به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۶:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۲۵۶۳۱۵

اقدام عجیب رئیس‌جمهور ترکمنستان

اقدام عجیب رئیس‌جمهور ترکمنستان
گروه بین الملل: رئیس‌جمهور ترکمنستان اقدام به ترفیع جایگاه تنها پسرش و انتصاب او در مقام معاون نخست وزیر کرده است؛ اقدامی که عمدتا به عنوان زمینه سازی برای یک خاندان سیاسی در این کشور غنی از منابع انرژی حوزه آسیای مرکزی نگریسته می‌شود.
 انتصاب سردار، پسر قربانقلی بردی محمداف، رئیس جمهور ترکمنستان در این سمت در روزنامه دولتی نوترال ترکمنستان اعلام شد. بردی محمداف در سخنرانی در یک نشست با مقامهای ارشد اظهار کرد، پسر وی مسئول تکنولوژی‌های نوآورانه خواهد بود.سردار بردی محمداف که قبلا در سمت فرماندار منطقه‌ای و سپس وزیر در کابینه خدمت کرده، عمدتا به عنوان کسی که برای جانشینی پدرش آماده می‌شود نگریسته می شود؛ پدری که از زمان انتصاب در رهبری ترکمنستان در سال ۲۰۰۶ یک کیش شخصیت فراگیر ایجاد کرده است.بردی محمداف خودش ناظر بر دولت بوده و در دولتش نخست وزیر ندارد به این معنی که پسرش در جایگاه جدید تنها مستقیما به خود او پاسخگو است.او علاوه بر سمت معاون نخست وزیر، همچنین پسرش را رئیس "اتاق کنترل" کشور، نهاد حسابرسی ارشد این کشور و عضو شورای امنیت ریاست جمهوری نیز کرده است.
برچسب ها: ترکمنستان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها