به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۲۶۰۰۷۹

آشنایی با 6 مورد از مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های همراه

گروه فناوری: در این مطلب با 6 مورد از مقرون به صرفه ترین گوشی‌های همراه آشنا شوید.
آشنایی با 6 مورد از مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های همراه
با رسیدن سال جدید وقت تعویض گوشی‌های قدیمی هم می‌رسد. اگر شما هم دوست دارید گوشی‌تان را عوض کنید؛ اما بودجه محدودی دارید و نمی‌خواهید بیش از حد هزینه کنید، 6 مدل گوشی معرفی شده در این مقاله را از دست ندهید. این گوشی‌ها جزو بهترین گوشی‌‎های مقرون به صرفه در سراسر دنیا هستند.

1- گوگل پیکسل 4 a
یکی از بهترین گوشی‌های مقرون به صرفه‌ای که می‌توانید با قیمتی حدود 350 دلار تهیه کنید، گوشی گوگل پیکسل، مدل 4 a است. این گوشی یک صفحه نمایش 5.81 اینچی OLED دارد که شاید برای افرادی که به دنبال گوشی‌‎هایی با صفحه بزرگ هستند، در نگاه اول جذابیت چندانی نداشته باشد؛ اما سایر موارد مربوط به این گوشی این مسئله را تحت پوشش قرار می‌دهند.
گوگل پیکسل 4 a پردازنده اسنپ دراگون 730 G دارد. یک رم 6 گیگابایتی و حافظه‌ای قابل اضافه شدن تا 128 گیگابایت را به خود اختصاص داده و دارای دو دوربین اصلی و دوربین سلفی است. دوربین سلفی این گوشی 8 مگا پیکسلی و دوربین اصلی آن 12.2 مگاپیکسلی است. طراحی جذاب این گوشی و قیمت مناسب آن جزو مواردی هستند که بسیاری از دارندگان آن به آن رای مثبت داده‌اند؛ اما عمر باتری چندان طولانی برآورد نشده است.

2- آیفون
SE



اگر از علاقمندان آیفون هستید؛ اما همیشه قیمت بالای مدل‌های آن مانع خرید شما شده است، ارزان‌ترین آیفون موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم؛ آیفون SE.
این گوشی هوشمند یک صفحه نمایش 4.7 اینچی LCD دارد. پردازنده آن A13  بیونیک است و دو دوربین سلفی و جلو دارد که اوللی 7 مگا پیکسلی و دومی 12 مگا پیکسلی است.
پردازنده آیفون SE یکی از سریع‌ترین پردازنده‌هایی است که می‌توانید در گوشی موبایل ارزان قیمت سراغ آن را بگیرید. قیمت گوشی آیفون SE نسبت به تغییرات قیمت دلار متغیر است؛ اما قیمت روز آن در بازارهای بین المللی چیزی حدود 400 دلار است اما برای اطمینان بیشتر بهتر است برای اطلاع از قیمت دقیق‌تر آن قبل از خرید قیمت روز انواع گوشی را بررسی کنید. این مدل با سیستم وایرلس یا بی‌سیم شارژ می‌شود و نسبت به قیمتی که دارد، گزینه‌ای کارآمد به شمار می‌آید. تنها مشکلی که برای این گوشی در نظر گرفته شده است، نبود وضعیت عکاسی در شب برای آن و داشتن صفحه نسبتا کوچک است که بسیاری از کاربران اتفاقا آن را دوست داشته‌اند.

3- تی سی ال 10 5 G UW
بیشتر گوشی‌های هوشمند جدید باید قابلیت اتصال به 5 G را داشته باشند، موردی که بیشتر گوشی‌های ارزان قیمت فاقد آن هستند. گوشی تی سی ال 10 5 G UW یکی از گوشی‌هایی است که می‌تواند 5 G را پشتیبانی کند. این مدل با داشتن ال سی دی 6.53 اینچی و پردازنده اسنپ دراگون 765 G یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار است که قیمتی مناسب دارد. دوربین اصلی این گوشی 48 مگا پیکسلی بوده و لنز اولترا واید 8 مگا پیکسلی و 5 مگا پیکسل لنز ماکرو دارد. دوربین سلفی آن هم 16 مگا پیکسلی است. رم این مدل 6 گیگ است و قابلیت افزایش دارد.
از دیگر نکات مثبتی که کاربران درباره تی سی ال می‌گویند باید به عمر عالی باتری اشاره کرد. با وجود این بعضی کاربران از تاریک بودن صفحه نمایش شکایت داشته‌اند. برای بررسی بیشتر این گوشی موبایل و آشنایی با نقاط قوت و ضعف آن پیشنهاد می‌شود ین مطلب را بخوانید.

4- موتو جی پاور
ممکن است در مورد گوشی‌های مقرون به صرفه یک مشکل رایج وجود داشته باشد و آن عمر پایین باتری است؛ اما در مورد موتو جی پاور اینطور نیست. این گوشی یک صفحه نسبتا بزرگ 6.6 اینچی دارد و با پردازنده اسنپ دراگون 662 کار می‌کند. رم این مدل سه و چهار گیگ و ظرفیت حافظه آن قابل افزایش است.
این گوشی از لحاظ دوربین هم دارای یک دوربین اصلی با 16 مگا پیکسل لنز واید، هشت مگا پیکسل اولترا واید و دو مگا پیکسل لنز ماکرو بوده و دوربین سلفی آن هم 16 مگا پیکسلی است؛ امکاناتی که کمتر در مورد گوشی‌های مقرون به صرفه وجود دارند.
گوشی موتو جی پاور که محصول 2021 است، در حال حاضر در بازارهای جهانی حدود 200 دلار قیمت دارد. کاربران، این مدل را دارای دیزاین جذاب و عمر باتری بسیار بالا که کفاف تمام روز را می‌دهد، می‌دانند. با وجود این داشتن تنها یک آپدیت اندروید از مواردی است که بعضی از کاربران از آن راضی نبوده‌اند.

5- موتو جی استایلوس



کسانی که قدرت خرید از بین مدل‌های مختلف گوشی سامسونگ را ندارند و در عین حال دوست دارند با قیمت کمتری یک گوشی شبیه موبایل سامسونگ در رده گلکسی نوت تهیه کنند، می‌توانند با خیال راحت سراغ موتو جی استایلوس بروند. این گوشی یک صفحه نمایش ال سی دی 6.4 اینچی دارد. سی پی یو در این دستگاه اسنپ دراگون 665 است و رم آن 4 گیگ. خوشبختانه ظرفیت این گوشی قابل افزایش است.
دوربین اصلی گوشی 48، اولترا واید 16 و ماکروی 2 مگا پیکسلی است و دوربین جلوی آن نیز 16 مگا پیکسل دارد. عمر باتری این گوشی حدود 12 ساعت است که نسبت به قیمت 300 دلاری آن مناسب است.
موتو جی استایلوس یک استایلوس یا قلم هوشمند دارد که لذت کار کردن با گلکسی نوت سامسونگ را برای کاربران تداعی می‌‎کند. دوربین سه گانه این گوشی هم یکی دیگر از نقاط قوت آن بوده؛ در مقابل بعضی از کاربران نسبت نبود زوم اپتیکال رضایت نداشته‌اند و بعضی دیگر هم گفته‌اند رنگ‌ها آنقدری که باید روی صفحه نمایش شفافیت ندارند.

6- سامسونگ گلکسی A51
طرفداران گوشی‌های سامسونگ نسبت به قیمت 350 دلاری گوشی سامسونگ گلکسی A51 و امکاناتی که ارائه می‌دهد، نظر مثبتی دارند. صفحه نمایش این گوشی OLED شش و نیم اینچی است. پردازنده آن اگزینوس 9611 است و رم 4 گیگ دارد و ظرفیت حافظه آن قابل افزایش است. دوربین اصلی این مدل 48 مگا پیکسل واید، 12 مگا پیکسل اولترا واید، 5 مگا پیکسل عمق و 5 مگا پیکسل ماکرو است. دوربین سلفی گلکسی A51 32 مگا پیکسلی بوده و عمر باتری این گوشی حدود 9 ساعت تخمین زده شده است.
کاربرانی که از این گوشی استفاده کرده‌اند، از نمایش آن و دوربین‌ها بسیار راضی هستند. در مقابل هم عده‌ای از کاربران نور دوربین را کافی نمی‌دانند و می‌گویند عملکرد کلی گوشی نتوانسته نظر مساعد آن‌ها را جلب کند.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها