداز
صنایع دستی مس و پرداز در واقع تلفیقی از هنر مس‌گری و هنر میناکاری است که باز هم از خلاقیت‌های هنرمندان چیره دست ایرانی است. میناکاری روی مس در واقع به این صورت انجام می‌شود که ابتدا ظروف‌ مسی آماده را برای نقاشی آماده کرده و سپس هنرمند نقاش به نقاشی روی ظروف می‌پردازد. به این ترتیب صنایع دستی جدیدی خلق خواهد شد.
صنایع دستی مس و پرداز با نام‌های دیگری همچون میناکاری روی مس، پرداز روی مس، نقاشی پرداز روی مس و نقاشی روی مس نیز شناخته می‌شود. شاید این هنر از نظر برخی از ما جدید باشد، اما سال‌های سال است که هنرمندان چیره‌دست ایرانی طرح‌های سنتی، قدیمی و بااصالت ایرانی، همچون گل و مرغ، طرح‌های اسلیمی و غیره را روی این ظروف نقاشی می‌کنند. جالب است بدانید که در صنایع دستی مس و پرداز، بیشتر از رنگ‌های آبی و سبز که گره خورده با فرهنگ ایرانی است، استفاده می‌شود.
تنوع هنر مس و پرداز آنقدر زیاد است که هیچ محدودیتی برای طراحی و تولید ظروف مختلف وجود ندارد. کافی‌ست ظرف مسی مورد علاقه خود را انتخاب کنید، قطعاً می‌توانید یک نمونه مس و پرداز فوق‌العاده عالی با همان فرم را در فروشگاه آنلاین وچری پیدا کنید.

صنایع دستی فیروزه کوبی
صنایع دستی فیروزکوبی نیز مانند هنر مس و پرداز، روی ظروف مسی یا نقره اجرا می‌شود. در این هنر، استادکار ظروف مسی آماده را با توجه به سلیقه مشتری و نیاز بازار انتخاب کرده و در نهایت دانه‌های ریز و درشت فیروزه را روی ظرف می‌نشاند.
 ظروف خامی که در این هنر مورد استفاده قرار می‌گیرند معمولاً از جنس برنج، مس، برنز و نقره هستند. استادکار برای فیروزه‌کوبی از قطعات کوچک و درشت فیروزه استفاده می‌کند و آن‌ها را با توجه به طرح قبلی یا به سلیقه خود و نیاز بازار، روی ظرف و در کنار هم می‌چیند. پس از اینکه تمام بخش‌های مورد نظر از فیروزه پُر شدند، سطح فلز را گرم کرده و از یک لایه لاک گردویی برای چسباندن فیروزه استفاده می‌کنند. به این ترتیب فاصله‌ میان فیروزه‌ها با لاک پُر شده و در نتیجه سطح یکدست خواهد شد. در مرحله آخر نیز استادکار بخش‌های فیروزه‌کوبی شده را پرداخت می‌کند تا صاف، صیقلی و یکدست شود و در نهایت نیز از یک لایه پلی‌استر استفاده می‌کند تا از فیروزه‌ها در برابر ضربات محافظت گردد.
 
انواع زیورآلات دست ساز
اما از جمله نمونه‌هایی است که سال‌های سال به عنوان محصولاتی استفاده می‌شود که زنان عشایر و زنان در روستاهای استان‌های مختلف مشغول تولید آن هستند. اما در دوران گذشته تمامی این زیورآلات مصرف خانم‌ها و دختران روستا بود. این روزها اما با وجود علاقه‌ای که مردم کشور ما به صنایع دستی مختلف ایران نشان داده‌اند، زیورآلات دست ساز پا را فراتر از طراحی روی نقره و طلا گذاشته و در حال حاضر از مواد اولیه مختلفی برای طراحی و تولید انواع زیورآلات دست ساز استفاده می‌شود.
به عنوان مثال ممکن است بارها گردن آویز‌هایی را دیده باشید که از نمونه کارهای پته دوزی، سوزن دوزی، منجوق دوزی یا انواع دیگر هنرهای دستی زنان جنوب کشور و شهرهای دیگر هستند. حالا این زیورآلات گسترش بیشتری پیدا کرده و از یک گردن آویز ساده به محصولات دیگری همچون انگشتر، دستبند و گوشواره تبدیل شده‌اند. تنوع زیورآلات دست ساز ایرانی در واقع به گستردگی تنوع تمامی صنایع دستی ایران است، پس ذهن خود را تنها محدود به زیورآلات نقره و طلا نکنید. این دنیای زیبای ظریف و طنازانه، انتها ندارد.
اگر همیشه دنبال یک صنایع دستی متفاوت پوشیدنی بودید که شباهتی به مدل‌های فعلی و موجود در فروشگاههای سطح شهر نداشته باشند، شاید وقت آن رسیده تا زیورآلات دست‌ساز سوزن دوزی شده، فطه دوزی شده یا همان پته دوزی شده وچری را امتحان کنید.
وقتی این زیور آلات را بپوشید تازه متوجه می‌شوید که هنرمندی هنرمندان ایرانی انتها ندارد. آن‌ها می‌توانند ظروف نقطه کوبی را یا حتی ظروف مسی ساده را آنچنان هنرمندانه با فیروزه تزئین کنند که نوع جدیدی از هنر خلق شود، چه برسد به زیورآلاتی که می‌توان‌ در تهیه آن‌ها از هر نوع ماده اولیه‌ای استفاده کرد. تاکنون تصورش را می‌کردید که بتوان روی ظروف مسی هنر میناکاری را اجرا کرد، این همان خلاقیتی است که هنرمندان چیره دست ایرانی دارند.
 
خرید سوغاتی و صنایع دستی به صورت آنلاین
همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم، وچری امکان خرید آنلاین صنایع دستی و سوغات شهرهای مختلف ایران، شرایط را برای ارزیابی محصولات مختلف از یک حوزه هنری فراهم می‌کند. در نتیجه این امکان برای شما فراهم می‌شود تا دقیقاً آنچه را که می‌پسندید و مورد نیازتان است از وچری به آدرس vocheri.com انتخاب کرده، با نمونه‌های دیگر مقایسه کنید و در نهایت نیز در کمتر از چند دقیقه خرید خود را انجام دهید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها