به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۱۷:۲۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۲۵۵۵۳۸

آمریكا به شورای حقوق بشر بازمی‌گردد

آمریكا به شورای حقوق بشر  بازمی‌گردد
گروه بین الملل: مقامات آمریکا از تصمیم دولت جو بایدن برای بازگشت ایالات متحده به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در این هفته خبر دادند، امری که به معنای لغو تصمیم سه سال قبل دولت دونالد ترامپ خواهد بود.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، سال ۲۰۱۸ در اعتراض به آن‌چه تمرکز نامناسب شورای حقوق بشر سازمان ملل بر اسرائیل نامید، عضویت آمریکا در این شورا را لغو کرد. دولت  ترامپ همچنین نسبت به عضویت برخی از کشورهای استبدادی در این شورا معترض بود، از جمله چین، کوبا، اریتره، روسیه و ونزوئلا که همگی متهم به نقض حقوق بشر هستند.
نیکی هیلی، می‌گوید، خروج آمریکا از شورای حقوق بشر عقب نشینی از تعهدات این کشور در قبال حقوق بشر نیست.یکی از مقامات ایالات متحده  گفت که دولت بایدن اعتقاد دارد شورای حقوق بشرسازمان ملل باید دست به اصلاحات بزند، اما بهترین راه برای تشویق به تغییر، «عضویت در این شورا در عین پایبندی به اصول است».وی افزود که شورای حقوق بشر «نهاد مهمی برای کسانی است که علیه استبداد و بی‌عدالتی در سراسر جهان می‌جنگند» و ایالات متحده با این هدف در آن حضور می‌یابد که اطمینان یابد از این امکان بالقوه می‌شود استفاده کرد.



 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها