به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۲۵۹۷۰۷

نقاشی روی دیوار زندان اثر «بنکسی» است؟

نقاشی روی دیوار زندان اثر «بنکسی» است؟
گروه فرهنگی: نقاشی دیواری جدیدی که به سایر آثار «بنکسی» شباهت دارد بر روی دیوار یک زندان در بریتانیا دیده شده است. اخیرا یک نقاشی دیواری که یک زندانی را در حال فرار از زندان به تصویر کشیده است بر روی زندانی در بریتانیا دیده شده است. شباهت بین این نقاشی و آثار «بنکسی» نقاش مشهور آثار خیابانی باعث شده تا این احتمال داده شود که «بنکسی» خالق این نقاشی دیواری است. با این حال تاکنون صحت اصالت این اثر توسط «بنکسی» تایید نشده است.

این هنرمند معمولا با انتشار تصاویر آثارش در صفحه رسمی اش در اینستاگرام، صحت و اصالت آن‌ها را تایید می‌کند.
این نقاشی بر روی دیوار زندان متروکه «ریدینگ» واقع در جنوب انگلستان خلق شده است. «اسکار وایلد» شاعر مشهور ایرلندی زمانی در همین زندان زندانی شده بود. به همین دلیل به نظر می‌رسد این نقاشی «وایلد» را به تصویر می‌کشد که با استفاده از ملحفه‌های وصل شده به یک دستگاه تایپ از دیوار آویزان شده است.این زندان در سال ۲۰۱۳ تعطیل شد.

در ماه دسامبر بود که «بنکسی» تایید کرد او نقاشی دیواری که در خیابان پرشیبی در «بریستول» قرار دارد را خلق کرده است. این نقاشی دیواری یک زن سالمند را حین عطسه کردن به تصویر کشیده است.«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار مشهوری است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمایش زمین، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تاکنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت‌های چشمگیر فروخته شده است.
برچسب ها: بنکسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها