به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۲۵۸۸۵۷

نرخ انتقال کرونا به افراد خانواده ۱۰ درصد است

نرخ انتقال کرونا به افراد خانواده ۱۰ درصد است
گروه علمی: محققان پس از بررسی ۷ هزار خانوار در بوستون آمریکا متوجه شدند نرخ انتقال کووید۱۹ از فرد مبتلا به افرادی که با او در یک خانه زندگی می کنند ۱۰.۱ درصد است. طبق تحقیقی جدید از هر ۱۰ مبتلا به ویروس کرونا فقط یک نفر، آن را به شخصی که با او زندگی می‌کند، منتقل خواهد کرد.محققان آمریکایی اطلاعات بیش از ۷ هزار خانه در بوستون را بررسی کردند و متوجه شدند در بازه ۴ مارس تا ۱۷ می ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۲۵ هزار نفر در آنها زندگی می‌کنند. در بازه زمانی مذکور ۷ هزار و ۲۶۲ نفر به کووید ۱۹ مبتلا شدند اما آنها این بیماری را فقط به ۱۸۰۹ نفر از افرادی منتقل کردند که با آنها در یک خانه مستقر بودند. به عبارت دیگر نرخ انتقال بیماری ۱۰.۱ درصد بوده است.همچنین پژوهش نشان داد احتمال انتقال ویروس به افرادی که همراه بیمار در یک خانه زندگی می‌کنند، در خانوارهای بزرگ‌تر، کمتر است. به عنوان مثال فردی که در خانه‌ای همراه ۳تا۵ نفر زندگی می‌کند و یکی از آنها به کووید ۱۹ مبتلا باشد، احتمال ابتلای وی به ویروس کرونا ۲۰ درصد کمتر از فردی است که با ۲ نفر در یک خانه زندگی می‌کند.

با این وجود اطلاعات نشان می‌دهد در خانه‌هایی که افراد از کالاهای آلوده به کووید ۱۹ استفاده می‌کنند، احتمال بیشتری وجود دارد از عضو خانواده که مبتلا به بیماری است، کووید ۱۹ بگیرند.ریسک ابتلاء به ویروس در فرد در خانواده در صورتیکه به آسم مبتلا باشد ۳۱ درصد است. این ریسک برای مبتلایان به سرطان ۶۷ درصد و برای افراد دچار چاقی مفرط در خانواده ۳۵ درصد تخمین زده شده است. همچنین اگر فردی مبتلا به بیماری‌های کبدی باشد، احتمال ابتلاء به این عفونت دو برابر می‌شود.محققان بیمارستان عمومی ماساچوست در تحقیق خود نوشته‌اند: عوامل مستقلی که ریسک انتقال بیماری را بالا می‌برند عبارتند از گروه سنی بالای ۱۸ سال و وجود چند بیماری پیش زمینه‌ای. این پژوهش در نشریه JAMA Open Network منتشر شده است.یافته‌های این پژوهش تأییدی بر نتایج تحقیقات مشابه است که به طور مشابه نشان داد نرخ حمله ثانویه ویروس در خانوارها پایین‌تر است.در دسامبر ۲۰۲۰ میلادی بررسی بر ۵۴ تحقیق در JAMA Open Network منتشر شد و نشان داد نرخ انتقال بیماری در خانوار ۱۶.۶ درصد است.همچنین تحقیق جدید مقامات مرکز بهداشت عمومی کانادا نشان داد در بازه یکم جولای تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۰ در ایالت اونتاریو نرخ انتقال ویروس در خانوار ۱۹.۵ درصد است. این پژوهش در نشریه medRxiv منتشر شده است.
برچسب ها: ویروس کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها