به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۱:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۴ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۲۶۲۶۲۹

آمریکا و اروپا در انتظار پیشنهاد ایران

آمریکا و اروپا در انتظار پیشنهاد ایران
گروه سیاسی: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده که برای شرکت در نشست ناتو به بروکسل سفر کرده است،در نشستی با همتایان آلمانی، فرانسوی و بریتانیایی خود درباره ایران گفت و گو کرد.
یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا  گفت: بلینکن در این دیدار بار دیگر بر آمادگی ایالات متحده برای شرکت در مذاکرات با ایران به میزبانی اتحادیه اروپا تاکید کرد.
به گفته این دیپلمات آمریکایی که نامش فاش نشد،  بلینکن و همتایانش در این نشست تاکید کردند که منتظر دریافت پیشنهاد طرف ایرانی هستند.بر این اساس، هرگاه این پیشنهاد مطرح شود، آمریکا و کشورهای اروپایی درباره پاسخ به آن هماهنگی خواهند کرد.محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران اوایل مارس در توییتر نوشت که ایران به زودی "پیشنهاد سازنده و جامع" خود را برای از سرگیری گفت و گوها اعلام خواهد کرد.ایران پیش از این با پیشنهاد ماه گذشته اتحادیه اروپا درباره میزبانی دیدار غیررسمی با حضور ایران و آمریکا مخالفت کرده بود و شرط مذاکره با دولت جدید آمریکا را لغو تحریم ها دانسته بود.
رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، هفته گذشته گفته بود که دو کشور برای شکستن بن بست جاری برای احیای توافق هسته ای باید هم گفت و گو کنند.
به گفته او، هدف جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده این است که دو طرف به نقطه ای برسند که آمریکا بتواند تحریم ها را لغو کند و در مقابل ایران هم تعهداتش بر اساس برجام را به طور کامل اجرا کند.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها