به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۲۶۰۰۷۷

شرایط این روزهای دانشگاه‌های کره جنوبی

شرایط این روزهای دانشگاه‌های کره جنوبی
گروه علمی: گزارش‌ها حاکی از آن است که اکثریت دانشگاه‌های خصوصی کره جنوبی بیشتر از میزان درآمد خود هزینه می‌کنند.به گزارش ایسنا،‌ شیوع کروناویروس، دانشگاه‌های سراسر دنیا را با مشکلات اقتصادی متعددی مواجه کرد. دانشگاه‌های کره جنوبی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند.
گزارش‌های منتشر شده از سوی کره جنوبی حاکی از آن است که اکثریت دانشگاه‌های خصوصی و غیرانتفاعی کره جنوبی در حال از دست دادن پول هستند.از هر دانشگاه خصوصی این کشور،‌مخارج سه دانشگاه بیش از میزان درآمد آنهاست.

این مخارج طی ۶ سال اخیر ۲.۴ درصد افزایش یافته است.علت این امر تا حدودی به دلیل مسدود شدن شهریه‌ها در ۱۰ سال گذشته است. اما علت اصلی به این دلیل است که تعداد دانشجویان کاهش چشمگیری داشته است.
در این میان،‌تلاش دولت کره جنوبی برای حذف دانشگاه‌های خصوصی نیز بی‌ثمر بوده است.بر اساس گزارش مرکز توسعه آموزشی کره جنوبی،‌در سال ۲۰۱۸ میلادی،‌۱۰۵ یا ۷۴.۵ درصد از ۱۴۱ دانشگاه خصوصی در این کشور با کسری بودجه مواجه شده‌اند.در این میان،‌تعداد دانشگاه‌های سودآور که در سال ۲۰۱۲ میلادی ۹۷ بود،‌ در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۳۶ مورد کاهش پیدا کرد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها