به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۴:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۲۵۴۶۱۹

دانستنی‌های درباره کاشت مو که قبل از عمل باید بدانید

گروه کسب و کار: اگر دچار ریزش موی شدید و طاسی سر هستید و برای اینکه زیبایی و اعتماد به نفس خود را دوباره به دست آورید تصمیم گرفتید کاشت مو انجام دهید، بهتر است قبل از عمل اطلاعات کاملی درباره کاشت مو به دست آورید. در این مقاله سعی می‌کنیم تمامی اطلاعات مفید قبل و بعد عمل را در اختیار شما قرار دهیم پس با ما همراه باشید.
دانستنی‌های درباره کاشت مو که قبل از عمل باید بدانید
نکات مهم قبل از عمل که باید بدانید

•    قبل از عمل باید با پزشک خود مشورت کنید. توجه داشته باشید در جلسه مشاوره با پزشک خود صادق بوده و هر مشکل یا بیماری که دارید با پزشک در میان بگذارید.
•    حداقل 2 هفته قبل از عمل از مصرف هرگونه الکل و دخانیات خودداری کنید زیرا کاشت مو اصولا با بی حسی موضعی انجام شده و با مصرف این مواد بی حسی بی اثر میشود.
•    اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید با پزشک در میان بگذارید. قبل از عمل نیز برای مدتی مصرف آسپرین را قطع کنید.
•    با پزشک درباره نتیجه و انتظارات خود صحبت کنید. بهتر است قبل از هرگونه عمل درباره نتیجه و اینکه آیا نتیجه با انتظارات شما هماهنگی دارد آگاهی داشته باشید.
•    قبل از عمل موهای خود را رنگ نکنید.
•    روز قبل از عمل حمام کنید ولی از شامپوی نرم کننده و مواد حالت دهنده مو ... استفاده نکنید.

نکات مهم هنگام عمل که باید بدانید
•    روز عمل صبحانه مقوی و سبک میل کنید. بهتر است از مصرف قهوه و مواد کافئین دار خودداری کنید.
•    یک لباس آزاد و راحت بپوشید زیرا مدت زمان کاشت ممکن است طولانی باشد.
 •    روز عمل برای برداشت فولیکول‌ها از بی حسی موضعی استفاده میشود. شاید نگران درد کاشت مو باشید. در مقاله‌ای از کلینیک صدف می‌خوانیم : " بیماران  گزارش کرده‌اند که فرآیند کاشت با احساس ناراحتی همراه است و همانطور که می‌دانیم بیماران در طول عمل هوشیار هستند و بدین ترتیب گزارش کردند که فرآیند کاشت بیش از آنکه که دردناک باشد ناراحت کننده است. با اینکه بیماران در طول عمل هوشیارند ممکن است فکر کنید متوجه برداشتن فولیکول‌ها و کاشتن آنها خواهند شد ولی بیهوشی موضعی باعث می‌شود بیمار هیچ دردی را حس نکند."
•    بعد از عمل به راحتی می‌توانید به تنهایی به خانه بازگردید البته نمی‌توانید رانندگی کنید. از آنجایی که زمان عمل کاشت مو طولانی بوده و ممکن است بین 5 تا 6 ساعت طول بکشد بهتر است از بردن همراه خودداری کنید و بعد از عمل با یکی از اعضای خانواده یا دوستان هماهنگ کنید تا به خانه بازگردید.



نکات مهم بعد از عمل که باید بدانید
نکات مهمی بعد از کاشت مو وجود دارد که باید رعایت کنید. برای مثال مدتی نباید ورزش و فعالیت سنگین کنید. مصرف دخانیات و الکل ممنوع می‌باشد. بهتر است از نور مستقیم آفتاب پرهیز کنید. بهداشت خود را رعایت کرده و با اصول شستشو و حمام صحیح آشنا شوید و ... در ادامه مهمترین مراقبت‌های بعد از کاشت مو را بررسی کرده‌ایم.

خواب درست بعد از کاشت مو
در مقاله‌ای از کلینیک صدف به اهمیت طریقه خوابیدن بعد از کاشت مو اشاره شده است: " طبیعی است که پوست سر پس از عمل کاشت مو بسیار حساس می‌شود و صاف خوابیدن به پشت ممکن است در سر تورم به وجود آورد. با این حال بهتر است با استفاده از بالش، زاویه سر خود را در هنگام خواب به صورت ۳۰ درجه قرار دهید و به پشت بخوابید. به عقیده اکثر متخصصان حالت طاق‌باز، به صورتی که شکم و سینه رو به سقف باشد، بهترین حالت خوابیدن در این مرحله است. اما اگر این روش برایتان سخت است به پهلوی راست یا چپ بخوابید."

مصرف به موقع و درست داروها و مکمل‌ها
پس از کاشت پزشک داروهایی مختلفی تجویز می‌کند که باید به دقت و طبق برنامه مصرف کنید. مصرف درست داروها باعث می‌شود به سرعت بهبود پیدا کرده و عوارض بعد از کاشت تا حد زیادی کاهش پیدا کند. علاوه بر مکمل‌های غذایی و ویتامین‌ها داروهایی برای جلوگیری از درد، تورم، عفونت و خواب بهتر نیز تجویز میشود.

تغذیه درست بعد از کاشت مو
بعد از کاشت باید بیش از قبل به تغذیه خود توجه کنید. شاید مصرف مکمل‌ها خوب باشد ولی تغذیه درست و سالم از مواد مغذی و متنوع به بهبود سریعتر شما و رشد موها کمک کند. پرخوری نکنید ولی سعی کنید روزانه 5 وعده مقوی از میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات، گوشت و ... مصرف کنید.

استفاده از ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو
ممکن است پزشک برای تقویت موها و جلوگیری از ریزش آنها محلول موضعی ماینوکسیدیل تجویز کند. ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو می‌تواند اثر فوق‌العاده‌ای روی رشد موها داشته باشد. در مقاله‌ای از کلینیک صدف درباره نحوه مصرف ماینوکسیدیل می‌خوانیم: " باید روزی دوبار و هر مرتبه ۱ سی‌سی به آن قسمت از پوست که تحت عمل کاشت مو قرار گرفته است بمالید. تقریباً یک ساعت زمان می‌برد تا ماینوکسیدیل جذب پوست شود به همین خاطر حداقل یک ساعت بعد از استعمال این محلول از خیس کردن و شستشوی پوست خودداری کنید. فراموش نکنید که هرگز نباید بدون مشورت پزشک و خودسرانه از محلول‌های تقویتی و داروهایی مانند ماینوکسیدیل استفاده کنید."
 
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها