به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۲۵۹۹۹۷

۷ راهکار مؤثر صبحگاهی برای کاهش وزن

۷ راهکار مؤثر صبحگاهی برای کاهش وزن
گروه علمی: کاهش وزن برای کسانی که عادت به تحرک بدنی ندارند، دشوار است. در ادامه به هفت راهکار اشاره می‌شود که می‌توانید صبح‌ها که بیدار می‌شوید تا کارهای روزانه را شروع کنید، آن‌ها را انجام دهید.
 
روی ترازو قرار بگیرید و خودتان را وزن کنید
اولین کار مهمی که هر روز صبح بعد از رفتن به دستشویی باید انجام دهید، وزن کردن خودتان است، زیرا در این زمان وزن شما نسبت به سایر مواقع روز، بسیار دقیق‌تر نشان داده می‌شود. وزنی که دارید، با توجه به آن چه بعد می‌خورید و می‌نوشید، به تدریج تغییر می‌کند. به خاطر سپردن وزنتان، به شما در تنظیم برنامه غذایی سالم در بقیه روز یا هفته کمک می‌کند.

قبل از صبحانه یک یا ۲ لیوان آب بنوشید
نوشیدن یک یا دو لیوان آب قبل از صبحانه، تاثیر چشمگیری بر کاهش وزنتان دارد. آب هیچ کالری ندارد، اما اشتهای شما را ثابت نگه می‌دارد، بنابراین نیاز نیست بعد از آن، صبحانه سنگینی بخورید. نوشیدن آب همچنین به سوخت و ساز و سوزاندن کالری‌ها در بدن کمک می‌کند.

قبل از صبحانه فعالیت بدنی داشته باشید
قبل از صبحانه فعالیت بدنی ملایمی داشته باشید. داشتن فعالیت بدنی با معده خالی تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد. زیاد بودن دفعات تعریق بدن قبل از صبحانه، به چربی سوزی زیاد و سوخت رسانی به بدن منجر خواهد شد.

صبحانه‌ای با پروتئین بالا بخورید
مواد مغذی موجود در پروتئین در کاهش وزن تاثیر دارد، زیرا باعث می‌شود شما بعد از خوردن صبحانه احساس سنگینی طولانی مدت داشته باشید و از پرخوری پرهیز کنید. علاوه بر آن، هضم این مواد مغذی برای بدن، آسان و ذخیره آن دشوار است و مثل چربی‌های اضافه به راحتی ذخیره و اندوخته نمی‌شود.

در معرض نور آفتاب قرار بگیرید
قرار گرفتن در معرض نور آفتاب صبح، به سوزاندن چربی‌های بدن کمک می‌کند. به گفته محققان، افرادی که به طور مداوم صبح‌ها زیر پرتوهای نور خورشید در یک مکان ثابت قرار می‌گیرند، نسبت به افرادی که در زیر نور خورشید سریع راه می‌روند، کالری بیشتری می‌سوزانند.

با آرامش و طمأنینه صبحانه بخورید
به‌آهستگی و متفکرانه صبحانه بخورید. حتی اگر صبحانه ساده است، بو، ظاهر و مزه آن را احساس کنید. هنگام خوردن صبحانه، تلویزیون تماشا نکنید. آرامش داشته باشید و از صبحانه‌ای که می‌خورید لذت ببرید. این تمرین به شما کمک می‌کند کمتر بخورید و وزن‌تان را نیز کاهش دهید.

مسیریاب ترافیک را روی گوشی‌تان نصب کنید
اگر قرار باشد هر روز با خودرویتان مسافت طولانی را طی کنید، به‌تدریج دچار اضافه وزن می‌شوید، چون بیشتر زمان‌تان را پشت فرمان به سر می‌برید. در این حالت فرصتی را که باید هر روز قدم بزنید و تحرک داشته باشید، از خود دریغ می‌کنید؛ بنابراین کالری کمتری می‌سوزانید. نرم‌افزار مسیریاب ترافیک را روی گوشی‌تان نصب کنید تا مسیر کوتاه‌تر را پیدا کنید. سعی کنید خودرویتان را در مسافتی دورتر از مقصد خود پارک کنید تا فرصتی مناسب برای قدم زدن داشته باشید و بقیه مسافت را پیاده بروید.
برچسب ها: کاهش وزن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها