به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۷:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۲۵۴۶۹۴
افزایش قاچاق کودکان دختر و پسر در جهان

از هر ۱۰ نفر قربانی قاچاق انسان ۷ نفر زن هستند

از هر ۱۰ نفر قربانی قاچاق انسان ۷ نفر زن هستند
گروه بین الملل: دفتر مقابله با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد اعلام کرد که در سال ۲۰۱۸، از هر ۱۰ قربانی قاچاق انسان ۵ نفر زن و ۲ نفر دختربچه بوده‌اند.
در طول این سال ۵۰ هزار مورد قاچاق انسان در ۱۴۸ کشور جهان شناسایی یا گزارش شده است. بر اساس این گزارش، در ۱۵ سال اخیر تعداد زنان شناسایی‌شدهٔ قربانی قاچاق انسان از بیش از ۷۰ درصد به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یافته، اما تعداد کودکان دختر و پسر که قاچاق شده‌اند، از حدود ۱۰ درصد به بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.
دولت آمریکا نیز تیرماه امسال در تازه‌ترین گزارش سالانه خود درباره قاچاق انسان، از این موضوع به عنوان یک تهدید جهانی نام برد و گفت قاچاقچیان با نادیده گرفتن حقوق اساسی و بنیادین نزدیک به ۲۵ میلیون انسان، آن‌ها را برای کسب درآمد به بردگی می‌کشند.بر اساس گزارش دولت آمریکا کشورهایی چون افغانستان و نیکاراگوئه در فهرست بدترین متخلفان حوزه قاچاق انسان جای دارند.
بر اساس گزارش سازمان ملل، در سال ۲۰۱۸ پنجاه درصد قربانیان شناسایی‌شده با هدف «استثمار جنسی» قاچاق شده‌اند، ۳۸ درصد از آن‌ها برای کار اجباری، ۶ درصد از قربانیان برای اعمال مجرمانه اجباری و تعداد محدودتری برای ازدواج اجباری، حذف اعضای بدن و دلایل دیگر قاچاق شده‌اند.مقامات سازمان ملل می‌گویند بیشتر زنان و دختران شناسایی‌شده در سال ۲۰۱۸ برای استثمار جنسی قاچاق شده بودند و مردان و پسران بیشتر برای کار اجباری گرفتار قاچاقچیان شده‌اند.دفتر مقابله با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد تأکید کرده است که طی یک دهه اخیر سهم قربانیان شناسایی‌شده‌ای که برای کار اجباری قاچاق شده‌اند، افزایش یافته است.این افراد در حوزه کشاورزی، شیلات، معادن، ساخت‌و‌ساز و کارهای خانگی به کار گرفته شده‌اند.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، نیز ۱۲ آذر امسال با انتشار پیامی گفت بر اساس گزارش‌ها ۲۵ میلیون نفر وادار به کار اجباری شده‌اند. او این افراد را قربانی برده‌داری مدرن نامید.
دبیرکل سازمان ملل از کودکان کار به عنوان یک نمونه از قربانیان برده‌دداری مدرن نام برده است.به گفته دبیرکل سازمان ملل، عمده این افراد «از طبقه فقیر، مخصوصاً اقلیت‌ها و پناهجویان‌اند که در میان آن‌ها کودکان کار» نیز وجود دارند.بر اساس داده‌های گزارش سازمان ملل، در سال ۲۰۱۸ ۵۰ هزار مورد قاچاق انسان گزارش یا شناسایی شده، اما سازمان ملل بر این باور است که «با توجه به ماهیت پنهان این جنایت، تعداد واقعی قربانیان قاچاق بسیار بیشتر است.»در این گزارش هشدار داده شده که با توجه به این‌که میلیون‌ها زن و کودک و مرد در سراسر جهان در ادامه بحران کرونا بیکار شده‌اند، از حمایت‌های اجتماعی برخوردار نیستند و مدرسه هم نمی‌روند، بیش از گذشته در معرض خطر قاچاق انسان قرار دارند.
دفتر مقابله با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد همچنین اعلام کرده که ۶۴ درصد افرادی که به‌دلیل قاچاق انسان در سطح بین‌المللی تحت تعقیب هستند و ۶۲ درصد افرادی که به این دلیل محکوم شده‌اند، مرد هستند.


 
برچسب ها: قاچاق انسان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها