به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۲۵۹۴۶۶
امیدواری ها به پایان همه گیری کرونا «غیر واقع بینانه» و «زودهنگام» است

بشر تا پایان سال ۲۰۲۱ بر کرونا غلبه نمی‌كند

بشر تا پایان سال ۲۰۲۱ بر کرونا غلبه نمی‌كند
گروه جامعه: سازمان جهانی بهداشت  هشدار داد که امیدواری ها به پایان همه گیری ویروس کرونا در سطح جهان تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی «غیر واقع بینانه» و «زودهنگام» است.
 مدیر برنامه امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت با این حال گفت که کشف واکسن های موثر برای پیشگیری از بیماری «کووید ۱۹» می تواند به کاهش چشمگیر رقم مرگ و میر بر اثر ابتلا به این بیماری همه گیر کمک کند. این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت افزود که تلاش های بشر طی ماههای آینده باید بر روی کاهش موارد سرایت ویروس کرونا متمرکز شود.
مایکل رایان اظهار داشت: «ما اگر زیرک باشیم می توانیم تا پایان سال به موارد بستری شدن و مرگ و میر مرتبط با همه گیری کرونا خاتمه دهیم.»
وی همچنین از داده های پژوهش های اخیر که از تاثیر واکسن های کشف شده برای بیماری «کووید ۱۹» حکایت دارد ابراز خرسندی کرد. مایکل رایان گفت: «فکر کنم که اگر واکسن ها علاوه بر کاهش موارد مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان ها بر روی خطر سرایت و روند انتقال بیماری هم تاثیر چشمگیری بگذارد می توانیم به سمت کنترل همه گیری کرونا حرکت کنیم.»
او با این حال هشدار داد که هیچ تضمینی برای کنترل این همه گیری که روند شیوع آن در حال تغییر و تحول است وجود ندارد.
تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز از واکسیناسیون جوانان و گروه های کم خطر در کشورهای ثروتمند پیش از اعضای کادر درمان در کشورهای در حال توسعه ابراز تاسف کرد. وی گفت که کشورها نباید در رقابت با یکدیگر برای واکسیناسیون جمعیت کشورهایشان باشند بلکه واکسیناسیون باید روندی «جهانی» در نظر گرفته شود.
هشدار سازمان جهانی بهداشت مبنی بر عدم پایان همه گیری کرونا تا پایان سال ۲۰۲۱ در حالی مطرح می شود که آمار ابتلا به این ویروس در سطح جهان هفته گذشته پس از شش هفته بار دیگر سیر صعودی پیدا کرد. سازمان جهانی بهداشت یکی از عوامل موثر در توقف روند کاهش موارد ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» را رفع محدودیت های وضع شده برای جلوگیری از شیوع این بیماری در برخی کشورها اعلام کرده است.

 
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها