به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۲۶۰۷۰۳

ضرورت ثبت شرکت و ثبت برند

گروه کسب و کار: ثبت شرکت و ثبت برند به عنوان یک کار آفرین و یا یک شخصیت حقوقی برای کسب و کار شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در واقع ثبت شرکت و ثبت برند یک انتخاب هوشمندانه و به دنبال آن روشی برای افزایش درآمد کسب و کار است.
تردیدی نیست انتخاب روش و شکلی که در آن کسب و کار صورت می‌گیرد مهم ترین رکن در انتخاب نوع مشتریان است. منظور اینکه مشتریان برای خود بیش از هر چیز دیگر ارزش قائلند و به همین دلیل به دنبال خرید و معاملات مطمئن هستند. این امر آنها را به سمت کسب و کار‌های مطمئن و شناخته شده سوق می‌دهد.
به صورت کلی دلایل زیادی برای ثبت شرکت و به دنبال آن ثبت علامت تجاری یا همان برند وجود دارد. اما ما قصد داریم در این مقاله اصلی ترین دلایلی که به شما اهمیت ثبت شرکت و ثبت برند را گوشزد می‌کنند بیان کنیم.

اهمیت ثبت شرکت
1- اجتناب از تعهدات و خطرات شخصی:

ادغام کسب و کارها و یا شراکت‌ها در قالب یک شخصیت حقوقی بیشتر مسئولیت‌ها و خطرات شخصی یک کسب و کار را از بین می‌برد. میزان مسئولیت هر فرد در یک کسب و کار حقیقی بسیار زیاد است و تمامی مسئولیت فعالیت‌ها بر گردن خود او خواهد بود. اما با ثبت شرکت مسئولیت شرکا یا سهامداران در شرکت به تعداد سهام و میزان مشارکت آنها بستگی دارد. دارایی‌های شخصی افراد در شرکت به منظور باز پرداخت بدهی‌ها و تعهدات شرکت ضبط نخواهد شد و هیچ فردی بیش از میزان سهام خود در شرکت مسئولیتی بر عهده ندارد مگر اینکه شرکت به صورت تضامنی ثبت شده باشد و فرد خودش تمامی مسئولیت شرکت را متعهد شده باشد.

2- نهاد قانونی مجزا
طبق قانون با ثبت شرکت شما به عنوان یک نهاد قانونی مجزا و یک شخصیت حقوقی منحصر به فرد شناخته می‌شوید. این برای کسب و کار حقوق و امتیازاتی به همراه دارد. یک شرکت حقوقی مستقل می‌تواند مالکیت محصولات و خدمات خود را رسمیت ببخشد و حتی با ثبت برند برای آنها این محصولات را با شناسه خود وارد بازار کند. فعالیت‌های شرکت با سربرگ شرکت و یا مهر شرکت انجام می‌شود، مسئولیت فعالیت‌های شرکت کاملا وابسته به خود شرکت است. این به شرکا اجازه می‌دهد در قالب ثبت شرکت ریسک‌های حساب شده تجاری خود را بپذیرند و دارایی‌های خصوصی خود را از ریسک‌های مالی و حقوقی شرکتی جدا کنند و در واقع در کسب و کار قانونی خود مستقل از زندگی شخصی خود فعالیت کنند.

3- تامین مالی ساده تر برای فعالیت‌ها
تامین مالی یا افزایش سرمایه برای کسب و کار در زمان ثبت شرکت فرایندی مطمئن و حساب شده دارد. شما برای افزایش سرمایه مورد نیاز خود برای هر موضوع فعالیتی می‌توانید با جذب سرمایه گذار جدید و یا افزایش میزان سهام پول مورد نیاز خود را برای کسب و کاری که قبلا در حالت شخصی و حقیقی تامین آن برای شما دشوار بود را سهولت بخشید. سرمایه گذاران نیز به جای قبول ریسک برای مشارکت در کسب و کارهای ثبت نشده ای که ساختار رسمی نداشت احتمالا به اطمینان بالا در کسب و کاری مشارکت می‌کنند که قانونی و ثبت شده است. اگر کسب و کار شما ثبت شده باشد به راحتی می‌توانید از طریق فروش سهام و یا دعوت از سهامداران و شرکا جدید خطر سرمایه گذاری‌ها را کاهش دهید. ضمن اینکه روش تامین سرمایه به این شکل ارزش بیشتری از دریافت وام و تسهیلات دارد زیرا در این حالت شرکت متعهد به بازپرداخت وام و یا بدهی ندارد و سهامداران تنها از سود شرکت استفاده می‌کنند. این فرایند در قالب ثبت شرکت محدودیتی ندارد و هر بار برای شروع رشد و توسعه شرکت می‌توانید افزایش سرمایه داشته باشید که به راحتی باعث قدرت بیشتر کسب و کار و سود آوری بسیار بیشتر برای سرمایه گذاران و شرکت می‌شود.

4- اعتبار بیشتر شرکت‌ها
با ثبت شرکت اعتبار تجاری شما بسیار افزایش خواهد یافت. با ثبت شرکت و افزایش اعتبار کسب و کار ماندگاری کسب و کار بیشتر می‌شود و به افراد ثالث از جمله مشتریان، پیمانکاران، ذی نفعان و حتی جامعه اعتماد بیشتری برای معامله با شرکت را خواهد داد. شرکت‌های دولتی و خصوصی و یا حتی شرکت‌های خارجی نیز در این حالت حاضر به مشارکت و معامله با شما خواهند شد. احتمالا به خوبی می‌دانید که برخی از شرکت‌های دولتی بزرگ و خصوصی معتبر تنها با شرکت‌های ثبت شده حاضر به معامله هستند.

5- وجود جانشین دائمی
کسب و کارهای مختلف دارای شخصیت حقوقی خاص خود هستند ولی تنها کسب و کارهای ثبت شده دائمی هستند. با ثبت شرکت اشخاص ثالث با شرکت قرارداد می‌بندند نه با اشخاص، مدیران و یا سهامداران. این بدین مفهوم است که شرکت دارای طول عمر نا محدود و مسئولیت مشخص در قبال مشتریان است. با ثبت شرکت حتی اگر مدیران و شرکا عوض شوند مشتری این اطمینان را دارد که شرکت هنوز پا بر جا است و حتی در صورت انحلال شرکت، تعهدات و مسئولیت شرکت هنوز به قوت خود باقی است.

6- تامین مالی شرکت با کمک دولت
با ثبت شرکت این امکان برای افراد به وجود می‌آید که برای تامین مالی برای بدهی‌های احتمالی و یا برای گسترش کسب و کار بدون نیاز به افزایش شریک بتوانند از بانک‌ها و موسسات مورد وصوق دولت وام و تسهیلات مالی بلند مدت دریافت کنند. بانک‌ها و موسسات مالی نیاز به اعتبار برای پرداخت وام‌های بیشتر و بلند مدت تر دارند و هیچ چیز به اندازه شخصیت و اسناد شرکت برای بانک‌ها معتبرتر نیست.

7-  حساب بانکی مشترک
در زمان ثبت شرکت باید حسابی بانکی خاص شرکت افتتاح شود. داشتن یک حساب بانکی که سرمایه شرکت در آن قرار می‌گیرد و از دسترس افراد برای دخل و تصرف خارج است می‌تواند این اطمینان را به شرکا بدهد که یک مشارکت برد برد با هم دارند. برای افتتاح حساب بانکی شرکتی نیاز به ارائه مستندات شرکت است و افرادی تنها مجاز به برداشت پول از این حساب هستند که توسط شرکت معرفی شده باشند.

8- محافظت از نام کسب و کار
یکی از مزیت‌های ثبت شرکت این است که با ثبت شرکت نامی برای شرکت انتخاب می‌شود. این نام منحصر به فرد خواهد بود و فرد یا شخصیت حقوقی دیگری نمی تواند از این نام استفاده کند. این باعث یک مزیت رقابتی برای کسب و کارهایی خواهد شد که دنبال استفاده از نام تجاری خود بخصوص در حوزه برند سازی هستند. حتی افرادی که باهوش عمل کنند می‌توانند نامی برای کسب و کار خود انتخاب کنند که از آن برای ثبت برند و برند سازی نیز بهره ببرند. در واقع با ثبت نام برای کسب و کار در قالب ثبت شرکت شما از نام تجاری خود نیز محافظت خواهید کرد چرا که یکی از حمایت‌های دولت از شرکت‌ها محافظت از نام تجاری آنها است.

افزایش اعتبار، امکان استفاده از دانش و تخصص افراد شریک و یا کارکنان، توانایی شرکت در نمایشگاه‌ها و حوزه‌های بین المللی، امکان فروش و صادارت بسیار قدرتمند تر و بسیاری دیگر از عوامل را می‌توان از جمله مزایای ثبت شرکت دانست. مزایایی که نشان دهنده ضرورت ثبت شرکت بوده و این اطمینان را به کسب و کارها می‌دهد که همواره هر نوع کسب و کاری بهتر است از مزیت شخصیت حقوقی برخوردار باشد.
اما چرا باید برند ثبت کرد؟ در ادامه لزوم ثبت برند یا علامت تجاری را نیز با هم مرور خواهیم کرد:

ضرورت ثبت برند
1- مشتریان ساده تر شما را پیدا می‌کنند
واضح ترین دلیل برای اثبات ضرورت ثبت برند این است که مشتری ساده تر شما را پیدا می‌کند. در بازارهای کسب و کار مشاغل زیادی وجود دارد که مشابه کسب و کار شما هستند. بنابراین وجود داشتن هویت متمایز برای شرکت به منظور اینکه مشتریان راحت تر بتوانند آن را تشخیص دهند بسیار اهمیت دارد.
به یاد داشته باشید که مشتریان شما در دنیای حرفه ای شما حضور قوی ندارند. این بدین مفهوم است که ثبت برند به آنها این امکان را می‌دهد که ساده و روشن یک شرکت یا تولید کننده را تشخیص دهند. برقراری ارتباط بین مشتریان و کسب و کار مهمترین عامل در موفقیت شرکت‌ها است. مشتری نمی تواند نام تجاری شما را احتمالا به خاطر بسپارد اما تصویر برند شما به راحتی در ذهن او نقش می‌بندد. کافی با محصولات و خدمات خود احساس مثبتی در ذهن مشتری ایجاد کنید تا همیشه تصویر برند شما را به خاطر داشته باشد.

2- ثبت برند فرصت گسترش محصولات را فراهم می‌کند
ثبت برند یا علامت تجاری یک سرمایه گذاری هوشمندانه است زیرا برای یک عمر اثربخش خواهد بود. ثبت برند فرصتی بی پایان را برای کسب و کارها فراهم می‌کند. طول عمر یک برند محدودیتی ندارد. وقتی برندی معرفی شود و در ذهن مشتری نقش ببندد، امکان ندارد دیگر از ذهن او به هر دلیل حذف شود. این درست زمانی است که فرصت گسترش کسب و کار را برای شرکت فراهم می‌کند. منظور اینکه شرکت می‌تواند محصول شماره دو، سه و تا بی نهایت محصول مرتبط با برند خود را به بازار معرفی کند. این بار مشتری بدون اینکه قبلا محصول جدید شرکت را خریده  باشد و به دلیل تجربه مثبتی که از محصول قبلی دارد بدون تردید محصول جدید شرکت را انتخاب می‌کند.

3- امکان افزایش سرمایه و دامنه فعالیت شرکت را فراهم می‌کند.
زمانی که شرکت ثبت می‌کنید و به دنبال آن با ثبت برند محصولاتی را معرفی و وارد بازار می‌کنید، اگر برند سازی موفقی داشته باشید می‌توانید به راحتی سرمایه گذاران جدید را برای سرمایه گذاری در کسب و کار خود ترغیب کنید. برای شفاف تر شدن مفهوم این موضوع کافی است نگاهی به بورس بیاندازید. مردم اغلب سهام شرکت‌هایی را می‌خرند که شناخت بهتری نسبت به آنها دارند. برای شرکت‌های کوچک تر نیز این امکان فراهم است که با در اختیار داشتن برند مشهورتر سهامداران و شرکا جدید بیشتری را برای توسعه دامنه فعالیت خود از شهری به شهر دیگر و یا از منطقه و کشوری به کشور دیگر پیدا کنند.

4- با ثبت برند، برند جای شما سخن خواهد گفت
اولین کاری که هر صاحب کسب و کاری باید انجام دهد انتقال این مفهوم به جامعه است که اهداف او برای عموم چیست. از آنجا که هیچ کس فرصت توضیح دادن و داستان گویی ندارد، اگر می‌خواهید کسب و کار موفقی داشته باشید کافی است زیرک عمل کنید. معرفی یک برند یا علامت تجاری این امکان را به شما می‌دهد که پیام شخصی شرکت را در مورد شرکت و اهداف آن برای جامعه به طرز جذاب تری ارسال کنید.
اگر خلاقیت به خرج دهید علامت تجاری شما توجه همه را به خود جلب خواهد کرد. اگر خلاق تر باشید تصویر و نماد انتخاب شده برای برند به عموم این امکان را می‌دهد تا بدانند شما چه نوع خدمتی را به آنها خواهید داد. این نه تنها زمان شما را برای توضیحات اضافی نخواهد گرفت بلکه به مشتریان زیادی نیز تنها با یک تصویر پیام شما مخابره می‌شود بدون اینکه وقت ارزشمند مشتری نیز گرفته شود. بهترین قسمت این موضوع این است که محدودیتی برای اینکه اساسا شما چه تصویری را برای ثبت برند انتخاب می‌کنید وجود ندارد. بخصوص اگر برای اخذ کارت بازرگانی نیز اقدام کرده باشید می‌توانید از علائم لاتین هم بهره بگیرید.

5- کارمند یابی و جذب استعداد‌ها
یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها و ضرورت‌های ثبت برند، امکانی است که برند برای شرکت به منظور جذب کارکنان و بخصوص استعداد‌ها فراهم می‌کند. با رشد کسب و کار اجتناب ناپذیر خواهد بود که شما نیاز به افراد بیشتری برای کار دارید و با تخصصی تر شدن موضوعات فعالیت شرکت شما استخدام افراد خبره، استعداد‌ها و افراد مستعد اهمیت زیادی برای شما خواهد داشت.
ثبت برند و در اختیار داشتن برند معتبر باعث می‌شود تا جذب افراد حرفه ای به کسب و کار ساده تر باشد. به صورت ذاتی افراد دوست دارند برای کسب و کارهای شناخته شده و معتبر کار کنند زیرا آن را به عنوان برند شخصی خود نیز می‌دانند. بنابراین اگر بین دو شرکت با شرایط مساوی قصد انتخاب داشته باشند شرکتی را انتخاب خواهند کرد که معتبرتر و شناخته شده تر باشد.

ثبت برند یک امتیاز نیست. باور کنید یک ضرورت است. شما بدون ثبت برند نمی توانید از برند خود محافظت کنید و هر لحظه امکان سو استفاده از آن وجود دارد. ثبت علامت تجاری یا برند تاثیری باور نکردنی در رشد کسب و کار دارد و باعث می‌شود دامنه مشتریان شرکت بیشتر شود.
اگر سوالات بیشتری در خصوص نحوه ثبت شرکت و یا روش ثبت برند دارید می‌توانید با کارشناسان ویونا در این خصوص در تماس باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها