به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۶ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۲۶۲۹۰۲

علائم سیری و گرسنگی نوزاد را بشناسید

علائم سیری و گرسنگی نوزاد را بشناسید
گروه علمی: بعضی از مادران برای تغذیه نوزاد خود برنامه زمانی دارند؛ اما این امر برای تغذیه با شیر خشک مناسب است نه تغذیه طبیعی. اگر کودک خود را شیر می‌دهید، بهتر است که هنگام درخواست او به او شیر دهید نه طبق برنامه. وقتی نوزدا گرسنه می‌شود، تحرکاتی در معده او رخ می‌دهد که او را به گریه وا می‌دارد، بنابراین شما باید علائم گرسنگی نوزاد پیش از گریه را بدانید.در این گزارش نشانه‌های گرسنگی و سیری کودک شما معرفی می‌شود.

علائم گرسنگی کودک
۱- حرکت دادن چشم ها: هنگامی که کودک شما گرسنه است، به عنوان علامتی برای بیان گرسنگی شدید خود، شروع به حرکت سریع چشم هایش می‌کند.
۲- بیرون آوردن زبان: وقتی کودک گرسنه است، به صورت مداوم زبان خود را خارج می‌کند و در جستجوی شیر دهان خود را باز و بسته می‌کند؛ بنابراین بیرون آمدن زبان کودک نشانه گرسنگی او است.
۳- لیسیدن لب ها: اقدام نوزاد در لیسیدن لب‌ها خود یکی از نشانه‌های گرسنگی اوست.
۴- حرکت دادن سر: حرکت دادن سر از همه جهات نشانه گرسنگی نوزاد شیرخوار است، او با این کار نشان می‌دهد که به دنبال یافتن سینه مادر برای خوردن شیر و رفع گرسنگی است.
۵- قرار دادن دست در دهان: وقتی نوزاد دستان خود را می‌مکد، نشانه گرسنگی شدید اوست.
۶- گریه: اگر گریه با علائم فوق همزمان شود، نشانه قوی گرسنگی نوزاد است، بنابراین مادر باید به آن پاسخ دهد. گریه نوزاد آرام آرام و متناوب شروع می‌شود و اگر شدت آن افزایش یابد قطعاً به این معنی است که کودک گرسنه است.

علائم سیری در نوزاد شیرخوار
۱- افزایش دفعات دفع ادرار و اجابت مزاج: دفعات دفع ادرار و اجابت مزاج زمانی افزایش می‌یابد که کودک شیر زیادی مصرف کرده باشد.
۲- آروغ زدن نوزاد در حال شیر دادن: کودک هنگام سیر شدن شروع به آروغ زدن می‌کند. آروغ زدن به خارج شدن هوایی که نوزاد هنگام خوردن شیر می‌بلعد، کمک می‌کند.
۳- بستن لبها: کودک وقتی راضی است لبهایش را می‌بندد، بنابراین مادر متوجه می‌شود که او دیگر شیر نمی‌خواهد.
۴- تَرکِ سینه مادر: وقتی کودک سینه مادر خود را ترک می‌کند، این نشانه سیری اوست.
۵- خواب عمیق برای کودک: وقتی کودک به خواب عمیق فرو رفت، بدانید که کاملاً راضی است.
۶- حواس پرتی: وقتی کودک احساس سیری می‌کند، صورت خود را می‌چرخاند و مشغول چیز‌های اطراف خود می‌شود.
برچسب ها: نوزادان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها