به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۱ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۲۵۷۳۲۰

بازارها بهمن را چگونه به پایان رساندند؟

بازارها بهمن را چگونه به پایان رساندند؟
گروه اقتصادی: از میان چهار بازار مالی این هفته بورس و دلار بیشترین بازدهی را داشتند. پس از آن‌ها بازار سکه بود که فقط ۰٫۱ درصد سودآوری داشت. طلا اما با دو درصد ریزش، تنها بازار زیانده در هفته پایانی بهمن‌ماه بود.
دلارهر دلار آمریکا پایان هفته گذشته ۲۴ هزار ۶۹۶ تومان قیمت داشت. در طول هفته اخیر ۴۷۵ تومان افزایش را تجربه کرده و در نهایت پایان این هفته به نرخ ۲۵ هزار و ۱۷۱ تومان در صرافی ملی رسید.بنابراین هر اسکناس آمریکایی با ثبت ۱٫۹ درصد بازدهی مثبت تبدیل به یکی از دو بازار پرسود هفته آخر بهمن ماه امسال شد.

بورس
براساس آرشیو شاخص کل سازمان بورس اوراق بهادار، آخرین روز معامله در هفته گذشته شاخص در سطح یک میلیون و ۲۱۴ هزار و ۴۱۶٫۱ واحد قرار داشت.این هفته شاخص ۲۳ هزار و ۹۸۱٫۷ واحد رشد کرد و حالا به سطح یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۳۹۷٫۸ واحد رسیده است.با این حساب بازار سهام در جدول بازدهی این هفته، هم‌شانه دلار قرار گرفت و ۱٫۹ درصد سوددهی ثبت کرد.

طلا

سرمایه‌گذاران در بازار طلا این هفته تنها افرادی بودند که زیان کردند.هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۳ بهمن ماه یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت داشت. با کاهشی ۲۴ هزار تومانی، در حال حاضر هر گرم از این فلز گرانبها به نرخ یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است.در واقع سرمایه‌گذاران بازار طلا بهمن ماه را با دو درصد بازدهی منفی به پایان رساندند.

سکه
هر عدد سکه طرح جدید در هفته جاری ۰٫۱۴ سود از خود به جا گذاشت.۲۳ بهمن ماه قیمت هر سکه امامی ۱۱ میلیون و ۸۵۱ هزار تومان بود، این هفته ۱۷ هزار تومان افزایش پیدا کرد و تا ۳۰ بهمن ماه به ۱۱ میلیون و ۸۶۸ هزار تومان رسید.
برچسب ها: بورس طلا سکه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها