به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : ۲۶۰۱۱۹

برای لاغر شدن در ظروف بلند و باریک غذا بخورید

برای لاغر شدن در ظروف بلند و باریک غذا بخورید
گروه علمی: رنگ و شکل ظروفی که برای غذا خوردن انتخاب می‌کنید در کنترل حجم وعده غذایی موثر هستند.
همیشه به ما گفته شده است که کاهش وزن و لاغری نتیجه عادات غذایی سالم و جلسات ورزشی شدید است. بنابراین، این سوال مطرح می‌شود که چگونه رنگ بشقاب می‌تواند بر این روند پیچیده تأثیر بگذارد. با کمال تعجب، علم، لاغری با رنگ‌ها را تایید می‌کند و حتی آن را مورد حمایت قرار می‌دهد.

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، این ۴ روال را بعد از انجام تمرینات ورزشی دنبال کنید:
یکی از مهم‌ترین چالش‌های برنامه‌های لاغری، کنترل حجم وعده غذایی است که می‌خورید. با این حال، تسلط بر این ترفند و تمرین خوردن ذهن آگاهانه کار ساده‌ای هم نیست. اکثر افراد قادر به پیگیری میزان کالری دریافتی خود نیستند و در نهایت پرخوری می‌کنند. اینجاست که پای لاغری با رنگ‌ها و رنگ بشقاب وارد میدان می‌شود.مطالعات نشان می‌دهند اگر افراد بین بشقاب و غذا تضاد بیشتری داشته باشند، احتمالا کمتر غذا می‌خورند. اگر در یک بشقاب تیره غذایی با رنگ روشن بخورید، احتمالاً غذای کمتری خواهید خورد. یک دلیل این است که غذای رنگ روشن در بشقاب تیره شما خودنمایی می‌کند. اما در یک بشقاب با رنگ روشن، غذا و رنگ بشقاب با هم مخلوط می‌شود و شما بیش از حد غذا می‌خورید.

برای لاغری با رنگ‌ها بهتر است از غذا خوردن در بشقاب‌های زرد، قرمز و نارنجی پرهیز کنید، زیرا معلوم شده است که این رنگ‌ها اشتهای ما را تحریک می‌کنند. این رنگ‌ها، به ویژه قرمز، فشار خون و ضربان قلب ما را افزایش می‌دهند و احساس گرسنگی بیشتری در ما ایجاد می‌کنند. با این وجود رنگ‌های خاکستری، سیاه، قهوه‌ای و بنفش به عنوان مهار کننده اشتها در نظر گرفته می‌شوند. با خوردن غذا در بشقاب‌هایی که به این رنگ‌ها هستند، احتمال پرخوری کاهش می‌یابد. رنگ آبی برای لاغری با رنگ ها، بهترین است. مطابق با مطالعات، که غذا خوردن در بشقاب آبی تیره می‌تواند به شما کمک کند تا اندازه غذا را بهتر کنترل کنید.

در کنا رنگ ظروف شکل آن‌ها نیز در کاهش وزن نقش دارد. خوردن غذا یا نوشیدنی از یک لیوان یا کاسه بلند و باریک بهتر از یک ظرف بزرگ است. هر دوی آن‌ها ممکن است به همان میزان مایعات یا غذا را در خود داشته باشند، اما مطالعات نشان می‌دهند که کسانی که برای غذا خوردن از یک ظرف باریک و بلند استفاده می‌کنند احساس می‌کنند که بیشتر غذا خورده‌اند و زودتر دست از غذا خوردن می‌کشند.
برچسب ها: رژيم غذايي
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها