به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۲۶۷۵۸۰

مبتلایان آسم، واکسن کرونا را تزریق کنند

مبتلایان آسم، واکسن کرونا را تزریق کنند
گروه جامعه: عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: دریافت واکسن کرونا برای افراد مبتلا به آسم منعی نداشته و توصیه می‌شود طبق گایدلاین وزارت بهداشت، بیماران آسمی نیز واکسن مورد تایید وزارت بهداشت را دریافت کنند.شمس‌الدین اطهاری  در رابطه با بیماری آسم، اظهار کرد: آسم یک بیماری تنفسی غیرعفونی و غیرواگیر است که راه‌های هوایی مسیر عبور هوا به سمت ریه‌ها تنگ و باریک شده و هوای کافی به ریه‌ها نمی‌رسد و در نتیجه علائمی مانند سرفه، تنگی نفس و سنگینی قفسه سینه و خس‌خس سینه می‌شود. در واقع اسپاسم یا انقباض برونش‌ها سبب اختلال در جریان هوای بازدمی شده و منجر به ایجاد علائم می‌شود.

وی در رابطه با علت اصلی ابتلا به آسم، افزود: آلرژی، اصلی‌ترین علت ابتلا به آسم است که به دلیل پاسخ‌های تغییر یافته سیستم ایمنی به وجود می‌آید و سبب درگیری فرد به بیماری می‌شود.این مسئول تصریح کرد: پس از گذشت بیش از یک سال از پاندمی کروناویروس، اکثر کشورها در تلاش هستند تا جمعیت کشورها را علیه این ویروس واکسینه کنند و در ایران نیز برنامه واکسیناسیون طبق برنامه‌ریزی وزارت بهداشت در حال انجام است.

عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه بیماران مبتلا به آسم، سیستم ایمنی تحریک شده‌ای دارند و ریه این افراد از حساسیت بالایی برخوردار است، گفت: این بیماران باید اصول بهداشتی و مراقبت فردی را رعایت کنند تا به ویروس کرونا آلوده نشوند.

اطهاری در رابطه با واکسیناسیون بیماران مبتلا به آسم، اظهار کرد: با توجه به برنامه واکسیناسیون در کشور، دریافت واکسن کرونا برای این افراد منعی نداشته و توصیه می‌شود طبق گایدلاین وزارت بهداشت، بیماران آسمی نیز واکسن را دریافت کنند تا با تحریک مسیر پاسخ‌های ایمنی به سمت حفاظت در برابر ویروس کرونا، از ابتلا به این ویروس و آسیب دیدن سیستم تنفسی خود جلوگیری کنند.وی خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به آسم پس از دریافت واکسن کرونا نیز باید موازین و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در صورت بروز هر گونه مشکلی به پزشک مربوطه مراجعه کنند.
برچسب ها: واکسن کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها